Hoe een netwerk te maken met xDSL? Niets in search

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Owke, ik haat het zelf ook als er 1000en topix over het zelfde worden geopend, maar dit heb ik niet uit de search kunnen halen, helaas. Ik hoop dat jullie het weten.

Ik ben van plan om een netwerk aan te gaan leggen dmv een server en er 3pc's aan te gaan hangen.
Ik heb alleen ADSL Comfort van Planet, en heb dus maar één IP. Nou is het bij een maat van me vaudt gegaan met het tweaken van de Ethernet Alcatel modem, en die ligt bij het grof vuil |:(
In de search lees ik dat het dus wel vaker gebeurd, dus wil ik hem niet tweaken...

Maar hoe nu tot een netwerk te komen?
Als ik ga werken via een proxy op de server, kan internet, mail en games dan op elke pc?
M'n idee is om de Alcatel modem aan een hub te hangen en dan zo naar elke pc te kunnen. Maar kan dit nou wel of niet?

Verder lees ik ook dingen over NAT en Gateways ed. Wat is de beste manier, en hoe te werk te gaan?? :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zoek es op kabel delen ofzo, gaat gelijk :)

• Neejoh
Op zondag 16 december 2001 18:41 schreef Hielkej het volgende:
zoek es op kabel delen ofzo, gaat gelijk :)
Ik zoek ondertussen ff verder... Maar is er geen verschil met netwerkje leggen met xDSL of KABEL?

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Zoek is op winroute *D http://www.resettim.f2s.com hier een handleidingkje

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 10:15
als je nou een floppy router maakt met een oude 486.
http://www.fli4l.de
daar kun je hem downen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 16 december 2001 18:39 schreef Neejoh het volgende:
Owke, ik haat het zelf ook als er 1000en topix over het zelfde worden geopend, maar dit heb ik niet uit de search kunnen halen, helaas. Ik hoop dat jullie het weten.

Ik ben van plan om een netwerk aan te gaan leggen dmv een server en er 3pc's aan te gaan hangen.
Ik heb alleen ADSL Comfort van Planet, en heb dus maar één IP. Nou is het bij een maat van me vaudt gegaan met het tweaken van de Ethernet Alcatel modem, en die ligt bij het grof vuil |:(
In de search lees ik dat het dus wel vaker gebeurd, dus wil ik hem niet tweaken...

Maar hoe nu tot een netwerk te komen?
Als ik ga werken via een proxy op de server, kan internet, mail en games dan op elke pc?
M'n idee is om de Alcatel modem aan een hub te hangen en dan zo naar elke pc te kunnen. Maar kan dit nou wel of niet?

Verder lees ik ook dingen over NAT en Gateways ed. Wat is de beste manier, en hoe te werk te gaan?? :?
Het is onmogelijk een sternetwerk te bouwen me de hub als centrum en iedere pc simultane inetacces te geven.
Met MxStream heb je nog maar 1 IP-adres, wil je dan toch op alle PC's tegelijk kunnen internetten, dan zul je toch echt een router moeten plaatsen.

Beter is het om een oude p166 te gebruiken zodat je die ook als firewall en mail/ftp server kan laten draaien.

Die mail zal dan op de server binnengehaald moeten worden zodat je via iedere cliënt de mail kunt openen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zou op die router dan Linux installeren, lekker stabiel en (legaal) gratis. Kijk voor meer info eens op http://www.adsl4linux.nl

• Neejoh
Volgens Messiah2001 moet het ook zo kunnen omdat ze dat bij hem op werk(stage) ook zo hebben.. Maar zij hebben de expert en ik Comfort. Kan dit?
Afbeeldingslocatie: http://neejoh.is.dreaming.org/screendump/internet-delen.jpg

• stretch
  • Laatst online: 12-08 12:32
Dit kan alleen inderdaad met de expert account want dan krijg je namelijk 4 aparte statische IP adressen.
met adsl comfort heb je er maar 1.
Vandaar dat je je adsl verbinding op een pc moet laten binnekomen en dan vervolgens een Lokaal netwerk aanleggen.
IP's id de range van 192.168.0.1 tot 192.168.255.255 met subnet 255.255.255.0
Je kan dat ook dmv DHCP laten doen in je LAN.
Dus server/adsl ,dan naar je HUB en vandaar door naar je 3 pc's.

• Neejoh
Zo dus?

Afbeeldingslocatie: http://neejoh.is.dreaming.org/screendump/internet-delen2.jpg

Verwijderd

Ik heb op het werk het zo als neejoh het omschrijft
Afbeeldingslocatie: http://neejoh.is.dreaming.org/screendump/internet-delen.jpg

maar met maar 1 ip adres, die word aan de server toegewezen. toegewezen, en de rest deelt gewoon de verbinding via Redhat linux 7.2 :)

• Neejoh
Op dinsdag 18 december 2001 20:53 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Ik heb op het werk het zo als neejoh het omschrijft maar met maar 1 ip adres, en die wordt aan de server toegewezen, en de rest deelt gewoon de verbinding via linux.
Zou dit ook werken met een Server van Win2000 Advanced Server??
Zelf heb ik nog maar BARweinig gedaan met Linux... En om dat gelijk je server zo in te richten?

Verwijderd

Als jij nu een pc installed met Redhat linux 7.2 geef ik jou de scriptjes......

Klaar.... >:)

• Neejoh
Op dinsdag 18 december 2001 20:56 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Als jij nu een pc installed met Redhat linux 7.2 geef ik jou de scriptjes......

Klaar.... >:)
|:(
Aan alleen scriptjus heb ik ja niets! Ik moet er ook een beetje mee kunnen werken

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:58 schreef Neejoh het volgende:

[..]

|:(
Aan alleen scriptjus heb ik ja niets! Ik moet er ook een beetje mee kunnen werken
Je moet niet zo zeuren, een server is niet om mee te spelen, die maak je 1 keer en die zet je aan en die laat je net zolang aanstaat totdat je dood gaat. Verder AFBLIJVEN!!!! >:)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:59 schreef DECFMessiah2001 het volgende:

[..]

Je moet niet zo zeuren, een server is niet om mee te spelen, die maak je 1 keer en die zet je aan en die laat je net zolang aanstaat totdat je dood gaat. Verder AFBLIJVEN!!!! >:)
wat een gelul, zet er dan gewoon zo'n non-tweakable router neer ipv een server, of nog beter laat die adsl-modem de boel routen!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:06 schreef chill het volgende:

[..]

wat een gelul, zet er dan gewoon zo'n non-tweakable router neer ipv een server, of nog beter laat die adsl-modem de boel routen!
Just kidding, /me kent Neejoh nogal goed ;)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:15 schreef DECFMessiah2001 het volgende:

[..]

Just kidding, /me kent Neejoh nogal goed ;)
ah, dan heb ik nix gezegd ;)

• Neejoh
Op dinsdag 18 december 2001 21:15 schreef DECFMessiah2001 het volgende:

[..]

Just kidding, * Neejoh kent Neejoh nogal goed ;)
Ik heb hem flink onder druk moeten zetten om hem serieus te houden op dit topic :+

Maar als ik de modem wil laten routeren, moet ik hem gaan tweaken, en dat wil ik niet omdat het vaak vaudt gaat...

• Neejoh
En ik hoor ook veel over NAT. Ik heb ff het een en ander hierover gezocht, maar over staat alleen WAT het is, maar niet hoe je het in moet stellen |:(

Is dit moeilijk om te doen? (alleen maar een uitdaging hoor) :P
Wat is het verschil tussen NAT en Gateways ed?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik weet het niet hoor, maar als ik m'n ADSL verbinding share kunnen al m'n andere computers ook internetten.

Gewoon de standaard I'net share in XP.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Neejoh
Op woensdag 19 december 2001 14:16 schreef Majestic het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar als ik m'n ADSL verbinding share kunnen al m'n andere computers ook internetten.

Gewoon de standaard I'net share in XP.
Is je Ping dan nog een beetje goed?

• Neejoh
Zo, einderlijk is het dan zover :)

Ik heb overal de UTPkabels al wel liggen, maar nu moet ik straks alles in gaan stellen. Alleen weet ik nog niet wat :+

Dus als ik nou mijn modem ga tweaken (als ik het aandurf :z ) moet het opzich mogelijk zijn om het op de 2e manier te doen?
Ik neem aan dat dan de server de instellen moet hebben voor MXstream, en de rest moet draaien met de LAN-instellingen? IPrange: 192.168.0.1/192.168.255.255 met een subnetmask 255.255.255.0?
Wat moet ik dan verder instellen voor NAT?

• Neejoh
Niemand :?

Ik heb zonet Sjoukes gesproken, en verteld dat ik met win2k server ook gewoon de internetsharing aan kan zetten. Moet lukken toch? (en ik merk het snel genoeg, want ik ga het zo gelijk maar ff proberen >:) )
Pagina: 1