Toon posts:

IIS en Freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien vertellen waar het aan zou kunnen liggen dat mijn IIS in combinatie met Freesco niet wil werken... Als iemand van buitenaf op mijn IIS server wil komen krijgt die persoon de foutmelding "The page cannot be displayed", maar ook als ik zelf op m'n eigen pc ermee wil werken krijg ik die foutmelding.

En als ik op m'n eigen pc m'n firewall aanzet dan krijg ik allemaal attacks van mijn eigen pc...dan zegt ie "Land attack" en dat zou dan een oneindige lus veroorzaken..

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je moet op je freesco doos wel de HTTP poort forwarden. Anders weet de freesco server niet dat ie binnenkomende http-requests naar jouw computer moet doorsturen...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat op poort 80 binnen komt geforward naar mijn pc..maar ik heb ook niet erg veel verstand van freesco, misschien dat je me er wat meer over kan vertellen, hoe ik dat doen moet?

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Handleiding verdwenen of zat ie er niet bij ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Lijkt me meer een IIS probleem omdat je er van binnenuit ook niet bijkan

• Oldchatterman
  • Laatst online: 10-08 10:58
Even reageren. Ik heb jochem_a__ geholpen met het opzetten van zijn freesco server.
Hierboven zegt iemand dat het aan IIS ligt, daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar wat kun je anders doen dan tcp poort 80 te forwarden naar je eigen client pc?
Toen de freesco bak er nog niet tussen zat werkte het wel! En ook toen de poort nog niet geforward was kon hij zijn startpagina wel bekijken, alleen zonder achtergrond geloof ik.
Dus ik heb wel degelijk het vermoeden dat freesco er iets mee te maken heeft.

• Oldchatterman
  • Laatst online: 10-08 10:58
Is er echt niemand die enig idee heeft?

Laat ik de vraag dan anders stellen:

Als ik IIS draai onder windows 2000 op een client pc achter freesco op een server pc en dan tcp poort 80 forward naar de client pc. Zou het dan horen te werken? Of moet ik nog meer poorten forwarden of andere?
Op de freesco server staat de interne webserver uit, dus die kan geen conflict veroorzaken.

Verwijderd

heb je de eigen http server van freesco wel uitgezet?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 22 mei 2002 13:37 schreef wessel99 het volgende:
heb je de eigen http server van freesco wel uitgezet?
vast wel, anders zou je toch die pagina zien :?

Verwijderd

Ik heb op mijn freesco router poort 81 geforward naar poort 80 van mijn IIS. En dat werkt. Probeer dit ook eens.
Pagina: 1