Toon posts:

[CF] javascript buttons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een ColdFusion pagina en heb in plaats van de standaard grijze form knoppen gewoon hyperlinks met een OnClick event handler:
<A href="" onClick="document.sendreaction.submit(); return false;">Verstuur |</a>
Nu werkt dit prima maar de ColdFusion form validatie doet het niet meer met deze knopjes. Volgens mij ligt dat er aan dat CF dit niet herkent als een echte submit functie zoals bij een knop:
<input type="submit"> etc.
De vraag is nu, kan ik het zo maken dat ik mijn hyperlink knopjes kan houden en toch de CF form validatie gebruik? Of kan het alleen met JavaScript? (Wat CF in wezen ook doet alleen de syntax is zo lekker handig IMO :P )

ow damn, topictitel vergeten, adjes...? |:(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

welke titel wil je?
(ps. ben maar een modje ;))

Verwijderd

Topicstarter
Doe maar iets van JavaScript buttons in CF

Thnx!! :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

done + move --> W&G

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zondag 16 december 2001 18:01 schreef whistler het volgende:
Hoi,

Ik ben bezig met een ColdFusion pagina en heb in plaats van de standaard grijze form knoppen gewoon hyperlinks met een OnClick event handler:
[..]

Nu werkt dit prima maar de ColdFusion form validatie doet het niet meer met deze knopjes. Volgens mij ligt dat er aan dat CF dit niet herkent als een echte submit functie zoals bij een knop:
[..]

De vraag is nu, kan ik het zo maken dat ik mijn hyperlink knopjes kan houden en toch de CF form validatie gebruik? Of kan het alleen met JavaScript? (Wat CF in wezen ook doet alleen de syntax is zo lekker handig IMO :P )

krijg je iets van een error melding ofzo? Misschien een of andere javascript error, want de submit functie van een form object is precies hetzelfde effect dat als je een submit button klikt

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:01 schreef whistler het volgende:
Hoi,

[..]

[..]

Get rid off CFFORM. Serieus, het zijn ingebouwde geintjes maar in de praktijk heb je er niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel maar dat kost meer tijd en ik ben deze opdrachtgever flink zat :P

Geen errormelding nee, het formulier wordt netjes gesubmit alleen de input validatie werkt niet.

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
je returned false bij het submitten, waarom doe je dat?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:47 schreef huistra het volgende:
je returned false bij het submitten, waarom doe je dat?
Ja inderdaad, want nu zeg je per definitie al dat je form niet verstuurd mag worden.

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
ik denk dat je meer dit wil:
code:
1
<a href="javascript:void();" onClick="document.form.submit();">Stuur in! (in brak Nederlands)</a>

javascript:void() zorgt ervoor dat de link in principe niks doet.. terwijl het toch submit... of zeg ik nu hele rare dingen?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Pagina: 1