De monitor:
Lang geleden kocht ik ooit eens een splinter nieuwe 15" Trinitron monitor:
Type: Yakumo PTR1565
Model No: DX15T
(bouwjaar: 1996)
Prima monitor op een kleine afwijking na.
Op een gegeven moment kom ik mijn kamer binnen:
Beeld weg, geen brandend/knipperend lampje, tikkend geluid.
Kapot !!
Hmmzz.. maar ik vind dat ie wel gemaakt kan worden en weet min of meer
ook wel hoe, maar ik heb de spullen er niet voor en kan het dus niet.
Het Probleem:
Wanneer ik de monitor op 220V aansluit, hoor ik een tikkend geluid komend van dit geel/zwarte component. Het lampje op de tip-toets blijft uit.
De aan/uit toets is een 'tip'-toets dus het is geen schakelaar. Hier uit leidt ik af dat de voeding geschakeld is (zo heet dat toch?).
Op de tip-toets zit een lampje dat normaal oranje knipperd bij geen video-signaal en groen brandt bij een video-signaal.
Het probleem is volgens mij wel vrij algemeen, ik had ooit eens en website gevonden waar een soort gelijk probleem opstond met ook een oplossing. Ik zoek die website nog even op.
<<Alle foto's van de monitor/component met geluiden zijn hier te vinden>>
Mijn Vraag:
Wie wil/kan deze monitor voor mij maken? Natuurlijk ben ik bereid hier voor te betalen.
Lang geleden kocht ik ooit eens een splinter nieuwe 15" Trinitron monitor:
Type: Yakumo PTR1565
Model No: DX15T
(bouwjaar: 1996)
Prima monitor op een kleine afwijking na.
Op een gegeven moment kom ik mijn kamer binnen:
Beeld weg, geen brandend/knipperend lampje, tikkend geluid.
Kapot !!
Hmmzz.. maar ik vind dat ie wel gemaakt kan worden en weet min of meer
ook wel hoe, maar ik heb de spullen er niet voor en kan het dus niet.
Het Probleem:
Wanneer ik de monitor op 220V aansluit, hoor ik een tikkend geluid komend van dit geel/zwarte component. Het lampje op de tip-toets blijft uit.
De aan/uit toets is een 'tip'-toets dus het is geen schakelaar. Hier uit leidt ik af dat de voeding geschakeld is (zo heet dat toch?).
Op de tip-toets zit een lampje dat normaal oranje knipperd bij geen video-signaal en groen brandt bij een video-signaal.
Het probleem is volgens mij wel vrij algemeen, ik had ooit eens en website gevonden waar een soort gelijk probleem opstond met ook een oplossing. Ik zoek die website nog even op.
<<Alle foto's van de monitor/component met geluiden zijn hier te vinden>>
Mijn Vraag:
Wie wil/kan deze monitor voor mij maken? Natuurlijk ben ik bereid hier voor te betalen.