Toon posts:

DDR of SdRAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop binnenkort een mobo waar sdram en ddr in past..
wat voor geheugen moet ik er dan bij kopen?
gewoon standaard sdram 133 of ddr pc 2100 ?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
DDR is aan te raden als je toch een nieuw moederbord koopt; vrijwel net zo duur en veel sneller.

* kevin moet ophouden met UTFS rond te schreeuwen, dus dat zal hij hier niet doen :). Kijk toch even naar de laatste twee linkjes in mijn sig.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik zou voor RD-RAM gaan als ik jou was, en dan ICM een P4. Je moet toch zelf weten wat je wilt doen? Moeten wij voor je beslissen?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

DDR.

Zoek!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 17:34 schreef Stropdas het volgende:
Ik zou voor RD-RAM gaan als ik jou was, en dan ICM een P4. Je moet toch zelf weten wat je wilt doen? Moeten wij voor je beslissen?
Hij kan kiezen tussen DDR en SDRAM, wat zal hij volgens jou kiezen: RDRAM |:( ;)

Ik zou voor DDR gaan, is misschien een ietsie pietseie duurder, maar dubbel zo snel, en beter te overklokken.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 16 december 2001 17:40 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Hij kan kiezen tussen DDR en SDRAM, wat zal hij volgens jou kiezen: RDRAM |:( ;)

Ik zou voor DDR gaan, is misschien een ietsie pietseie duurder, maar dubbel zo snel, en beter te overklokken.
Je begrijpt mijn reactie niet geloof ik. Hij lijkt te weten hoe t zit, moeten wij dan voor m gaan beslissen wat ie gaat kopen? Dat slaat toch nergens op? De vraag is net zoals: Ik heb op mijn bord aardappelen en groente liggen. Wat zal ik als eerste opeten? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 17:40 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

rd ram past ook NIET in die mobo......

maar ik denk dat het dan toch maar DDR word :)

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 16 december 2001 17:43 schreef zeven het volgende:

[..]

rd ram past ook NIET in die mobo......

maar ik denk dat het dan toch maar DDR word :)
En ik denk ook dat het een slotje wordt! :D :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 17:42 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn reactie niet geloof ik. Hij lijkt te weten hoe t zit, moeten wij dan voor m gaan beslissen wat ie gaat kopen? Dat slaat toch nergens op? De vraag is net zoals: Ik heb op mijn bord aardappelen en groente liggen. Wat zal ik als eerste opeten? |:(
tis voor mij wel handig wat jullie mij aanraden

ik zag net in pricewatch weer 256MB PC2100 DDR SDRAM FL 131,-

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 17:45 schreef p_m het volgende:

[..]

En ik denk ook dat het een slotje wordt! :D :D
:D maakt niet uit ik weet het nu :P

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 16 december 2001 17:45 schreef zeven het volgende:

[..]

tis voor mij wel handig wat jullie mij aanraden

ik zag net in pricewatch weer 256MB PC2100 DDR SDRAM FL 131,-
Als je zoekt zie je dat het ietsjes sneller is (DDR) en ietsjes duurder. Kies voor jezelf maar of je dat die 10tjes extra waard vind. Ik zou zeggen ga voor PC133 als het voor je moeder is die af en toe een mailtje tikt en breiparonen opzoekt op internet en er eek kwartier per week achterzit. Jij zit natuurlijk 24/7 achter dat ding dus kan jij misschien beter DDR nemen

• p_m
  • Niet online

p_m

Als ik dan toch nog even iets mag zeggen:

Als je gewoon lekker geheugen wilt hebben (eventueel overklokken), koop dan Micron/Crucial of Samsung.

Als je flink wil overklokken koop je Mushkin (eventueel met Heatspreader) of Micron/Crucial (budget-overclocking).

[edit: Mushking moet zijn Mushkin]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 16 december 2001 17:48 schreef p_m het volgende:
Als ik dan toch nog even iets mag zeggen:

Als je gewoon lekker geheugen wilt hebben (eventueel overklokken), koop dan Micron/Crucial of Samsung.

Als je flink wil overklokken koop je Mushkin (eventueel met Heatspreader) of Micron/Crucial (budget-overclocking).

[edit: Mushking moet zijn Mushkin]
Absoluut GEEN SAMSUNG geheugen kopen.
Dit is het slechtst overclockende DDR geheugen wat er op de markt is. Heb er genoeg modules van gehad, en ze wilden allemaal niet ver overclocken. (Ja, ook op diverse mainboards)
CRUCIAL is de beste keuze voor je geld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 17:48 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Als je zoekt zie je dat het ietsjes sneller is (DDR) en ietsjes duurder. Kies voor jezelf maar of je dat die 10tjes extra waard vind. Ik zou zeggen ga voor PC133 als het voor je moeder is die af en toe een mailtje tikt en breiparonen opzoekt op internet en er eek kwartier per week achterzit. Jij zit natuurlijk 24/7 achter dat ding dus kan jij misschien beter DDR nemen
idd 24/7 Counter-Strike surfen, chatten overclocken *D

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 16 december 2001 17:53 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Absoluut GEEN SAMSUNG geheugen kopen.
Dit is het slechtst overclockende DDR geheugen wat er op de markt is. Heb er genoeg modules van gehad, en ze wilden allemaal niet ver overclocken. (Ja, ook op diverse mainboards)
CRUCIAL is de beste keuze voor je geld.
O sorry... Samsung bedoelde ik ook niet voor overclocken. Maar het blijft goed geheugen. Ik heb zelf overigens Crucial. Haalt 150 stabiel! :p En heeft zelfs op 160mhz gelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke 256 DDR Crucial dus :)

• Rick2001

Rick2001

SAMSUNG geheugen is inderdaad niet verkeerd, is alleen geen overclocker.
CRUCIAL loopt bij mij stabiel tot 175Mhz met de hoogste timings, CAS 2 etc. (Dit is met 2 modules van 256Mb. Met 1 module moet je nog hoger kunnen komen.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Corsair geheugen klokt nog beter over dan Mushkin schijnt het...

Verwijderd

Topicstarter
zou ik niet weten maar goed...crucial kan dat wel dus dan neem ik die maar :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/utfsey.gif

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gebruik de volgende keer bij veelgestelde vragen als deze gewoon de search ... er zijn zoveel topics als deze voorbij gevlogen de search is er niet voor niets... |:(

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 16 december 2001 19:55 schreef KaoZ het volgende:
Corsair geheugen klokt nog beter over dan Mushkin schijnt het...
Mushkin heeft heatspreader, dus kan meer warmte aan. Dus kan op hogere kloksnelheid.

Maar goed idee: ga voor Micron/Crucial!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:40

Snow_King

Konijn is stoer!

ga voor DDR is sneller en wel iets duurder!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op zondag 16 december 2001 17:34 schreef Stropdas het volgende:
Nou ga jij maar lekker RD-Ram kopen terwijl er over een poosje geen RD-ram reepje meer te verkrijgen. (een paar dagen geleden was er nog een topic dat "is rimm (of rd-ram) ten dode opgeschreven)".

Taal fouten inbegrepen ;)

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
waarschijnlijk koop je de ECS k7s5a, daarbij moet je wel DDR kopen (PC133 loopt niet goed er op en DDR gewoon stuk sneller)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
welk mobo wil je dan gaan kopen?

advies: GEEN Asus A7A266....

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik zou ddr nemen, toch iets sneller

maar niet 2 x zo snel als sdr wat sommige beweren.
heb het hier nog nooit gelezen gelukkig maar sommige mensen willen dat nog wel verkondigen :)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Effe om misverstanden te voorkomen: DDR = SDRAM

je hebt namelijk SDR-SDRAM (in de volksmond het 'gewone' PC133 dus) en DDR-SDRAM, waarover hier gesproken wordt :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 17 december 2001 10:42 schreef HertogJan het volgende:
waarschijnlijk koop je de ECS k7s5a, daarbij moet je wel DDR kopen (PC133 loopt niet goed er op en DDR gewoon stuk sneller)
Nu heb je me in mijn noten getrapt. Ik heb dat mobo en PC133 draait er goed op. Ook op een FSB van 150 bij 2 van de 3 dimmetjes die ik heb liggen dus jij praat poep. Het is juist dat veel noname DDRgeheugen niet goed kan werken en je merkgeheugen moet halen voordat hij goed loopt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 10:47 schreef Canard het volgende:
welk mobo wil je dan gaan kopen?

advies: GEEN Asus A7A266....
nee....ECS k7S5 200/266 sdram/ddr volgens mij :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien w8 ik ook wel op die aller nieuwste...
[topic=350276/1/25]

die dus :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 17 december 2001 14:15 schreef zeven het volgende:
misschien w8 ik ook wel op die aller nieuwste...
[topic=350276/1/25]

die dus :7
Dan is je probleem gelijk opgelost- de S6A heeft alleen maar DDR sloten.

P.s. Saekerhett, je zit mijn mier te neuken! :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 10:52 schreef Saekerhett het volgende:
Effe om misverstanden te voorkomen: DDR = SDRAM

je hebt namelijk SDR-SDRAM (in de volksmond het 'gewone' PC133 dus) en DDR-SDRAM, waarover hier gesproken wordt :)
Ja maar de meeste mensen hebben het hier over:

SDRAM/DIMM = PC133
DDR = PC2100, etc. in ieder geval desig voor 266 MHz

De meesten denken bij SDRAM gewoon aan PC133 geheugen, dus die opmerking is juist om misverstanden te maken :P
Op zondag 16 december 2001 17:42 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Dit is dus wel zijn vraag volgens mij. Hij kan óf 133 Mhz (zo maar ff noemen ;) ) of DDR geheugen nemen, dan zeg jij: Ik zou RDRAM (RIMM, P4 geheugen, niet inAMD mobo's) nemen. |:( Daar heeft ie toch niks aan. Hij vraagt om onze uitkomsten van de overweging DIMM of DDR. Daarin meegenomen, snelheid en prijs. Niet wat voor geheugen ie moet kiezen, zonder zelf suggesties te geven.

Excuses voor de scheve zinsopbouw, niet zo helder vandaag :P

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een n00b vraag, maar als ik een nieuwe Athlon XP en mobo koop moet er dan DDR Ram in, of kan ik er SD Ram in laten?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:24 schreef dion_b het volgende:

[..]

P.s. Saekerhett, je zit mijn mier te neuken! :+
dan moet ik toch weten welk merk,snelheid etcetera...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 17:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

SDRAM/DIMM = PC133

De meesten denken bij SDRAM gewoon aan PC133 geheugen, dus die opmerking is juist om misverstanden te maken :P
[..]

Dit is dus wel zijn vraag volgens mij. Hij kan óf 133 Mhz (zo maar ff noemen ;) ) of DDR geheugen nemen, dan zeg jij: Ik zou RDRAM (RIMM, P4 geheugen, niet inAMD mobo's) nemen. |:( Daar heeft ie toch niks aan. Hij vraagt om onze uitkomsten van de overweging DIMM of DDR. Daarin meegenomen, snelheid en prijs. Niet wat voor geheugen ie moet kiezen, zonder zelf suggesties te geven.

Excuses voor de scheve zinsopbouw, niet zo helder vandaag :P
Volkomen mee eens gewoon :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dat ik over RD-RAM begon was alleen omdat ik het zon ongelofelijke searchvraag vond maar dat was geloof ik niet duidelijk aangegeven. Tis al vaak genoeg langsgeweest over wat nou het beste was en in welke sutuatie

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 18 december 2001 01:53 schreef Stropdas het volgende:
Dat ik over RD-RAM begon was alleen omdat ik het zon ongelofelijke searchvraag vond maar dat was geloof ik niet duidelijk aangegeven. Tis al vaak genoeg langsgeweest over wat nou het beste was en in welke sutuatie
Dit komt gewoon puur uit laksheid van mensen om zelf een stukje te lezen. :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 17 december 2001 19:54 schreef zeven het volgende:

P.s. Saekerhett, je zit mijn mier te neuken!

------------------------------------------------------------

dan moet ik toch weten welk merk,snelheid etcetera...
offtopic:
Nou, rode bosier- die zijn heet. En snel. Vooral als ze in je benen (of hoger) bijten. Oh, bedoelde je de RAM :? ;)

Tja, heb zelf naar volle tevredenheid een Hyundai 256MB PC-2100 DDR reepje in m'n K7S5A, dus denk dat de S6A die ook slikt. Verder is Crucial altijd goed. Maar hier zijn vrij veel topics over geweest- search naar K7S5A en RAM en je vindt genoeg. Bovendien zou de S6A ook PC2700 (166MHz DDR) ondersteunen. Dat zou erg goede performance kunnen opleveren.

Met SDR doet'ie het ook goed, maar dat is een beetje gecastreerd- mijn D750 met 256MB DDR en WinXP trekt de Tb800 met 1GB SDR en Win2K op gelijke mobo eruit.

P.s.:
SDRAM/DIMM = PC133

De meesten denken bij SDRAM gewoon aan PC133 geheugen, dus die opmerking is juist om misverstanden te maken
Dat is klankklare onzin. Als 90% van de mensen denkt dat AIDS van een vuile pleebril komt is dat geen enkele reden om het aan te nemen en ook te beginnen roepen.

Zowel SDR als DDR zijn varianten SDRAM. SDRAM is de algemene type, de SDR mag je weglaten als er geen DDR in het spel is, maar DDR tegenover SDRAM zetten KAN NIET.
Dat is alsof je Ferrari's tegenover auto's zet omdat de meeste mensen bij auto's aan een Fiat denken. Ferrari's (DDR) zijn net zo goed auto's (SDRAM) als Fiat's (SDR). Omdat de Fiat er eerder was maakt nog niet iedere auto een Fiat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1