[SQL] Hoe gehele database via phpAdmin overzetten?

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik ben bezig een database helemaal handmatig over te zetten naar een andere locatie, aangezien ik de server niet in beheer heb.
Is het mogelijk om met bepaalde SQL-commando's de hele database over te zetten in een tekstbestand o.i.d.?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

vraag naar een sqldump
of kan je bij phpMyAdmin komen?
Kies dan voor:
View dump (schema) of database en vink daarbij "Structure and data" aan

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik kan idd by phpAdmin komen... maar wat moet ik nu precies als SQL-commando invoeren? begrijp het al...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
En hoe voer ik die dump nou in in de nieuwe phpAdmin op de nieuwe server? De complete dump opslaan als .txt en dan importeren?

Verwijderd

Maak de database aan die je wilt hebben (via phpMyAdmin)

Dan je kan de hele boel pasten in "Run SQL query/queries on database" of idd bewaar het alseen text file en kies dan voor "or Location of the textfile:"
wat je wilt...

trouwens vergeet niet de benodigde users aan te maken en dan een "Reload MySQL" te doen in "Home".. dit om nogal onduidelijk fouten te vermijden (onduidelijk fouten == koppijn)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ok tnx dit lukt wel... ik begrijp alleen niet helemaal wat je als laatste bedoelt?

Verwijderd

Mmm was inderdaad onduidelijk ;)

fouten die ik vaak maak(te) is (in volgorde van tijd):

- nieuwe DB opzetten
- user aanmaken
- user rechten voor die DB geven
- verbazen waarom ik niet toegang tot de db heb
- password 10 x aanpassen etc
- tot de conclusie komen dat ik nog steeds geen toegang heb
- bedenken dat ik de user privileges niet heb geflushed
- kop 10 x tegen de muur slaan
- met koppijn verder gaan

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ok bedankt... ik denk dat het me nu wel gaat lukken!

Pagina: 1