Toon posts:

Proliant 800 en win NT

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik op een proliant 800 win nt 4.0 moet installeren.

ik heb een lege scsi seagate 35 gig hardeschijf en dan verder ??

zo probeer ik het nu, maar ik doe iets fout ?
met dos 6.22 bootable diskette opstarten. FDISK 2 gig partitie aanmaken, formateren. met win 98 bootable diskette met cd ondersteuning \i386\winnt opstarten. Een half uur ja nee en f3 drukken en met diskettes googelen. En dan stopt hij ermee om dat hij geen door ms-dos voorbereide locatie kan vinden. (ergens stelt hij ook zo;n vraag over clusters of zo maar kan niets anders kiezen als ik nu doe)

nb ik heb dus ook de programmatuur niet meer wat er onder de f10 knop zit. (hoera voor de schijfcrash)

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat NT4 op een NTFS partitie geinstalleerd moet worden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat voor scsi kaart heb je erin? heb zelf namelijk een 800 staan met symbios scsi kaartje, deze moest ik installeren door tijden de installatie op F6 te drukken (onder windows NT 4.0 server welteverstaan, dit doe je tijdens het eerste blauwe scherm (letop, dit geeft het syteem niet aan!)

op de compaq site vind je wel de drivers die je verdernodig bent (netwerkaart etc)

A wise man's life is based around fuck you

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

DarkSide

theres no place like ::1

NT 4 kan op fat 16 of op NTFS.
De cd is bootable dus je kan dat proberen.
Of meteen vanuit de cd proberen te installeren, en vanuit de setup partities aanmaken en formatteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de eerste reactie maarrrr....

F6, ik ga dat zeker even proberen. maar maakt deze funtie een NTFS partitie aan

Even voor de goede orde:

Ik heb dus die software niet meer die onder de F10 functie staat. Hij boot niet vanaf de CD. dus booten van cd staat uit en kan het niet aanzetten.

Vraag 1: Ik zie op de site van Compaq veel software staan, maar welke is exact de software die onder F10 moet staan

vraag 2: Hoe kan het dat het boekje van winnt een scherm te zien is over partitioneren en ik deze niet te zien krijg ??

vraag 3: Wat is de officiele werkvolgorde van de doorgewinterde NT-installateur vanaf het moment dat hij een lege SCSI schijf heeft.

Nb alles heeft gewerkt met de huidige hardware en bios instelling

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als er een speciale cd is voor een Proliant installatie, dan die gebruiken. Bij problemen met vinden van hdd, niet booten van de NT cd maar met de 3 bootflops. NT maakt een FAT16 partitie aan tijdens de install, NTFS kan ie op dat moment nog niet. Zelf als je aangeeft dat de geselecteerde partitie geformateerd moet worden in NTFS zie later toch nog dat er een conversie plaatsvind.
Zorg dat je de door Compaq genoemde drivers voor dat model bij de hand hebt ! Suc6

edit:

De systempartitie mag niet groter zijn dan 2047 MB !
Maak een aparte partitie aan voor de swap en de data.
De systempartitie maak je gewoon tijden de NT install aan, dus niet booten van een win9x flop en klooien met fdisk.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En je mag hier verder gaan: [topic=352110]
Even verder kijke dan je muis lang is!

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.