Toon posts:

Invloed vrieskou?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees opeens over een aantal problemen met booten: comp doe niet willen opstarten, of pas na een aantal pogingen of als de stroom er een poos opstaat.

Kan dat te maken hebben met de kou...? Beinvloed die cd cpu of het geheugen? Zouden al degenen met bootproblemen op dit moment, eens ff willen laten weten of hun computer in een koude of warme omgeving staat? De mijn staat op een koude zolder en wil sinds kort pas weer doorstarten als de stroom er een tijdje op zit...

Verwijderd

geloof ik niks van hoor :)

"hoe kouder hoe beter"? En het zal toch heus niet onder nul zijn op je kamer?

Verwijderd

Beste oplossing (als het mogelijk is) de computer in de kelder zetten, daat is het namelijk altijd een constante temperatuur. :7

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:38 schreef w.kraa het volgende:
Beste oplossing (als het mogelijk is) de computer in de kelder zetten, daat is het namelijk altijd een constante temperatuur. :7
Moet je daar wel zitten met 5 truien aan ;)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:39 schreef DiEana het volgende:

[..]

Moet je daar wel zitten met 5 truien aan ;)
gewoon lange kabels :) moet je wel een eind lopen om een nieuwe cd-rom in je comp te proppen :)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:49 schreef spock13 het volgende:

[..]

gewoon lange kabels :) moet je wel een eind lopen om een nieuwe cd-rom in je comp te proppen :)
LOL :)

En je scherm laat je ook in de kelder staan? Echt moeilijk dan :)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ff alle lollige reacties daargelaten... natuurlijk kan het enige invloed hebben.

Als je compu op een onverwarmde vochtige zolder staat, en het zo rond de 10 graden is daar, kun je natuurlijk verwachten dat er problemen komen. Vocht in lucht -> stijging temperatuur -> ellende! :)

Ik heb het nu wel over extremen, maar natuurlijk kan dat invloed hebben. Als je compu normaal in je huis staat, waar de temperatuur niet onderhevig is aan schommelingen van de buitentemperatuur, heb je een stuk minder ellende natuurlijk.

Als je compu dus op zo'n overwarmde tochtige vochtige zolder staat, dan moet je je evt. 'zorgen' maken. :)

... en oranje! :P

Verwijderd

Volgens mij weigeren cmos chips ed. pas bij -60 te werken, dus de buitentemp. lijkt me niet echt de oorzaak van de problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, toch heb ik dit probleem alleen als de computer langere tijd (2 uur of zo) heeft uitgestaan. Als ik na een kwartier herstart is er geen probleem. Lijkt me dus tóch een koude probleem. Eén of ander onderdeel van de computer wil schijnbaar een beetje opgewarmd worden, en dat gebeurt als ik een paar keer de stroom door de computer laat lopen...

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kou is in het algemeen niet zo'n probleem. Het vocht gehalte speelt een veel grotere rol. Als het op de kamer erg koud is en ook erg vochtig is kan het zijn dat je pc hierdoor vreemd gaat doen. Zet je pc eens in ee warmere omgeving en kijk dan of ie nog steeds raar doet. Wel ff een half uurtje wachten met het aandoen van de pc... Als je van koud naar warm gaat onstaat er condens en dit kan je pc slopen wanneer je hem aanzet.

Suc6

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 23:00 schreef hellogoodbye het volgende:
Tja, toch heb ik dit probleem alleen als de computer langere tijd (2 uur of zo) heeft uitgestaan. Als ik na een kwartier herstart is er geen probleem. Lijkt me dus tóch een koude probleem. Eén of ander onderdeel van de computer wil schijnbaar een beetje opgewarmd worden, en dat gebeurt als ik een paar keer de stroom door de computer laat lopen...
Wat ook kan is dat een contactje niet helemaal jofel is: Zoals een beetje tweaker weet, zet alles uit bij temperatuurstijging. Als iets net niet goed contact maakt bij 10 graden, kan ie het dus theoretisch prima doen bij 20 graden.

Probleem is dat het contactje ook iets niet-voor-de-hand-liggends kan zijn: In dat geval verdenk ik je mobo ten zeerste als oorzaak voor de probs.

Verwijderd

naja je computer zal het echt niet niet doen omdat t te koud is hor :? t is geen mensje :P maar goed t lijkt mij niet erg logisch maar dat kan je tohc zelf ook wel bedenken |:(

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Iets wat wel heel snel slechter wordt bij dalende temperatuur zijn batterijen. Ik denk dat je batterijtje op je moederbord niet helemaal goed meer is en misschien onder koude onstandigheden te weinig stroom levert. Ook problemen met je systeem tijd?

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik heb ook eens zo'n probleem gehad. De computer die ik toen had wilde in de winter ook niet altijd gelijk opstarten. Het duurde altijd even en na een paar keer resetten deed ie het eindelijk. Ik kwam er toen achter dat het alleen zo was als het koud was ('s winters)
Dus toen heb ik mijn kast naast mijn verwarming gezet en toen deed ie het weer goed :? ... heel heel vaag maarja zolang het goed werkte was ik er wel blij mee.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, ik bedoel maar! Nou hoor je het eens van een ander!

Verwijderd

Al eens een andere voeding geprobeerd? Die hebben wel last van kou en die dingen slijten.

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij is net 3 weken oud. 300 Watt. Slijtage kan dus niet. Gevoelig voor kou... Tja...

Er zijn zo veel mogelijkheden...
Pagina: 1