Hou kan ik gebruik maken van me web space

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Meschiem stome vraag:

Ik heb bij chello ( ik ben abo) dus Web space gekregen maar ik weet niet hou ik het kan Accesen ( dus inlogen ik weet zoizo niet wat voor mij is) en ik heb heel !!! de FAQ gelezen ( zonder een andwoordt) kan iemand me vertelen want ik wil er wel eens wat TxT'tje er op slaan zodat ik ze niet iedere keer hoeft te posten.

Alvast bedankt

• Roberto
Iemand ?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zondag 16 december 2001 19:16 schreef RS_003 het volgende:
Meschiem stome vraag:

Ik heb bij chello ( ik ben abo) dus Web space gekregen maar ik weet niet hou ik het kan Accesen ( dus inlogen ik weet zoizo niet wat voor mij is) en ik heb heel !!! de FAQ gelezen ( zonder een andwoordt) kan iemand me vertelen want ik wil er wel eens wat TxT'tje er op slaan zodat ik ze niet iedere keer hoeft te posten.

Alvast bedankt
misschien is dit wat:
http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?sid=2&qid=1383

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06
Op zondag 16 december 2001 19:43 schreef RS_003 het volgende:
Iemand ?
he waarom staat er in jouw sign dat jouw homepage roels terwijl jij nog geen eens een txt'tje kunt uploaden. Als hij toch zo roel dan kun je toch minstens wel een linkje er in zetten

Taal fouten inbegrepen ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Start - Run - command(of cmd)
FTP [enter]
open home.chell.nl [enter]
voer je chello username in
voer je chello pass in
Je zit in e eigen home dir bij chello

sim-pel

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Roberto
Op zondag 16 december 2001 20:11 schreef klaasbram het volgende:

[..]

he waarom staat er in jouw sign dat jouw homepage roels terwijl jij nog geen eens een txt'tje kunt uploaden. Als hij toch zo roel dan kun je toch minstens wel een linkje er in zetten
mun Homepage is www.tweakers.net snapje is een grapje :)

• Roberto
Op zondag 16 december 2001 20:32 schreef Koffie het volgende:
Start - Run - command(of cmd)
FTP [enter]
open home.chell.nl [enter]
voer je chello username in
voer je chello pass in
Je zit in e eigen home dir bij chello

sim-pel
um met welke progje kan ik het gewoon in opera doen ?

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*zucht* nee

www.download.com zoeken naar ftp
dan naar de fabrikant van de faq en lees maar hoe je het moet gebruiken

Verwijderd

1:

Ga naar tucows.xs4all.nl of een andere tucows mirror.
Ga naar sectie internet en download daar een FTP-prog(geen FTP-server), een goeie is Bulletproof FTP, LeapFTP of WS_FTP

2:
Installeer een van de progs
Tik in de adresbalk van het prog in:
members.chello.nl
port is default(21 dus)
vul ID&pass in
Connect

Nu zit je op je eigen stukje space van Chellowwwwwwww

3:

Als je een eigen site wil maken, zorg dan dat je homepage index.htm of index.html heet

• Roberto
bedankt voor de hulp maar ik snap er niks van want ik kan niks uploaden of downloaden en als ik me ijgen page/webspace wil acces'en dan zie ik dit (met opera 6,00)

Forbidden

You don't have permission to access /asaveur/ on this server.

Apache/1.3.20 Server at members.ams.chello.nl Port 80

Verwijderd

Er zit niets anders op dan Chello te bellen, ze zijn nog al traag. Ik heb na 2 weken ook nog geen toegang. Maar geen zin om te bellen en een andere free host gezocht.

Daar zul je het mee moeten doen denk ik, want wat hier boven geschreven is klopt allemaal.En als het daar niet mee lukt........... :(

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:19 schreef RS_003 het volgende:
bedankt voor de hulp maar ik snap er niks van want ik kan niks uploaden of downloaden en als ik me ijgen page/webspace wil acces'en dan zie ik dit (met opera 6,00)

Forbidden

Welk prog heb je geinstalleerd?
Ik kan hier gewoon mn stukje space gebruiken

• Roberto
Op zondag 16 december 2001 21:31 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Welk prog heb je geinstalleerd?
Ik kan hier gewoon mn stukje space gebruiken
bullet proof FTP ik wil uplink.exe naar http://members.rott.chello.nl/asaveur uploaden maar als ik die site acces met opera 6.00 dan zegt hij dit
Forbidden

ow ja dit zegt hij als ik via bulletpoof ftp in get rechtste vak me site url in typ is het dan niet unlocked ofzo ik heb wel een file geupload maar waar staat die file nu ?

ik wou files naar mijn webspache uploaden http://members.rott.chello.nl/asaveur en als ik dat dan in een internet browser in typ, dat ik dan me files kan zien dat wou ik moet ik dan andere progje's gebruiken ?

Forbidden

Verwijderd

website eerst even comleet weghalen, zodat webspace weer leeg is, dan weer re-uploaden.
als je kan inloggen met je eigen user/pass betekent dit dat je webspace is aangemaakt en werkt.

• Roberto
Op zondag 16 december 2001 21:43 schreef psychic het volgende:
website eerst even comleet weghalen, zodat webspace weer leeg is, dan weer re-uploaden.
als je kan inloggen met je eigen user/pass betekent dit dat je webspace is aangemaakt en werkt.
u bedoelt ? ik ben nog een n00b in dit stuk van computers ik ben meer hardware niet software dus waar moet ik me site weg haalen ? en hoe ?

Verwijderd

Je moet met bulletftp in het adresgedeelte members.chello.nl intypen, niet in Opera.
Connecten naar port 21

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Kijk anders ook eens naar SmartFTP. Is erg gebruiksvriendelijk.

Even terug naar je vraag (wel heel simpel hoor).
Je moet inderdaad naar members.chello.nl (ofzo) inloggen. Niet naar het address van je website (met je FTP programma). Je word dan automatisch naar de juiste folder gebracht. Daar moet je dan je index.html file (of dergelijk) invoeren. als je nu met je browser naar je url gaat, dan zie je die pagina.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Op zondag 16 december 2001 21:37 schreef RS_003 het volgende:

[..]

bullet proof FTP ik wil uplink.exe naar http://members.rott.chello.nl/asaveur uploaden maar als ik die site acces met opera 6.00 dan zegt hij dit
Forbidden

lijkt mij heel logisch dat tie het niet doet :)

het moet ook FTP zijn.

Verwijderd

Je maakt een denkfout. Je denk dat je moet FTP-en naar hetzelfde adres als waar je webspace zou staan. Dit is echter niet zo.

Als je webspace adres http://members.rott.chello.nl/asaveur is dan moet je ftp'en naar ftp://members.rott.chello.nl. Dus _zonder_ /asaveur. Op die FTP log je in met je chello user name + password. Je komt dan automatisch in jouw homedir (/asaveur) terecht.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

in jouw geval zal ik het makkelijk maken...

dit is serieus... bel 0800-1424 en daar helpen ze je telefonisch als je chello hebt. verder surf fff zelf verder naar info en probeer verschillende dingen want dit schiet totaal niet.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1