Toon posts:

ASUS probe net geinstaleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ASUS Probe geinstalleerd om te kijken hoe hoog mn temperatuur is dat is dus 35° van CPU en van de mobo 26°. Das niet het probleem maar bij Fan en Voltage knippert ie de hele tijd hij geeft deze fout melding bij

CPU Fan below threshold hij draait 1920rpm
Power Fan below threshold hij draait 1077 rpm

en bij Voltage geeft hij deze fout meldingen

+12V out of threshold deze waarde staan erbij : 7,985
+5V out of threshold deze waarde staan erbij : 3,359

Mn specs P4 ASUS p4b 786 sdram pc133
En er is niet aan gesleuteld ;)

Wat kan ik hieraan doen en is dit erg belangrijk ?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

zolang je cpu temperatuur niet te hoog word is dit niet erg volgens mij en het piepen van de melding moet je gewoon het vinkje ervoor weghalen

de voltages zijn volgens mij wel een beetje errug laag.

Verwijderd

Als het je allen te doen is om de temperatuur dan kan je de monitoring van je fan en spanning toch uitzetten in de summary. Het lijkt me niet dat er iets erg gebeurt. Het programma geeft voor die spanningen denk ik gewoon niet de goede waarde aan.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Daar klopt dus helemaal nix van. Als je +5v ineens 3,359 volt is kan de pc helemaal niet draaien. Heb je wel de nieuwste versie van Asus Probe? (Versie 2.15.07)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op zondag 16 december 2001 18:23 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik heb net ASUS Probe geinstalleerd om te kijken hoe hoog mn temperatuur is dat is dus 35° van CPU en van de mobo 26°. Das niet het probleem maar bij Fan en Voltage knippert ie de hele tijd hij geeft deze fout melding bij

CPU Fan below threshold hij draait 1920rpm
Power Fan below threshold hij draait 1077 rpm

en bij Voltage geeft hij deze fout meldingen

+12V out of threshold deze waarde staan erbij : 7,985
+5V out of threshold deze waarde staan erbij : 3,359

Mn specs P4 ASUS p4b 786 sdram pc133
En er is niet aan gesleuteld ;)

Wat kan ik hieraan doen en is dit erg belangrijk ?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Ik heb het zelfde...maar daar is een oplossing voor. Ergens in je bios heb je monitoring opties daar kun je bepaalde zaken uit en en aanzetten. Daar kun je dus die 2 knipperende zaakjes aanzetten. Zelf hecht ik niet zoveel belang aan het stroomverbruik dus heb ik die in het progje uitgezet. Veel plezier ermee