Aan de Moderators

Pagina: 1
Acties:

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Aan alle Moderators van Tweakers.net reacties.

Het komt de laatste tijd vaak voor dat er posts zijn die op niveau 1 staan een reactie zijn op een post van niveau 0.
Zouden jullie dan die originele post (zonder karma toe te kennen, weet niet of dat kan) ook op niveau 1 kunnen zetten ?

Alvast hartelijk dank...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Vanaf gisteren ben ik geen moderator meer *zucht*, maar he kan wel in he preferences jouw standaard niveau op -2 zetten. Zo krijg je alle posts te zien!

(je reageerd dan gewoon op je standaar (o) niveau)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is dus niet de bedoeling.

Veel moderators (voor zover die nog actief zijn) begrijpen blijkbaar niet dat je rare dingen krijgt wanneer je een reaktie op een hoger niveau zet dan de oorspronkelijk posting waarop gereageerd wordt. Mensen die bijv. alleen niveau 1 zien kunnen zien dan bijv. niet de originele posting waarop gereageerd wordt en zien dan een thread waar geen soep uit te koken valt.

Het staat duidelijk in de moderator richtlijnen dat hier op gelet moet worden.

Dus bijv.

Pietje is een sukkel (niveau 0)
Re: Pietje is geen sukkel (niveau 1)

Dan is die laatste reaktie dus compleet vaag voor iemand die alleen niveau 1 ziet.

Verwijderd

Femme, met alle respect! Waarom denk je dat ik van mijn moderator status af wilde!

Juist, om dit soort dingen, het zuigt dus behoorlijk dat modereren en daarom wordt het door veel mensen niet goed gedaan.

Een reaktie is een reaktie!

Als je het goed wilt doen moet je een paar (stuk of 8) volledige contole geven over de reakties.

Lul-reakties moeten dan gewoon verwijderd worden voordat één of ander eikel daar op in gaat!

Geen reaktie = geen verdere problemen! Als je het zo aan gaat pakken, mag je contact met me opnemen. (dan ben ik wel geintreseerd in modereren!)

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lul-reakties moeten dan gewoon verwijderd worden voordat één of ander eikel daar op in gaat!
Dat is dus gewoon regelrechte censuur en dat gaat nooit werken.

Verwijderd

Of het gaat werken betwijfel ik inderdaad, maar het zou mij persoonlijk een hoop ergernis schelen.

Neem die thread over Netscape 6, da's toch niet leuk meer zoals daar geflamed wordt? Toegegeven IE is populair, toegegeven ik heb liever NS, toegegeven, NS6 bevat nog bug, maar om daar op zo'n achterlijke manier te gaan lopen flamen?

Ik heb hier op mijn werk gewoon geen tijd om te modereren, dus ik gebruik die functie nauwelijks (thuis met een modempie tweaker ik niet zoveel), maar ik had ineens een ongelofelijke zin om heel veel postings naar niveau -2, score -2 opmerking troll of flamebait te verhuizen.

Ik vind dat een reactie altijd betrekking moet hebben op het onderwerp en zo niet hard afstraffen. En een topic als Netscape 6 kan best een reactie oproepen als 'ik vind dit en dat fijner in IE'. Ieder zijn goed recht. Maar een opmerking als 'NS6 zuigt zwaar de grond in want het bevat veel te veel bugs' is gezien de preview status niet alleen ongegrond, maar bovendien totaal niet van toepassing op de topic. Want de topic gaat niet over de vergelijking tussen Netscape en IE! En ook niet over de vermeende kwaliteit of het gebrek daaraan van Netscape! Alleen over het feit dat er een preview van een nieuwe versie is.
En dat je vervolgens meldt hoe die je bevalt, waarom niet, daar hebben anderen ook wat aan. Maar om gewoon als een idioot te gaan flamen? Sorry, daar heb ik dus echt geen goed woord voor over. Al gaat het over Bill Gates zelf, waar ik toch niet bepaald een fan van ben.

Verwijderd

(Sorry, maar ik moest het ff kwijt...)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Maar het is ook vet irritant als je bij het minste geringste al -1 krijgt, dan kan je echt niet meer relaxed posten, want voordat je het weet heb je een "bekeuring" aan je broek hangen. Dat vind ik ook zo relaxed aan GoT, daar kan je ook onzin neerzetten (niet dat ik dat vaak doe), en als het echt uit de hand loopt (zie "136 manieren om te irriteren" of zoiets) dan wordt ie geclosed. Dus ik vind het huidige scorings beleid eigenlijk wel goed, ookal denk ik dat veel posts door geen enkele mod gelezen word (die indruk krijg ik).
Jag

Verwijderd

Het gekke is dat er op GoT juist bijna geen irritante posts/threads staan terwijl daar juist geen niveau-systeem geldt...

En het oude systeem op Tweakers had het ook niet en toch werd het een zooitje...

RaRa?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56

Jaymz

Keep on moving !

Komt denk ik doordat GoT iets overzichtelijker is (tenminste, zo denk ik erover)

een vast aantal forums heeft

Doet iemand eens 'raar' lost zichzelf dat vaak vanzelf op.

Wordt het echt te gek grijpt een moderator of Admin vaak wel in (al dan niet via dit forum)

'tis hier (mijns inziens) ook wat relaxer. als ik hier reageer type ik wat er in me opkomt, op T.net (doe ik niet veel) denk ik er (onbewust) toch wat beter over na.

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hier worden zat bullshit topics geplaatst, maar die gaan meteen naar /dev/null.

• Onno
  • Niet online
Of het gaat werken betwijfel ik inderdaad, maar het zou mij persoonlijk een hoop ergernis schelen.
Hoezo? Die 'lul-reakties' worden nu toch naar beneden gemodereerd? Wat is voor jou het verschil?
Ik vind dat een reactie altijd betrekking moet hebben op het onderwerp
Hmm. Ben ik het niet helemaal mee eens. En jouw reactie hier heeft ook niet rechtstreeks te maken met het oorspronkelijke onderwerp van deze thread. :D
Maar om gewoon als een idioot te gaan flamen?
Ongefundeerd flamen = :r
Maar het is ook vet irritant als je bij het minste geringste al -1 krijgt, dan kan je echt niet meer relaxed posten,
Dan stel je toch gewoon in dat je standaard alle reacties op niveau -1 en hoger ziet?
(sommige problemen zijn wel heel makkelijk op te lossen. ;))

Verwijderd

Onno:
Hmm. Ben ik het niet helemaal mee eens. En jouw reactie hier heeft ook niet rechtstreeks te maken met het oorspronkelijke onderwerp van deze thread.
Tsja... Eigenlijk heb je wel gelijk... :o
Hoezo? Die 'lul-reakties' worden nu toch naar beneden gemodereerd? Wat is voor jou het verschil?
Werden ze maar weggemodereerd, helaas lees ik die berichten meestal voordat er iemand gemodereerd heeft.
Bovendien is niveau nul een grote verzamelbak van soms complete bull-shit en soms heel nuttige postings. Er staan m.i. te veel op 0 dat lager hoort. Hoewel de moderator-richtlijnen zeggen dat je het vaak op 0 kan laten staan...
Pagina: 1