Toon posts:

Tyan tiger MP onstabiel door geheugen of door proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (zoals veel mensen) een tyan tiger S2460 MP
en ik ben natuurlijk zo'n eigenwijze }:O om er 2 "onstabiliteit-verwekkende" factoren op te zetten

Ik heb er op:

-256 mb pc2100 ddr van Crucial Unregistered
-2X Athlon 1200 mhz 266
-maaknie uit wat voor videokaart er op zit, veranderd nix
-sblive 1024, maar zonder veranderd er ook niets
-voeding 400 watt p4 competable voldoet aan de eisen qua volts, ampere's
-en een 60gb 7200rpm ATA-133 maxtor schijf

u begrijpt wel, dat als ik ook maar iets probeer te installeren het volledig fout gaat, of ONGELOVELIJK onstabiel draait.
ik heb al meer blauw (scherm) of zwart (reboot) gezien dan de makers van windows :)
ook kan ik fdisk al uit m'n hoofd.

waar zou het het beste aan kunnen liggen, het geheugen of
de procs
en hoe kan ik 't het beste testen.
misschien door 1 proc van het bord te slopen en dan proberen? (maarjah wat heb je dan opgelost....:?)
want ik kan natuurlijk geen registered ddr uit m'n mouw schudden:)

Wie heeft er eigenlijk al een tiger mp op 2X 1200 draaien, want dan zouden het de procs moeten zijn.

en als het mem het obstakel naar mijn immens geluk :) zou zijn, hoe ruil ik het dan op een zo goedkoop mogelijke manier?

hartelijk dank!
ps. led nied ob du tiepfoutun

Verwijderd

als'k mij niet vergis heeft dat mobo registred nodig!!!!

http://www.tyan.com/products/html/tigermp.html

System Memory
Four 2.5v 184-pin DDR DIMM sockets
Supports up to 3GB of Registered PC2100 DDR memory
Supports ECC (72-bit) memory modules

Verwijderd

Topicstarter
jahaa maar ze kan ook zonder (staat in een review hier)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

wel zeker, en een speciale voeding, weet niet zo snel welke, in ook aan te raden. Een enemermax 431 watt of meer zou toch ook moeten kunnen?

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Note
The Tiger MP S2460 accepts a standard ATX-style power supply . However, the P/S must be able to supply a minimum of 30A on the 5-volt line. Many 300+ watt power supplies on the market today are capable of this output.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn zat mensen die ook onder 350watt een goed resultaat hebben, tenminste ale ik een beetje search

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

waarom zou je besparen op een goede voeding als je al zo veel geld hebt uitgegeven aan je plank met CPU's :? :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je voeding is waarschijnlijk het probleem niet; heb zelf 'slechts' een 330W Enermax in m'n redelijk gevulde TigerMP bak. Ik weet bijna zeker dat die DIMM's het probleem zijn, als je goed neust op het net zijn er velen te vinden die de tigerMP niet fatsoenlijk aan de praat krijgen met unbuffered ram. Probeer het in ieder geval eerst eens met één DIMM zou ik zeggen.

edit:
ik zie nu dat je maar één DIMM hebt, probeer het dan met een Registered DIMM

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik zou voor alle zekerheid ECC Registered pakken zelfs als je alleen twee gebruikt.

En zover ik weet eisen die Tyan bordjes regristererd.

Als iemand dat wel voor elkaar krijgt dan rest mijn vraag.
Do you feel lucky?

Bydeweg dat zijn dus 1200Mhz TB die ondersteunen geen SMP of in iederegeval niet gegarandeerd als die palomino varianten doen.

Om dat te checken haal je er eentje uit als die dan wel stabiel is dan is het 'n CPU probleem en geen MEM en moet je toch maar Athlon MP of eventueel XP hebben.

Ook al lukt het anderen wel met TB wil niet zeggen dat jouw TB willen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
oh, dus als ik er 1 cpu uit haal, en het draait stabiel, dan ligt het aan de cpu??

dat is mooi klote :'(

eeh ik ga het proberen, ik heb net van iemand gehoord (die 2x XP 1700 er in had) dat het z'n mem was.
en het maakt toch niet uit of ik er nou XP of athlon procs in stop??

volgens mij maakt het pas uit als je er xp,athlon of mp procs in stopt..

Verwijderd

Idd alles checken met zoveel mogelijk combinaties van verschillende proc (lenen van iemand of zo) en geheugen.
Is dat bord trouwens een beetje relaxt, ik zit te twijfelen tussen een Epox en een dual bordje, kost een hoop, maar dan heb je ook wat.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

kreeg mijn tiger niet aan de gang met unreg geheugen, met crucial reg ecc loopt hij als een speer, ik denk ook dat het bij jou aan geheugen kan liggen

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
hoe ruil je je "oude" of beter gezegd je verkeerde geheugen om dan...
Pagina: 1