server via netwerk COLD REBOOT geven

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
hoi,

ik vroeg me af op welke manieren je een (vastgelopen ofzo) server op afstand een COLD reboot kan geven?

je kan natuurlijk wel een 486je neerzetten, met wat I/O poorten die de resetknoppen van de server(s) bediend, maar dan moet je zelf maar zoiets gaan bouwen/solderen/software maken.
EN het kost een extra plaatst in het kabinet.
+ dat het extra stroom vraat.

maar zijn er ook andere mogelijkheden?
Dus een apart kastje wat je via zijn IP kan benaderen, en waarmee je dingen kan schakelen op afstand?

Zoniet, wat is er mogelijk als je toch een losse "control" server bouwd die dus kan schakelen? Is daar software voor? wat voor extra IO hardware heb je nodig? bestaat dat al? of moet je dat zelf ontwerpen?

En het liefst zo goed mogelijk beveiligd en zo goedkoop mogelijk :P

iemand een idee?

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Powerswitches wordt zoiets ook wel genoemd. Ik heb geen idee van de prijs, maar je kan hier eens kijken:
http://www.apc.com/products/masterswitch_vm/index.cfm
Zelfbouw is waarschijnlijk wel veel goedkoper:
http://www.netadmintools.com/article.php?sid=41

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53
Volgens mij kan je insteekkaarten kopen die je in je server kan proppen. deze insteekkaart ken je vervolgens aan het netwerk hangen en is dus van afstand te benaderen. Kan je volgens mij ook de server mee rebooten. Maar geen cold boot.
Insight boards of relo boards worden die dingen ook wel genoemd.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 16 december 2001 17:51 schreef snakeye het volgende:
Volgens mij kan je insteekkaarten kopen die je in je server kan proppen. deze insteekkaart ken je vervolgens aan het netwerk hangen en is dus van afstand te benaderen. Kan je volgens mij ook de server mee rebooten. Maar geen cold boot.
Ik meen dat deze dingen er alleen in ISA vorm zijn??

Maar een APC lijkt me toch makkelijker, zowieso :)

Verwijderd

Je moet gewoon zorgen dat je server niet crasht :P

Maar die kaartjes heb ik ook wel eens ergens gezien ja, weet alleen niet meer waar :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Op zondag 16 december 2001 17:40 schreef radi0man het volgende:
Powerswitches wordt zoiets ook wel genoemd. Ik heb geen idee van de prijs, maar je kan hier eens kijken:
http://www.apc.com/products/masterswitch_vm/index.cfm
Zelfbouw is waarschijnlijk wel veel goedkoper:
http://www.netadmintools.com/article.php?sid=41
die poweswitches zijn €732 :'(
bestwel prijzig idd :(

Dat zelfbouw project ziet er al een stuk goedkoper uit :)
alleen zou daar nog software bij gescreven moeten worden, omdat wat erbij staat alleen lokaal te benaderen is...en ik wil het juist over een netwerkverbinding :)
Op zondag 16 december 2001 17:51 schreef snakeye het volgende:
is geen optie, want het moet juist ONafhankelijk van die server gebeuren

[quote]Op zondag 16 december 2001 18:24 schreef tjetta het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat je server niet crasht :P
[quote]

dat kan je nooit garanderen he....en als je op dat moment aan de andere kant van NL ofzo zit.......

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

die power dingen van APC zijn toch wel DE standaard. De server die deze post servt hangt er ook aan een. Zoals vrijwel alle servers in grote colo's. Bij veel providers krijg je er ook zoiets bij. In iedergeval bij de provider die ik ken, daar kan je gewoon in het klanten beheer systeem je server rebooten. Misschien is een andere provider een idee, als je zo'n ding zelf te duur vind?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tweakers.net draait al een tijdje met een (APC?) masterswitch.

Erg handig ding (tenzij de netwerkstekker eruit getrokken (??) is |:( )

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Voor IBM-Netfinity's zijn er speciale modules die je er in kunt zetten krijg je een extra netwerkaansluiting, alleen werkt het net effe iets anders...

Je kunt daar dan naartoe telnetten en de server keihard uit en aan zetten... Blijft de boot van NT hangen, dan kun je 'm hard omhakken...

Je kunt zelfs gewoon het opstarten bekijken (zeg maar computer overnemen zolang dat ding in text-mode is) en bios, etc. wijzigen indien nodig.

Wat het kost?? Geen idee, wij laten het standaard inbouwen in onze netfinity's...

Alleen wanneer de server compleet zonder stroom zit heb je natuurlijk nog een probleem.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Op maandag 17 december 2001 00:53 schreef ACM het volgende:
Tweakers.net draait al een tijdje met een (APC?) masterswitch.

Erg handig ding (tenzij de netwerkstekker eruit getrokken (??) is |:( )
In de kast van Tweakers hangt inderdaad een APC Masterswitch... zoals je kan zien op onderstaande fotow...

Afbeeldingslocatie: http://www.almererulez.com/fotos/22.jpg
onder de strikerz bak zie je een kabeltje in een wit kastje gaan... dat is de achterkant (of voorkant ;)) van de apc masterswitch :P

ontopic dan maar weer...
lijkt me dat een apc een goede keus is... de hele colo hangt er vol mee... werkt echt perfect! Maar ja inderdaad... er hangt wel een flink prijskaartje aan :'(

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Landis verkoopt APC MasterSwitches voor 1000 piek.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 18 december 2001 01:35 schreef Cyborg-BG- het volgende:

[..]

In de kast van Tweakers hangt inderdaad een APC Masterswitch... zoals je kan zien op onderstaande fotow...

[afbeelding]
onder de strikerz bak zie je een kabeltje in een wit kastje gaan... dat is de achterkant (of voorkant ;)) van de apc masterswitch :P

ontopic dan maar weer...
lijkt me dat een apc een goede keus is... de hele colo hangt er vol mee... werkt echt perfect! Maar ja inderdaad... er hangt wel een flink prijskaartje aan :'(
Bijna goed :) .

Wat je daar ziet is de achterkant van onze tweede (interne) switch. De masterswitch zit lager tussen Argus en Athena:

[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1008385926.jpg'[/img]

[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/992798183.jpg'[/img]

[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/992798291.jpg'[/img]

Inmiddels zit-ie helemaal vol en hebben we een tweede masterswitch nodig.

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

ah damn! nu zie ik het.... was ook al laat gister ;) het lijkt er wel erg op met die ene kabel en de aansluiting van die kabel ;)

Zal van de week weer eens kijken als ik @ telecity ben ;)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

In Compaq Servers heb je ook van die Compaq Inside Boards, deze geef je dan een bepaald ipadres en dan kan je hem webbased benaderen.

Je kan dan tal van processen zien en opstarten/uitschakelen.

Tevens is hier de optie meegegeven om de server een koude reboot te geven.
Misschien niet van toepassing voor jou maar misschien wel leuk om te weten......
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Pagina: 1