a7v ide kapot

Pagina: 1
Acties:

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had m'n bios geupdate (had eerst 1004c) en heb hem geupdate naar 1009. (a7v)

Kreeg een zwart scherm en heb opgezocht wat ik er tegen kon doen heb dat geprobeerd en het werkte niet heb toen m'n bios gehotswapped en heb 1004c er weer op.

Nu doet m'n primary ide het niet meer gelukkig heb ik m'n HD op een ATA-slot.

M'n bios settings zijn weer gewoon default en m'n secondary IDE doet het perfect. Ik heb met 2 verschillende cd-rom spelers de primary IDE geprobeerd en hij detecteert de cd-rom speler wel in de bios, maar hij detecteert hem niet in windows xp en ook kan ik hem niet als opstart-cd gebruiken dan blijft ie gewoon haken tot de cd eruit is en dan gaat ie verder met opstarten

Ik hoop dat iemand een oplossing hier voor weet misschien zijn m'n bios settings verkeerd ofzo (lijkt me overigens stug want default hoort goed te zijn)

Verwijderd

Probeer nog een bios update.. 1007 raad ik je aan.. die is goed/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoek eens op cdspeler onder XP, er schijnen nog wel meer foutjes te zijn met cdrom spelers onder XP

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• aOk
  • Niet online
ja maar hij werkt zelfs niet als ik een opstart cd erin doe dus aan xp "kan" het niet liggen (werkt wel als ik een zelfde cdrom op 2e ide probeer.

heb bios geflasht naar 1007 nog steeds precies hetzelfde probleem

alleen één ding is me nog opgevallen als opstartcd in brander zit gaat ie niet verder met opstarten en als ie in gewone cd zit gaat ie gewoon door ( en ja beide dingen zijn in bios goed ingesteld met opstartsequence )

Verwijderd

Met opstartcd's is er vaak iets mis, ik haat wat dat betreft cd's, altijd een dosdriver geinstalleerd, etc. Maar probeer het es in een ander OS, of check je bord in een andere pc. anders zou ik het ook niet weten.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Niets wijst erop dat het uitsluitend aan je primaire IDE ligt. Kan aan je Bios liggen maar WinXP is ook snel op zijn tenen getrapt als je iets aan de HW wijzigt en nou moet ik er ook bij zeggen dat de Asus A7V absoluut niet stabiel is met BIOS updates.

Zelf de nodige ervaring met het upgraden voor een ADM XP

offtopic:
of ligt dit allemaal in het woordje XP ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• aOk
  • Niet online
eerst starte hij wel goed op met primary ide en cd-recorder nu heb ik dit allemaal geprobeerd ook met gewone cd-speler en hij start er niet mee op wel gewoon met secondary ide met een willekeurige cd-speler

kan het zijn dat ik bij het hot flashen het moederbord heb beschadigd want het zit er dicht bij in de buurt (kan overigens geen beschadiging zien)

en in winxp vond ie m eerst wel goed
Pagina: 1