Stem voor het Hardwareforum

Pagina: 1
Acties:

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Voor degenen die het nog niet gehoord hebben, HET HARDWAREFORUM GAAT DICHT!!!
Zo, dat heb je wel verstaan :)
Ik (en anderen) vinden dat eeuwig zonde omdat het nieuwe Vraag & Aanbod gedeelte van Tweakers.net veelste formeel is, de handel is compleet weg en het is te gepersonaliseerd.
Zo is de concurrentie weg en je kan niet ff gauw overleggen of inspelen op anderen, dit gaat je echt gewoon geld kosten (misschien overdrijf ik)

Geef hier je stem over wat er moet gebeuren, ik vind dat het HWF open moet blijven!!!

Nu jij.......................

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Schijt mij het!

Ik ben vanmorgen om 07:30 gaan slapen en moet nu (vanaf 14:30) werken. Vannacht naar Belgie geweest, toen naar Dusseldorf en weer terug naar Bels, als laatst naar huus in Eindhoven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer: ?

Wat heb je gedronken?

Verwijderd

Waarom dan reageren als het jou niks ken verrekken ? Ik vind ook dat ie moet blijven .

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Bavaria:
Bacardi Breezer, Safari, Wodka-Gin dat kan ik me nog herinneren.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik vind het V&A beter dan Hardware forum..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik ook :P

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
De lol van het handelen is er een beetje af :(

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het nieuwe V&A forum is echt zwaar bout, super-kut en mist echt alles wat zo'n page leuk maakt. Het is eigenlijk een goedkope rip-off van het bekende www.2dehands.nl . Het V&A is zelfs slechter dan deze site, omdat je bij V&A alles op rubriek moet zetten en uit lijsten moet kiezen :(.... lekker spontaan.

Het hardwareforum was uniek:
- je kon persoonlijk onderhandelen
- als je wat verkocht kreeg je geen 600000 emails met lage boden etc.
- je wist als koper of iets al bijna verkocht was, en hoe hoog er geboden was.

Ik heb niks tegen V&A als vervanging van hwf (hwf was relaxter, toffer etc, maar toch....), maar in de huidige format is het niks.......

Ik heb gezegd....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij hoeft een vraag&aanbod site niet 'leuk' te zijn. Chatten doe je op een forum of in een chatbox. Als je gewoon wilt weten of er nog goedkoop een 2dehands reepje RAM te krijgen is dan wil je dat gewoon zo snel mogelijk vinden.

Persoonlijk onderhandelen kun je via email of ICQ doen.
Het V&A is zelfs slechter dan deze site, omdat je bij V&A alles op rubriek moet zetten en uit lijsten moet kiezen .... lekker spontaan.
Bij 2dehands.nl is alles ook op categorie ingedeeld, alleen gebeurt 't hier wat gestructureerder. Dat is dus echt wel handiger dan wanneer je een enorme lijst krijgt van 200 advertenties. Bovendien krijg je ook meteen de laagste prijs uit de pricewatch erbij, als 't om een produkt gaat dat ook in de pricewatch is te zien.

Het is niet eens verplicht om op categorie te bekijken want je kunt de advertenties ook gewoon op tijd selecteren of je kunt zoeken.

Dus als ik jouw advies op moet volgen dan wordt 't:

- geen categoriën gebruiken want dat is niet 'spontaan' (alsof dat noodzakelijk is bij het het aanbieden van tweedehands hardware)
- een reaktie ding erbij bouwen zodat er gekletst kan worden (genereert wel weer pageviews...)

Ik kan me nog voorstellen dat een veilingdingetje handig is (mensen de mogelijkheid geven om een bod te doen enz.), maar dit is Vraag & Aanbod en geen forum.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

..ik zal het meer missen vanwege de lol die ik erom had... al die echte hollanders.. eerst flink onder de prijs bieden.. elkaar met 5 gulden overbieden etc... ik heb het altijd met plezier gevolg.. jammer.. maar het nieuwe vraag en aanbod is meer mijn stijl.
Niet zeuren, gewoon een goed bod doen/vragen en niet een tijd wachten tot er iemand misschien meer biedt...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Mark_V
  • Laatst online: 06-06-2022
Bij 2dehands HOEF je geen rubriek in te voeren btw, hier wel. Ik heb ook niks tegen het idee van "rubriek", maar als je bijvoorbeeld een K7M+Athlon 550 +cooler wilt aanbieden, wordt dat lastig met het v&a systeem, toch?

Mijn stelling:
Een V&A site is handig en goed voor bijna NIEUWE hardware, zoals een Geforce, BP6'en, Pentium II's en III's, Athlons, dus vnl. dingen die nog te koop zijn. Hier is het namelijk vrij makkelijk voor om een prijs te vragen.
Voor oudere hardware (complete 486 linuxbak, pentium-bord met processor, tapestreamer) weet je gewoon niet wat de prijs ongeveer is. In dat geval zeg je: voor het hoogste bod. En je laat die thread een tijdje lopen en kijkt na een week wat het oplevert. Met een emailsysteem gaat dit gewoon niet. Dan krijg je 25 te lage boden, die je (met goed fatsoen) allemaal weer moet terugmailen. Dat is gewoon veel werk. Okay, het kan nog slechter, namelijk met "de kleine marge" op CT. Daar kan je bij verkoop de advertentie NIET weghalen, dus ik krijg nog steeds vrijwel dagelijks mailtjes van een P150+ met mobo die ik daar voor 30 piek had aangeboden. Bij hardwareforum.net had ik hem gewoon een weekje laten lopen en dan de thread laten sluiten.

En een forum is overzichtelijker dan email, een forum rubriceert zichzelf.
Pagina: 1