Ik heb 2 pc's hier:
Een celeron 533 en een dual p2-400.
Nu wil ik een netwerkje opzetten en mijn internet verbinding sharen.
Alleen welke pc moet ik nu als server instellen?
De celeron word alleen gebruikt voor:
- surfen
- word/excell/email
- game server (alleen als het beestje het trekt)
- ftp server
en de p2-400 als de bak voor divx en games en alle andere gewone dingen(ik weet het geen hoogstaand vernieuwende hardware hier
)
Nu zat ik zelf te denken om de celeron als server te maken, immers daar draaien al die servers op.
Alleen nu zit ik dan met mijn game pc achter de server
Is dat niet een nadeel?
Als ik de p2-400 als server maak dan kan ik gewoon bepaalde poorten mappen naar de celeron toe voor de game server en ftp.
nu gaat dus alle ftp verkeer over de p2-400 (dit kan dus wel veel verkeer opleveren is namelijk een 100 mbit internet verbinding *niet opschep intended*)
Heeft dit verkeer ook invloed op de prestaties van mijn p2-400? (want ik moet nog wel lekker kunnen gamen:))
Dankjewel.
Een celeron 533 en een dual p2-400.
Nu wil ik een netwerkje opzetten en mijn internet verbinding sharen.
Alleen welke pc moet ik nu als server instellen?
De celeron word alleen gebruikt voor:
- surfen
- word/excell/email
- game server (alleen als het beestje het trekt)
- ftp server
en de p2-400 als de bak voor divx en games en alle andere gewone dingen(ik weet het geen hoogstaand vernieuwende hardware hier
Nu zat ik zelf te denken om de celeron als server te maken, immers daar draaien al die servers op.
Alleen nu zit ik dan met mijn game pc achter de server
Is dat niet een nadeel?
Als ik de p2-400 als server maak dan kan ik gewoon bepaalde poorten mappen naar de celeron toe voor de game server en ftp.
nu gaat dus alle ftp verkeer over de p2-400 (dit kan dus wel veel verkeer opleveren is namelijk een 100 mbit internet verbinding *niet opschep intended*)
Heeft dit verkeer ook invloed op de prestaties van mijn p2-400? (want ik moet nog wel lekker kunnen gamen:))
Dankjewel.
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78