Remotelyanywhere op poort 80 en SSL stopt

Pagina: 1
Acties:

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Ik draai RemotelyAnywhere 3.52.271 om mijn homeserver te adminnen. Ik kan de webserver op iedere willekeurige poort zetten en SSL doet het prima. Echter, stel ik de webserver in op poort 80, dan is het opeens niet meer mogelijk om via een beveiligde SSL verbinding in te loggen! Ik moet RA op poort 80 hebben zitten, omdat de proxy op me stageplace alleen verkeer door poort 80 laat gaan.

Als hij op poort 80 zit, zie je op de GUI wel dat er een connectie gemaakt wordt naar de SSL service, maar enkele seconden later geeft hij een melding dat de verbinding verbroken is.

Ik heb alle instellingen nagekeken, nieuwe certificaten aangemaakt, reinstall van RA, gewoon alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar nog steeds niks! Ook na lang zoeken op internet en op de website van RA nog niets :(

Dus... Heeft iemand ervaring met het probleem, of een oplossing waardoor ik wel op mijn stageplek via poort 80 de webserver kan benaderen? Zo unencrypted gegevens uitwisselen voelt niet zo veilig :?

Verwijderd

Ik begrijp dat je als je port 80 gebruikt ook niet lokaal SSL kan gebruiken.
Dat is inderdaad vreemd.:?
Je kan echter om een firewall te omzeilen port 443 gebruiken, dit is de standaard port voor SSL die normaal gesproken openstaat.
Je kan dan met HTTPS:// rechtstreeks secure connecten.
Bij mij werkt dit prima met Remotely anywhere.>:)

Fl0k
(net nieuw)

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
https://192.168.0.1/

The page cannot be displayed

Ik snap er geen %#$@! van! Dit is gewoon niet logisch! En zeer vreemd. Alle poorten: ok SSL connecten, op poort 80 noppes. Dit is zowel als ik gewoon via me LAN connect, als via een proxy of andere internet verbinding.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:41 schreef MOL het volgende:
https://192.168.0.1/

The page cannot be displayed

Ik snap er geen %#$@! van! Dit is gewoon niet logisch! En zeer vreemd. Alle poorten: ok SSL connecten, op poort 80 noppes. Dit is zowel als ik gewoon via me LAN connect, als via een proxy of andere internet verbinding.
Je moet iig niet je lokale ip gebruiken om via het internet in te loggen.

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 17:49 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Je moet iig niet je lokale ip gebruiken om via het internet in te loggen.
Nee dat weet ik ook :) Dit is gewoon op het lan zelf...

Er draait geen webserver op die server, dus deze fout wordt niet veroorzaakt doordat poort 80, of 443 in gebruik is door een andere service. Dit zegt de GUI:
17-12-01 18:15:58 SSH: incoming connection from IP address 192.168.0.4
17-12-01 18:16:08 SSH: connection from IP address 192.168.0.4 closed

Ik heb zojuist RA op een workstation geinstalleerd, met alle opties op de standaard instellingen en de webserver op poort 80, maar ook daar kan hij niet via SSL connecten :(

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik weet dat dit een oud topic is, maar onder het moto anti-forumvervuiling ga ik hier maar in door, aangezien hier nog vanalles in staat.

Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem: Ik heb RemotelyAnywhere v5.21.422 draaien, en als ik daarmee connect en dan naar enige willekeurige listing in het programma zelf ga (dus naar een andere link in het menu ga), valt de internet verbinding op DEZE pc weg. Dus de andere pc's op m'n router doen het wel nogsteeds. Een reboot is de enige optie.
Heeft iemand enig idee wat hier tegen is te doen? Ik heb Outpost als firewall draaien, maar die disablen heeft ook geen nut...
Ik draai m bdw op poort 2000. (standaard)

[ Voor 5% gewijzigd door X-G op 26-01-2004 07:20 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem op mijn werk, Echter ik heb dit opgelost door in RA onder het kopje Preferences-> Network het vinkje bij "Accept unsecured HTTP connections (non-SSL):" aan te zetten en vervolgens bij het loginin scherm onder advanced options het vinkje bij "Use SSL to secure your session" uit te zetten.
Nu werkt alles dus prima hier.

P.s. Ik draai op poort 80. En ik heb deze poort in de NAT settings van mijn router Static gemapped.

suc6

edit:

Sorry was een beetje vroeg, zag net pas hoe oud dit topic was :S
Maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben ;)

O,ja... Poort 443 (SSL) moet je ook static mappen naar de server waar je RA op draait. Als je kan SSL'en op je werk.

Wat ik wel graag wil weten is: Kan je het login scherm aanpassen van RA?
Dat je bv op een Algemene Web-Pagina op mijn server aankomt waar je dan kan kiezen tussen Webmail - RA - Etc.. Of in ieder geval de layout van RA zodat het op iets anders lijkt?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 07:53 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik kan op mijn werk ook niet connecten naar de server die thuis draait (achter een router). Gebruik gewoon port 2000 en heb de goede mapping aangemaakt.

Nu maakt hij blijkbaar wel HTTP verbinding want ik krijg een melding in de trant van "can not establish SSL connection". Mijn vraag is: via welke poort wil hij nu de SSL connectie op gaan zetten?

Deze poort zal dan wel dichtstaan op de zaak?
Pagina: 1