ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
gaat je mobo moeilijk doen, moet je ff je batterij eruit halen of een bepaalde dipswicht voor resetten van CMOS ff omzetten en dan moet het gaan lukken.
BTW neem ik aan dat je te onvoorzichtig bent geweest
I got a problem-solver and its name is revolver
In de zin van 'ik had wel koelpasta moeten gebruiken' dan zeker?Op zondag 16 december 2001 18:24 schreef Dethroned het volgende:
BTW neem ik aan dat je te onvoorzichtig bent geweest
Elke 'FAQ hoe bouw ik een PC' ongeveer wel gelezen en vaak genoeg gedaan, alleen nog nooit met een AMD systeem.
Btw, die Spire zou geen probleem moeten leveren, kan een 1.4 aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op mijn celeron is ook een hoop koelrommel achtergebleven, zou geen probleem moeten zijn.
Arctic Silver 2 raad ik af, al weet ik niet meer of deze net zoveel elektriciteit geleide als AS1. Ik zou gewoon standaard koelprut gebruiken, tenzij je wou gaan overclocken. En wat betreft die rode ledjes, zoek eens op wat die betekenen. Misschien is het wel het geheugen, dat kan je zo niet weten. Of is het mobo stuk o.i.d..
En natuurlijk proberen : (maar zul je al wel gedaan hebben) haal de ide kabels even van het mobo
Ik zie de foto's nog eens, je hebt toch niet met de koelplakker een stuk core van je cpu afgetrokken??
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ah.Op zondag 16 december 2001 18:52 schreef BackSlash32 het volgende:
4 rode ledjes is bij MSI proc nie goed.
Kun je de proc niet in een ander systeem proberen...Of op dit systeem een andere proc proberen?
Ik stap voor het eerst over op een AMD systeem.
Denk je dat ik dan 3-4 amd-mobo's en procs heb liggen?
ARCTIC SILVER I en II zijn beiden de beste thermal pasts die er te verkrijgen zijn. Ook al overclock je niet, wil je toch zo laag mogelijk je temperatuur hebben.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
En ze geleiden elektriciteit als de pest. Fijn op je L1 bruggenOp zondag 16 december 2001 19:00 schreef Rick2001 het volgende:
En ARCTIC SILVER afraden is onzin. Waarom dat ?
ARCTIC SILVER I en II zijn beiden de beste thermal pasts die er te verkrijgen zijn. Ook al overclock je niet, wil je toch zo laag mogelijk je temperatuur hebben.
Ik dacht misschien bij een vriend ofzo? Kun je misschien proberen : naar de lokale comp winkel en vragen of je tegen kleine vergoeding de proc mag testen...Op zondag 16 december 2001 18:59 schreef BackSlash32 het volgende:
Euh..
Ik stap voor het eerst over op een AMD systeem.
Denk je dat ik dan 3-4 amd-mobo's en procs heb liggen?
Laatste is misschien wel link...maar ik weet zo niet zoveel anders. En ALS ie dan toch dood blijkt te zijn > Twistedbikkel
Daar sluit ik me bij aan, gister op mijn XP core gesmeerd en het roelt !Op zondag 16 december 2001 19:00 schreef Rick2001 het volgende:
En ARCTIC SILVER afraden is onzin. Waarom dat ?
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
Dan kan ik iig de LEDs ff in de gaten houden.
Het geleid warmte wel beter, maar als je iets te veel op je core smeert en je drukt de cooler erop kan het naar je L1 bruggen lekken. En dan is het game over...Op zondag 16 december 2001 19:05 schreef yGiDoRp het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan, gister op mijn XP core gesmeerd en het roelt !
Ik denk dat de cooler er ook wel goed opgezeten heeft, misschien was de cpu wel DOA? Je weet maar nooit.
Zonder koeler posten?Op zondag 16 december 2001 19:07 schreef BackSlash32 het volgende:
Dan ff wat anders: kan je 'm 3-4 seconden zonder koeler laten posten?
Als je de comp wilt opstarten zonder koeler op de proc : NIET DOEN!!!!!!!!!!
Ik heb gelezen dat in 0,8 sec je core van binnen gefrituurd is. (dat geld alleen voor amd procs, Intel P4's bijvoorbeeld hebben daar beveiliging voor). Na 8 sec gaat ie roken!!
Ofwel : NIET DOEN!
Verwijderd
Als je hem stuk wil hebben wel.Op zondag 16 december 2001 19:07 schreef BackSlash32 het volgende:
Verwijderd
voordat we hier weer het geeikte intel/amd gelul krijgen.
En wijsneuzen weer gaan beweren dat ze intel zo trouw zijn,...
pfff,....|:(
Verder moet je gewoon weten hoe je dit spul moet gebruiken en dan werkt het echt veel beter als gewone witte pasta.
Maar ik begrijp best dat het soms toch moeilijk blijft om goed te lezen hoe je bepaalde 'spullen' moet gebruiken !!!!
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Gaat je mobo misschien normaal doen ...
I got a problem-solver and its name is revolver
Ik denk dat het kwartje bij mij valt.Op zondag 16 december 2001 19:07 schreef BackSlash32 het volgende:
Je zegt dat je die ledjes zonder koeler in de gaten kunt houden, ofwel, je kunt ze met koeler niet zien. Waarom niet? Ik denk dat BackSlash32 de cooler met de hand op de proc heeft gehouden tijdens het testen...
Die is in dat geval gefrituurd. Altijd vastmaken met de klem die cooler, in ieder geval bij amd procs.
(enne, die 4 dode intel procs...zal wel productiefoutje zijn
Ding schoongemaakt en dit keer wel Arctic Silver ertussen gedaan...
Hij doet 't nog
* alt-92 happy happy joy joy
Blijkbaar niet dus.Op zondag 16 december 2001 19:27 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Ik denk dat het kwartje bij mij valt.
hey d00d, volgens mij heb je dan nog nooit een K7T gezienJe zegt dat je die ledjes zonder koeler in de gaten kunt houden, ofwel, je kunt ze met koeler niet zien. Waarom niet? Ik denk dat BackSlash32 de cooler met de hand op de proc heeft gehouden tijdens het testen...

Hier zijn die leds, ik ben ook niet zo achterlijk om dat met de hand vast te houden he....
Neuj, letters waren bedekt, die prut was daarop bijna ingebrand.edit:
Ik zie de foto's nog eens, je hebt toch niet met de koelplakker een stuk core van je cpu afgetrokken??
Het leek me alleen niet logisch dat die ledjes ergens zouden zitten waar de koeler het zicht belemmert.
Wel dus. Maar goed, hij doet het, dus sluiten dit topic...
Kwartje moet € worden
Verwijderd
{lolbroek-mode}Op zondag 16 december 2001 19:13 schreef KingRichje het volgende:
ik wil nog even fijntjes opmerken dat ik deze week 4 dooie intel processoren uit de verpakking heb gehaald,....
voordat we hier weer het geeikte intel/amd gelul krijgen.
En wijsneuzen weer gaan beweren dat ze intel zo trouw zijn,...
pfff,....|:(
je zal ze wel gewoon gesloopt hebben prutser
{lolbroek-mode}
ff ontopic
je kan gewoon aanzetten zonder pasta ik deed op me werk nooit dat prut ertussen en ging altijd goed
Verwijderd
Dan heb je mazzel, of Intel's die in een keer 500 MHz lager lopenOp zondag 16 december 2001 19:51 schreef steve-a17 het volgende:
[..]
{lolbroek-mode}
je zal ze wel gewoon gesloopt hebben prutser
{lolbroek-mode}
ff ontopic
je kan gewoon aanzetten zonder pasta ik deed op me werk nooit dat prut ertussen en ging altijd goed
Ik zou je toch maar's aanleren om AS2 ofzo ertussen te mikken...
Als ik het goed ziet heb je dus koel- paste en de standaard sticker gebruik?? Nou op mijn spire superrock stond aardig duidelijk op het doosje dat de sticker voldoende is maar wanneer je paste wilt gebruiken dat je dan de sticker er af moet halen. Dat doe je met een verdunner.Op zondag 16 december 2001 18:31 schreef BackSlash32 het volgende:
Nee, geen rook/stank lucht gelukkig.
[..]
In de zin van 'ik had wel koelpasta moeten gebruiken' dan zeker?
Elke 'FAQ hoe bouw ik een PC' ongeveer wel gelezen en vaak genoeg gedaan, alleen nog nooit met een AMD systeem.
Btw, die Spire zou geen probleem moeten leveren, kan een 1.4 aan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik het boekje bij van je moederbord staat wat de ledjes betekenen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Natuurlijk had ik dat stikkertje erafgehaald (was blauw overigens) zodat je de roze meuk overhoudt (zoals je ook kunt zien).
Nu dus heatsink + proc helemaal schoongemaakt met alcohol en silver ertussen gedaan.
wat lul jij uit je nek zeg!Op zondag 16 december 2001 18:51 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ach ja...AMD...iedereen heeft het, maar steeds als ik een topic als deze zie wordt ik er weer aan herinnert waarom ik Intel trouw gebleven ben.
Op mijn celeron is ook een hoop koelrommel achtergebleven, zou geen probleem moeten zijn.
Arctic Silver 2 raad ik af, al weet ik niet meer of deze net zoveel elektriciteit geleide als AS1. Ik zou gewoon standaard koelprut gebruiken, tenzij je wou gaan overclocken. En wat betreft die rode ledjes, zoek eens op wat die betekenen. Misschien is het wel het geheugen, dat kan je zo niet weten. Of is het mobo stuk o.i.d..
En natuurlijk proberen : (maar zul je al wel gedaan hebben) haal de ide kabels even van het moboen start dan op...
edit:
punt 1) Ow nee, he, niet weer zown stomme Intel is beter dude...
punt 2) Ja, artic silver geleidt elektriciteit, SO WHAT? Net of je core gaat kortsluiten
punt 3) Alleen maar rode ledjes is dat de proc d00d is.
punt 4) Zo slap is zown core nou ook weer niet hoor, JEEEZ
Om het maar even een quoteje van Jim Carrey op te halen:
LAHO - SEHUR!
(voor de heel erge dombo's onder ons: LOSER!
Ik had er nog niet eens een HD inhangen.
NEways probleem is opgelost, dus ik ben nu lekker aan het installen op m'n AMD 1.1GHz @ 43c na een uur draaien
BTW: zou ik de foto's eventueel op TwistedHardware mogen zetten?
Je kan zo'n koeler er maar op één manier opzetten.
Net zogoed als de proc maar op een manier in het socket past.

Er zit namelijk een verzonken stuk op de heatsink wat precies op de bovenkant van de socket past, dus je kan 'm eigenlijk helemaal niet verkeerd om erop zetten.
M'n proc doet 't nog, ik weet alleen niet wat er mis ging...
Wedden dat dat kanOp zondag 16 december 2001 23:10 schreef BackSlash32 het volgende:
Pfff.. whatever.. ik vind het niet nodig.
Je kan zo'n koeler er maar op één manier opzetten.
Net zogoed als de proc maar op een manier in het socket past.
[afbeelding]
Er zit namelijk een verzonken stuk op de heatsink wat precies op de bovenkant van de socket past, dus je kan 'm eigenlijk helemaal niet verkeerd om erop zetten.
M'n proc doet 't nog, ik weet alleen niet wat er mis ging...
Koeler zat dus most definitely niet verkeerd om.