Ik heb 2 computers aangesloten op internet via @home. De kabel uit de cablemodem gaat in een hub, die vervolgens deze verdeeld over een aantal poorten. Vanuit 2 van deze poorten lopen UTP kabels naar de netwerkkaarten in de 2 pc's. Deze pc's hebben dus geen static ip of subnetmask. Op de ene pc staat XP en op de andere win98. Hiervoor was deze combinatie Win2000/Win98.
In de oude situatie kon ik naast internet delen op deze pc's ook bestanden uitwisselen. Na de update/install van XP op de win2k machine kan dit niet meer. Ik heb even winipcfg gedraaid, en ik kwam erachter dat het subnetmask van de XP pc anders was dan die van de win98 machine. Ik weet niet of dit het probleem is, wat ervoor zorgt dat ik bestanden niet meer kan delen. Misschien jullie wel?
Verdere specs:
*beide pc's hebben IP/TCP (goed gespeld?
) geinstalleerd
*beide pc's hebben Netbeui geinstalleerd.
*beide pc's hebben gedeelde mappen
*beide pc's hebben bestand's en printerdeling aanstaan
Nu kan ik misschien IP's en daarmee subnetmasks gaan wijzingen in het IP Protocol, maar dat leidt mijn inziens alleen maar ervoor dat het netwerk wel werkt, maar internet er mee kapt? (ik kan dit natuurlijk verkeerd zien
)
Hebben jullie misschien wat helpful suggesties?
(ohja winxp op beide pc's kan niet omdat xp mijn hpt366 controller niet ondersteunt (geen drivers voor XP nog)
In de oude situatie kon ik naast internet delen op deze pc's ook bestanden uitwisselen. Na de update/install van XP op de win2k machine kan dit niet meer. Ik heb even winipcfg gedraaid, en ik kwam erachter dat het subnetmask van de XP pc anders was dan die van de win98 machine. Ik weet niet of dit het probleem is, wat ervoor zorgt dat ik bestanden niet meer kan delen. Misschien jullie wel?
Verdere specs:
*beide pc's hebben IP/TCP (goed gespeld?
*beide pc's hebben Netbeui geinstalleerd.
*beide pc's hebben gedeelde mappen
*beide pc's hebben bestand's en printerdeling aanstaan
Nu kan ik misschien IP's en daarmee subnetmasks gaan wijzingen in het IP Protocol, maar dat leidt mijn inziens alleen maar ervoor dat het netwerk wel werkt, maar internet er mee kapt? (ik kan dit natuurlijk verkeerd zien
Hebben jullie misschien wat helpful suggesties?
(ohja winxp op beide pc's kan niet omdat xp mijn hpt366 controller niet ondersteunt (geen drivers voor XP nog)