Ik heb thuis nog een koelbox voor op de camping gevonden waar mijn PC toevallig precies in past(
. Is het verantwoord i.v.m. condensvorming om mijn PC erin te plaatsen.
Verwijderd
nothing to it, but to do it!
(Ik neem geen verantwoordelijkheid voor het opzettelijk vernaggelen van een perfect werkende computer)
(Ik neem geen verantwoordelijkheid voor het opzettelijk vernaggelen van een perfect werkende computer)
Vam condensvorming zul je geen last krijgen, van oververhitting wel. Zo'n koelbox is niet gemaakt om een actieve warmtebron als je pc mee te koelen...
Dat denk ik ook. Die koelbox koelt iets van 35 watt met veel geluk per seconde. Je computer produceert iets van 300 wattjes naar gelang je systeempie. Dan kun je met de formule Q=m.c.deltaT uitrekenen hoe snel je proc smelt.
. Voor C pak je gewoon niets tussen ijzer kunstof en silicicum in
Whehehehe wedden dat die van mij wel meer watts maakt....
Heb zo grote met 7 standen... Een glas water bevriest in ca. 20 min. op stand 3
Heb zo grote met 7 standen... Een glas water bevriest in ca. 20 min. op stand 3
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
dan nog, de door de PC geproduceerde warmte kan de box niet uit, en de temp zal stijgen..
Nee, maar het kan een idee zijn om het resevoir in een koelbox te gooien, met een scheutje antivries (
)
Die koelboxen worden meestal gekoeld dmv een miezerig peltier-elementje, die kan de hitte van je comp NOOIT aan. Je zult op z'n minst een koelbox moeten nemen die koelt met verdamping (net als een 'echte' koelkast). En dan nog denk ik dat het koelvermogen van zo'n ding te klein is. Zoals iemad hierboven al ongeveer zei: een sixpack bier (want dat is waar die dingen voor bedoeld zijn
) produceert zelf geen warmte, dus als je warmteenergie afvoert zal de temperatuur van het bier dalen tot een bepaalde evenwichtssituatie is bereikt tussen toegevoegde warmte (isolatie is nooit 100%) en afgevoerde warmte.
Je pc doet echter z'n stinkende best om zoveel mogelijk warmte ZELF te produceren. De koelbox zal dus moeten opboksen (haha opboxen huhumm) tegen de warmteproductie van de PC. Slaagt ie er niet in meer warmte af te voeren dan er geproduceerd wordt, dan stijgt de temperatuur alleen maar..
disclaimer: ik studeer geen thermodynamica en ik ben hondsmoe....maar jullie snappen ongeveer wat ik bedoel
Je pc doet echter z'n stinkende best om zoveel mogelijk warmte ZELF te produceren. De koelbox zal dus moeten opboksen (haha opboxen huhumm) tegen de warmteproductie van de PC. Slaagt ie er niet in meer warmte af te voeren dan er geproduceerd wordt, dan stijgt de temperatuur alleen maar..
disclaimer: ik studeer geen thermodynamica en ik ben hondsmoe....maar jullie snappen ongeveer wat ik bedoel
I reject your reality, and substitute my own.
Tipisch geval van Qop=Qaf en Q=m.c.deltaT
Er zou een blad met formules in de FAQ opgenomen moeten worden.
Er zou een blad met formules in de FAQ opgenomen moeten worden.
Verwijderd
je reservoir in zo'n koelbox lijkt me idd nog wel een leuk idee.. water van een graadje of 4 door m'n koelblok lijkt me wel wat..
Snars --> Ok das waar 
Maar het lijkt me wel cool om ene keer te proberen
Maar het lijkt me wel cool om ene keer te proberen
De defenitie van watt is joul per seconde. Watt per seconde is in dit geval onzin (is dus Joul/seconde.seconde). (zou in dit geval aangeven hoeveel wat er per seconde bij het vermogen van de koelkast kwam (net als meter/seconde.seconde aangeeft hoe groot de versnelling is))Op zondag 16 december 2001 19:59 schreef roedie het volgende:
Die koelbox koelt iets van 35 watt met veel geluk per seconde.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Pagina: 1