Toon posts:

Welk merk 40gb harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude maxtor 20gb Diamond plus 60 heb ik per ongeluk beschadigd, (ik trok aan de verkeerde molex :'( ) maar dat is nu gebeurd en ik wil eentje erbij en wel een 40giga 7200rpm. Nu kan ik kiezen uit de volgende merken:

Western Digital 40gb; type nr: WD 400BB
Maxtor DiamondMAx Plus D720x 40gb; type nr: 6L040J2
IBM Deskstar 60GXP 40gb; type nr: IC-35L040

Voor mijn config zie mijn signatue en ik wil de hd hierboven die het stilst en het snelst is, of iig vergelijkbaar is aan mijn 20giga Diamond plus 60

Verwijderd

ibm moet je maar niet doen hoor

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor mij is er maar 1 keuze: Maxtor

They made me do it.

Verwijderd

Zelf heb ik zo'n Maxtor en ik hoor hem niet. Je kan hier natuurlijk heel goed de search gebruiken om iets over die andere schijven te weten te komen. Je ontdekt dan leuke dingen bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 18:52 schreef Smoothy_ het volgende:
Voor mij is er maar 1 keuze: Maxtor
Ze zeggen dat die D720X van maxtor veel lawaai maakt omdat deze J versie ball bearing is, is dat nou echt een hels kabaal ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IBM is best snel hoor. Ik kan hem echt aanraden

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:53 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Ze zeggen dat die D720X van maxtor veel lawaai maakt omdat deze J versie ball bearing is, is dat nou echt een hels kabaal ?
Nee ik vind het wel meevallen, heb de 80G versie ervan. Hij is net zo stil als me oude maxtor 30G 7200rpm, het enige wat je hoort zijn de seeks, die zijn erg snel en maken een evenredig geluid :) Je kan hem natuurlijk ook stiller maken, maar dan wordt ie iets minder snel..

// oja, ik zou voor de maxtor gaan :) Heerlijke schijf..

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Op zondag 16 december 2001 18:53 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Ik heb 2 D740Xen in RAID 0 en die hoor je helemaal niet.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Maxtor..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 18:51 schreef jeroenj het volgende:
ibm moet je maar niet doen hoor
oke een scrabble woord

beargumenteer jouw mening eens, :? DEZE geld voor iedereen....

Waarom je nou zoveel uitval ziet is, omdat IBM de meest verkochte schijf is. En de 75GPX was de grootste uitval.

Ik draai nu met een 40Gb+60Gb 60GPX en zitten geen xtra fans of shit in alleen maar 1 Cooler... ;) me voeding.

Ik vind ze beide stil en ook lekker werken, maxtor/quantum vind ik toch wat meer herrie maken maar voor low budget is het te doen, Seagate schijnt ook lekker te lopen, daar ken ik helaas geen uitspraak over doen.

:) en again...ga verder met me sjekkie draaien *D

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 19:20
Ik zou toch ook die ibm maar effe opsturen (als ie nog garantie heeft :)) Met een beetje mazzel krijg je een werkende retour :+

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Maxtor!! Ik heb al veel verhalen gehoord over die IBM's die zijn overleden :r

ik heb dan een Seagate Barracuda II 30GB @ 7200rpm en die werkt erug fijn!! Nooit problemen. Ik ga binnenkort een 40GB @ 7200rpm kopen van Seagate (Barracuda IV/III :?)

Verwijderd

GEEN IBM DESKSTAR 75GXP!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Maxtor!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Vorkie
  • Niet online
Medetweakers Het heeft toch geen nut om alleen MAXTOR! IBM! Enzovoorts te Zeggen...

Nogmaals beargumenteer eens!!!

Verwijderd

Seagate Baracuda ATAIV, snel, stil, er zijn alleen problemen met het draaien in een Raidconfig. Dat schijnt vaak niet te werken

• Vorkie
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 19:06 schreef CB het volgende:
Seagate Baracuda ATAIV, snel, stil, er zijn alleen problemen met het draaien in een Raidconfig. Dat schijnt vaak niet te werken
hmz ergens op forum had ik gevonden dat het wel werkte maar met 2 is ie net zosnel als 1tje..dus dan had je geen winst op snelheid :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Waarom niet de Maxtor D740X-L 40GB? Heb ik ook in mijn PC zitten en hij is bijzonder rap (ook al zit ie maar op een ATA66 controller) en hij is ook lekker stil. Ik ben er zeer tevreden over.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Over die IBM schijven:

die slechte serie is dus de 75GXP. een hele andere produktielijn.
De produktie van de 60GXP staat daar compleet buiten (behalve dat men leert van fouten...)

Dus dat is geen argument waarom je die IBM niet zou kopen.

Ik zou zelf voor de IBM gaan omdat ie het goedkoopst is en verder vrijwel exact hetzelfde als de andere merken betreft snelheid en stilte.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08-2025

KISS

Keep It Simple St*pid

Wat ik van RAID weet, dat je het beste draait met 2 identieke HD's...!?!

Ondanks alle negatieve verhalen over IBM's ben ik nog altijd erg tevreden over hun HD's. Uitstekende prestaties tegen een goeie prijs. Geen geluid en dan bedoel ik ook geen geluid en ik heb er drie. Dàt is ondanks veel verhalen naar mijn mening met andere merken vaak anders.
De IBM-service is meer dan uitstekend. Mijn 307030 gaf 3 weken geleden de geest en drie dagen later had ik per bode de nieuwe al in huis. Als dealers daar langer voor nodig hebben...?!?
Het staat hierboven misschien wat errrùg pro IBM, maar ik ben dat alleen maar negatieve gedoe wel een beetje zat. :(

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 16 december 2001 19:17 schreef KISS het volgende:
Wat ik van RAID weet, dat je het beste draait met 2 identieke HD's...!?!
RAID is toch dat het sneller is :?. Maar wat is met 2 schijven dan sneller?

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

[topic=352325/1/25]

volgens hem is IBM wel een goed schijfje :D

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 09:14

neh

wat loopt iedereen nou weer negatief te doen over IBM? de schijf die hij kan krijgen is een 60GXP, die worden bij de zaak waar ik werk met pallets tegelijk verkocht en ze komen zelden tot nooit defect terug. de uitval van deze schijf is vergeleken met een maxtor echt niet slecht. de 75gxp serie hierbij betrekken vind ik niet redelijk omdat dit een HEEL andere schijf is. ook heb ik het vermoeden dat een aantal mensen die zich hier anti-ibm opstellen totaal geen ervaring met de schijven hebben en maar wat lopen te blaten over dingen die ze hier of daar gehoord of gelezen hebben, dit gezien het niveau van de postings (argumenten, etc.)

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 19:01 schreef Go0s het volgende:
Maxtor!! Ik heb al veel verhalen gehoord over die IBM's die zijn overleden :r

ik heb dan een Seagate Barracuda II 30GB @ 7200rpm en die werkt erug fijn!! Nooit problemen. Ik ga binnenkort een 40GB @ 7200rpm kopen van Seagate (Barracuda IV/III :?)
Jij raad maxtor aan terwijl je er geen ervaring mee hebt. En zelf ga je een seagate kopen ?:

En natuurlijk heb je veel verhalen over IBM gehoord. Die werden ook het meest verkocht omdat die gewoon het snelste waren.

Zelf heb ik 2 maxtors gehad waarvan er 1 is overleden (headcrash). Daarna ben ik overgestapt op 2*IBM en die zijn gewoon sneller als de maxtor. Tevens zijn IBM's stiller als maxtor maar zijn ze wel iets warmer.

Daarom zeg ik IBM, maar dat heb ik al gezegd

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:48 schreef plork het volgende:
wat loopt iedereen nou weer negatief te doen over IBM? de schijf die hij kan krijgen is een 60GXP, die worden bij de zaak waar ik werk met pallets tegelijk verkocht en ze komen zelden tot nooit defect terug. de uitval van deze schijf is vergeleken met een maxtor echt niet slecht. de 75gxp serie hierbij betrekken vind ik niet redelijk omdat dit een HEEL andere schijf is. ook heb ik het vermoeden dat een aantal mensen die zich hier anti-ibm opstellen totaal geen ervaring met de schijven hebben en maar wat lopen te blaten over dingen die ze hier of daar gehoord of gelezen hebben, dit gezien het niveau van de postings (argumenten, etc.)
Vind ik precies het zelfde ik heb er zelf ook een al een 4 maanden, nog geen enkel probleem mee gehad en lekker snel.

Voor de zoveelste keer de enige probleemserie bij IBM was de IBM 75GB (75GXP, DTLA-307075, 7200rpm, 2MB)serie nu hebben ze een heel andere serie. De 60GXP serie en deze is wel gewoon goed en snel en stil

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees reviews en zoek benchmarks. In dit soort topics spreekt iedereen elkaar altijd tegen, dus daar schiet je niks mee op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.