Toon posts:

Hoe HSP Modem installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HSP 56K PCI Modem van PCTel. Nu werkt dit bij Windows 98 goed. Het rare van dit modem is, dat het zelf een bepaalde Com poort kiest bij de installatie. Als je hem via Conf.scherm/Modem of Hardware installeert, dan vraagt windows je om tussen de (bij mij) 2 bestaande Com poorten te kiezen. COM 1 en COM 2. Maar dan werkt de modem niet.

Ik moet steeds via Systeem/Modem 'Stuurprogramma's bijwerken' kiezen om te zorgen dat de modem op bijv. COM 3 of 5 werkt. Na installatie kan je dan namelijk via de Conf. Scherm zelf de poorten kiezen (dat nog vrij is).

Nu heb ik Windows XP geinstalleerd. XP herkent dit modem direkt als een: HSP 56K Micromodem (terwijl dit niet de goeie driver is). Ik moet dan weer tussen COM 1 en 2 kiezen. Installatie is goed en alles ziet er perfect uit. Maar als ik verbinding wil maken gebruikt de modem weer COM 1 of 2 en vindt er geen verbinding plaats of zegt het dat de modem niet goed aangesloten is.

Als ik weer via "Stuurprogramma's bijwerken" probeer om HSP 56K PCI driver te installeren (om dan vrije poorten te kiezen), zegt het dat XP dit niet ondersteunt. Installatie lukt dan dus niet.

Dus het lukt me voor geen meter om met dit modem verbinding te maken met het internet onder XP.

Wie kan mij helpen?
Het gaat dus om de modem: PCTel HSP 56K PCI Modem (1998)
Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je compoorten in de bios eens uitzet, werkt het dan wel?

• MicHELLo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03-2025

MicHELLo

Mahna mana......tuuu tuu tu tu

Je zou toch moeten kijken of je HSE modem een driver heeft voor XP. Die speciale HSE com poort die je onder Windows 98 had waarmee je wel kon modemmen onder 98, moet natuurlijk ook aanwezig zijn onder XP. En omdat je al zegt dat je al geprobeerd heb om die driver die je al had heb geprobeerd te installeren maar dat het niet lukte, zal je met die installatie nooit succes hebben. Dat is helaas het nadeel dat er vaak wel een nieuwe operating system op de markt wordt gebracht, maar dat makers van hardware of niet de juiste divers hebben/kunnen maken of dat ze dit nooit zullen doen voor dat besturingssysteem

UNOX, the worst operating system

Verwijderd

moved HA >> IT