Toon posts:

@home/XP/Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers aangesloten op internet via @home. De kabel uit de cablemodem gaat in een hub, die vervolgens deze verdeeld over een aantal poorten. Vanuit 2 van deze poorten lopen UTP kabels naar de netwerkkaarten in de 2 pc's. Deze pc's hebben dus geen static ip of subnetmask. Op de ene pc staat XP en op de andere win98. Hiervoor was deze combinatie Win2000/Win98.

In de oude situatie kon ik naast internet delen op deze pc's ook bestanden uitwisselen. Na de update/install van XP op de win2k machine kan dit niet meer. Ik heb even winipcfg gedraaid, en ik kwam erachter dat het subnetmask van de XP pc anders was dan die van de win98 machine. Ik weet niet of dit het probleem is, wat ervoor zorgt dat ik bestanden niet meer kan delen. Misschien jullie wel?

Verdere specs:

*beide pc's hebben IP/TCP (goed gespeld? >:) ) geinstalleerd
*beide pc's hebben Netbeui geinstalleerd.
*beide pc's hebben gedeelde mappen
*beide pc's hebben bestand's en printerdeling aanstaan

Nu kan ik misschien IP's en daarmee subnetmasks gaan wijzingen in het IP Protocol, maar dat leidt mijn inziens alleen maar ervoor dat het netwerk wel werkt, maar internet er mee kapt? (ik kan dit natuurlijk verkeerd zien ;))

Hebben jullie misschien wat helpful suggesties?
(ohja winxp op beide pc's kan niet omdat xp mijn hpt366 controller niet ondersteunt (geen drivers voor XP nog)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:05

evol

hello world

Kabel uit kabelmodem gaat naar de hub? Zo ziet @home toch dat je internet deelt??? Niet slim volgens mij...
Beter zou zijn een servertje te gebruiken met 2 netwerkkaarten:
Kabelmodem--->server nic1..server nic2---->hub--->overige pcs

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 18:34 schreef out het volgende:
Kabel uit kabelmodem gaat naar de hub? Zo ziet @home toch dat je internet deelt??? Niet slim volgens mij...
Beter zou zijn een servertje te gebruiken met 2 netwerkkaarten:
Kabelmodem--->server nic1..server nic2---->hub--->overige pcs
euh ja ... @home heeft de mogelijkheid om internet te verdelen over 2 pc's voor 10 gld xtra per maand. Dus volkomen legaal :)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:05

evol

hello world

Op zondag 16 december 2001 18:52 schreef ride het volgende:

[..]

euh ja ... @home heeft de mogelijkheid om internet te verdelen over 2 pc's voor 10 gld xtra per maand. Dus volkomen legaal :)
Owja, klopt :) Doet een vriend van me ook, ik ging er ff vanuit dat je die 10 piek niet betaalde :) Nevermind...

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
misschien dat je de verkeerde dhcp gegevens ontvangt.

doe op beide pc's eens:

ipconfig /renew

een printje van je routetabellen op beide pc's wil ook wel helpen om meer inzicht in het probleem te krijgen.
Pagina: 1