Toon posts:

IIS valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win2k AS draaien met IIS, maar dat stomme ding valt steeds uit. Niet de server zelf, die heeft al een uptime van een week, maar IIS zelf kapt er steeds mee, dan krijg ik een 404 error, als ik het dan restart dan wil ie wel weer maar dat is dus niet de bedoeling. Hij moet gewoon blijven draaien, anders heb ik er niks aan. Wat kan het probleem zijn? Zelf weet ik het niet.
Graag wel nuttige oplossingen en niet van dat gezever van neem dan apache ofzo, want dat wil ik dus niet anders had ik dat allang geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:27
Op zondag 16 december 2001 18:26 schreef awraeven het volgende:
Ik heb Win2k AS draaien met IIS, maar dat stomme ding valt steeds uit. Niet de server zelf, die heeft al een uptime van een week, maar IIS zelf kapt er steeds mee, dan krijg ik een 404 error, als ik het dan restart dan wil ie wel weer maar dat is dus niet de bedoeling. Hij moet gewoon blijven draaien, anders heb ik er niks aan. Wat kan het probleem zijn? Zelf weet ik het niet.
Graag wel nuttige oplossingen en niet van dat gezever van neem dan apache ofzo, want dat wil ik dus niet anders had ik dat allang geinstalleerd.
Heb je service packs geinstalleerd heb je de logs al bekeken heb je al gekeken of die kritieke error's geeft?

Kijk anders een bij services of je de service na het hangen gewoon kan restarten (dus dat je niet de pc hoeft te rebooten).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 18:08 schreef wauskes het volgende:

[..]

Heb je service packs geinstalleerd heb je de logs al bekeken heb je al gekeken of die kritieke error's geeft?

Kijk anders een bij services of je de service na het hangen gewoon kan restarten (dus dat je niet de pc hoeft te rebooten).
Ja, alle windows updates zijn gedownload & geinstalleerd. Incl. SP2. Zit al geintergreerd op de install cd.
Het enige dat er gebeurd is dat ie een error geeft als ik het url in tik van de pagina, en die is dan offline, als ik dan in IIS manager Restart IIS aanklik doet ie het wel weer voor een halfuur ofzo en dan gaat het weer zo. Heel vaag. Reboot hoeft dus gelukkig niet, anders zonde van de uptime.
In de Event Log staat 3x niks. Ja alleen als ik dus het ding op restart gooi dan geeft ie dat netjes aan, maar geen reden waarom het dus stopt. :{

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ik heb het zlefde gehad maar sinds ik heb aangegeven in de settingen dat ik 100.000 en meer bezoekers verwacht :P gaat het wel goed

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 20:55 schreef -ProXy- het volgende:
ik heb het zlefde gehad maar sinds ik heb aangegeven in de settingen dat ik 100.000 en meer bezoekers verwacht :P gaat het wel goed
Dat proberen we dan ook maar ff. Kijken of dat wat uit maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 20:55 schreef -ProXy- het volgende:
Werkt niet. :{
Iemand anders nog tips? Op Technet kan ik er ook niks over vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
laat eens je zien wat er in je logfile staat, dat IIS er spontaan mee kapt is namelijk niet normaal,

het lijkt me dat er meer achter zit, dus logfile graag :),
zet anders ff je logging op maximaal de komende dagen dan krijg je wat meer info over hoe en wat het precies is,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 20:19 schreef zwelgje2 het volgende:
laat eens je zien wat er in je logfile staat, dat IIS er spontaan mee kapt is namelijk niet normaal,

het lijkt me dat er meer achter zit, dus logfile graag :),
zet anders ff je logging op maximaal de komende dagen dan krijg je wat meer info over hoe en wat het precies is,
-edit-
n.m. al gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat er van vandaag staat tot nu toe, heb nu ook alle opties bij Extended Properties aangevinkt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#Software: Microsoft Internet Information Services 5.0
#Version: 1.0
#Date: 2001-12-18 19:16:40
#Fields: date time c-ip cs-username s-ip s-port cs-method cs-uri-stem cs-uri-query sc-status cs(User-Agent) 
2001-12-18 19:16:40 192.168.0.5 - 192.168.0.1 80 GET /index.html - 304 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0)
2001-12-18 19:17:25 192.168.0.5 - 192.168.0.1 80 GET /index.html - 304 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0)
2001-12-18 19:19:07 192.168.0.5 - 192.168.0.1 80 GET /index.html - 200 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0)
2001-12-18 19:19:14 192.168.0.5 - 192.168.0.1 80 GET /index.html - 304 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0)
2001-12-18 19:22:45 192.168.0.5 - 192.168.0.1 80 GET /index.html - 304 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0)

-edit-
Na alle opties aangezet te hebben, verscheen er een andere file met deze info tot nu toe, daar zal wel iets nuttigs bij komen als ie stopt neem ik aan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
#Software: Microsoft Internet Information Services 5.0
#Version: 1.0
#Date: 2001-12-18 19:28:22
#SubComponent: Process Accounting
#Fields: date time s-event s-process-type s-user-time s-kernel-time s-page-faults s-total-procs s-active-procs s-stopped-procs
2001-12-18 19:28:22 Reset-Interval-Start All 00.000% 00.000% 0 0 0 0
2001-12-18 19:28:22 Logging-Interval-Start All 00.000% 00.000% 0 0 0 0

• Zwelgje
je hebt ook de patch voor nimda draaien toch? er zijn er namelijk mensen bij die op afstand via de 'nimda-exploit' je iis server stoppen,

je hebt je updates via windows update gehaald? ik zelf haal ze altijd handmatig bij www.microsoft.com/security

haal anders ff de hotfix checker tools (hfnetchk) heb hiervan niet de url, maar deze is ook van MS, en check online of je iis/ie/windows is voorzien van de laatste patches,

maar de log gaat groeien, en er komt veel nuttige info bij, onthoud wel dat dit tenkoste gaat van de performance! (zet anders je logfiles op een andere partitie oid), extended logging zet je normaal gesproken ook alleen maar aan als er iets aan de hand is (en dat is er in dit geval)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Dit klinkt inderdaad als Nimda. FF een recente virusjetser eroverheen gooien!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Er staat Norton Anti Virus Corporate Edtition 7.5 met elke dag om 00:00 een live update en elke dag om 02:00 een virusscan op de complete server.
Dus Nimda had ie denk ik wel opgepikt.

Het ding draait voor ongeveer 5 - 10 min en dan is ie weer offline.

Geloof dat ik die Code Red Patch al heb, stond toch ooit eens op Windowsupdate.com? Deze heb ik toen gedownload en uiteraard geinstalleerd, maar zal het nog maar ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat proggie effe geprobeerd, alle niet geinstallde patches geinstalleerd (waren er maar 3) maar het probleem blijft bestaan. :{

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde probleem, in die log files staat ook verder niks dat enige aanduiding kan hebben tot dit probleem.

• Zwelgje
wat voor pagina's server je? .asp of .php ? mischien is een .asp filetje wel niet helemaal 100% en zorgt die voor de crashes?

• Shadowtje
  • Laatst online: 22:15

Shadowtje

Shadow

ik heb ook zoiets gehad.
heb toen de code red patch erover heen gehaald en toen geen last meer van. (een virus na 1 dag als er geen site op staat leek me wel raar, maarja ;))

dit is geen link

Verwijderd

zoek anders eens op www.microsoft.com/technet
mischien dat je daar iets kunt vinden

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op woensdag 19 december 2001 19:39 schreef KixAss456 het volgende:
zoek anders eens op www.microsoft.com/technet
mischien dat je daar iets kunt vinden
Had ie al geprobeerd, nix dus.......
Op dinsdag 18 december 2001 20:13 schreef awraeven het volgende:

[..]

Werkt niet. :{
Iemand anders nog tips? Op Technet kan ik er ook niks over vinden.

• Zwelgje
overigens kun je iis 5 zo configureren, dat ALS hij crashed dat ie vanzelf weer opstart, dat scheelt je een hoop handmatig werk..

(ga naar services in 'administrative tools' dan naar 'world-wide-web publishing service' dan rechtermuisknop, dan tablad 'recovery' en instellen maar..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:02 schreef zwelgje2 het volgende:
overigens kun je iis 5 zo configureren, dat ALS hij crashed dat ie vanzelf weer opstart, dat scheelt je een hoop handmatig werk..

(ga naar services in 'administrative tools' dan naar 'world-wide-web publishing service' dan rechtermuisknop, dan tablad 'recovery' en instellen maar..
Been there, done that. Allemaal geen resultaat. :{

En ik draai alleen een html page met een paar plaatjes + wat links. Verder helemaal niks.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

iemand nog iets nieuws hier over te melden? Het probleem bestaat nog steeds. :{

Verwijderd

Wat voor een internet verbinding heb je?

Anders koop je een goedkope router die je al het NAT + filter regels laat uitvoeren, dan heb je op de server ook geen firewall meer nodig. Dan de server opnieuw installeren + IIS5. Dan alle updates eroverheen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 13:57 schreef krak het volgende:
Wat voor een internet verbinding heb je?

Anders koop je een goedkope router die je al het NAT + filter regels laat uitvoeren, dan heb je op de server ook geen firewall meer nodig. Dan de server opnieuw installeren + IIS5. Dan alle updates eroverheen.
Chello internet (A'dam).

De server is opnieuw geinstalleerd en sinds dien heb ik dus die problemen, alle updates (excl. IE6, DirectX, MP7.1 & MSN) staan er op. En router die dingen zijn nogal duur geloof ik, heb laatst hier al het netwerk naar 100Mbit (met switch) omgezet.

Verwijderd

Is het je nu nog gelukt?!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik mag het onderhand hopen.....anders heeft ie wel mooi 4 jaar met het probleem gezeten! 8)7

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Modbreak:Linux promoten ga je maar ergens anders doen ;)

[ Voor 82% gewijzigd door sanfranjake op 24-03-2005 00:48 ]

Lau

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
daar ga ik wel vanuit ja 7(8)7

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1