[Monitor] Reparatie 15" Monitor

Pagina: 1
Acties:

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
De monitor:
Lang geleden kocht ik ooit eens een splinter nieuwe 15" Trinitron monitor:

Type: Yakumo PTR1565
Model No: DX15T

(bouwjaar: 1996)

Prima monitor op een kleine afwijking na.
Op een gegeven moment kom ik mijn kamer binnen:
Beeld weg, geen brandend/knipperend lampje, tikkend geluid.

Kapot !!

Hmmzz.. maar ik vind dat ie wel gemaakt kan worden en weet min of meer
ook wel hoe, maar ik heb de spullen er niet voor en kan het dus niet.

Het Probleem:
Wanneer ik de monitor op 220V aansluit, hoor ik een tikkend geluid komend van dit geel/zwarte component. Het lampje op de tip-toets blijft uit.

De aan/uit toets is een 'tip'-toets dus het is geen schakelaar. Hier uit leidt ik af dat de voeding geschakeld is (zo heet dat toch?).
Op de tip-toets zit een lampje dat normaal oranje knipperd bij geen video-signaal en groen brandt bij een video-signaal.

Het probleem is volgens mij wel vrij algemeen, ik had ooit eens en website gevonden waar een soort gelijk probleem opstond met ook een oplossing. Ik zoek die website nog even op.

<<Alle foto's van de monitor/component met geluiden zijn hier te vinden>>

Mijn Vraag:
Wie wil/kan deze monitor voor mij maken? Natuurlijk ben ik bereid hier voor te betalen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Waar woon je ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• daVeX
Op zondag 16 december 2001 19:36 schreef Rick2001 het volgende:
Waar woon je ?
Enschede :)
(of in de buurt van Boxmeer kan ook :) )

Details doek wel via mail :)
vincent@webziek.nl

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh ik heb hier nog een sony trinitron :)
17 inch multiscan 210es(t).
na ff aangestaan te hebben krijg je mooi groen beeld :D
iemand nog intresse :?
:o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• daVeX
Op zondag 16 december 2001 19:43 schreef chucky666 het volgende:
euh ik heb hier nog een sony trinitron :)
17 inch multiscan 210es(t).
na ff aangestaan te hebben krijg je mooi groen beeld :D
iemand nog intresse :?
:o
Misschien leuk voor een andere draad, het helpt mij niet echt.

Verwijderd

heb hetzelfde aan de hand met mijn 17" scherm.
ook dat klikkend geluid en geen beeld.
maat van me heeft hem door gemeten en een inwendige transistor in de hoogspanning transfo is stuk.
dus nieuwe transfo :(
naar wat hij mij vertelde,wil hij wel opstarten maar de transfo wil niet opladen en schakelen.
(in mijn geval dus)
mischien helpt dit jou verder.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:25 schreef hobbjet het volgende:
heb hetzelfde aan de hand met mijn 17" scherm.
ook dat klikkend geluid en geen beeld.
maat van me heeft hem door gemeten en een inwendige transistor in de hoogspanning transfo is stuk.
dus nieuwe transfo :(
naar wat hij mij vertelde,wil hij wel opstarten maar de transfo wil niet opladen en schakelen.
(in mijn geval dus)
mischien helpt dit jou verder.
Bij mijn philips 17" (107MB van 5 jaar oud) heb ik ook dat probleem (monitor gaat wel aan, maar beeld blijft zwart). Ik heb em nog steeds niet weggebracht, want hij valt buiten de garantie. Maar is het nog wel zinvol om hem te laten repareren? (maw, hoeveel gaat me zoiets kosten) en dan bedoel ik het hoogspanningsgedeelte laten maken :)
want 17" monitoren kosten bijna niks meer tegenwoordig

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn stokoude 14" van Highscreen had dit ook.. Ik zet hem aan, beeld blijft zwart en hij gaat een "tik tik tik tik tik" geluid maken.

Ding staat nu op zolder om afgeleverd te worden bij de vuilverwerking - mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

Ik heb even in de Vraag & Aanbod sectie gekeken op Tweakers.net en ik heb daar voor F 225,00 een *uitstekende* Gateway EV700 17" Monitor vandaan gehaald! Ding geeft *primaa* beeld en ben d'r zeer gelukkig mee. :)

Erhm ter verduidelijking, het ging om de monitor van mijn server.. niet van mijn normale PC, daar hangt al sinds '96 een Philips 107B 17" welke het nogaltijd prima doet. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

groen als ie warm wordt.. condensator in kleurversterker, of chroma mengversterker... (koudspray bij.. zoeken maar.. )
Als je dr geen zin in hebt wil ik em wel (als ie niet te duur is >:) )
maarre op je linkje krijg ik een 403 error :?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Offtopic: Valt me wel op dat veel mensen uit Boxmeer naar t oosten gaan (of is t andersom in dit geval?)

Zelf: Boxmeer --> Hengelo

XBO: Michaël#3318

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Hehe dat had ik met m'n 14" legato. Was een leuk buisje. Heb in plaatselijke electronica zaak ernaar gevraagd maar omdat het merk Legato niet in hun bestand voorkwam zou er niks meer aan gedaan kunnen worden, en als het wel had gekunt had dat F150,- gekost!! En daar koop je 2dehands wel weer een behoorlijk 15" voor..

Ofwel ik denk dat het het niet echt waard is te repareren. Kijk eens bij flection direct (www.flectiondirect.nl) daar hebben ze goedkoop gebruikte monitoren die compleet schoongemaakt en doorgetest zijn...(Compaq V55 15inch monitor voor 86 Euro..denk dat dat ongeveer gelijk is aan jouw oude beestje)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb ook een probleem met een oude casper 15 inch monitor
hij wil niet meer horizontaal uitzoomen
als ik aan het wieletje draai gebeurt er niks
da's wel verrot nu heb ik een vaag beeld
van 10 bij 10 ofzo

Verwijderd

Heb vergelijkbaar probleem. Als ik mijn monitor wil aanzetten begint hij te klikken, alsof hij niet wil starten. Als ik het voorgaande goed begrijp ligt dit aan een condensator, is dit te repareren? ik heb hier nog een andere monitor staan met een bibberbeeld, misschien kan ik de condensator hier uit halen.
Ik heb begrepen dat je voorzichtig te werk moet gaan vanwege hoge spanningen in de monitor. Klopt dit en zijn deze er ook nog zonder aangesloten te zijn op prik?
Pagina: 1