Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Ik heb nu een Sblive card (geen 5.1) en daaraan zitten dan twee speaker setjes aangesloten. 1 hiervan is een setje bestaande uit een subwoofer en 2 satelietjes. Nu willen we hier het geluid een beetje opschroeven door nieuwe boxen aan te schaffen en dan hebben we het over een setje dat incl. versterker toch nog rond de fl 1000,- mag gaan kosten en toch zeker 200W aan kan. Er wordt hier namelijk met Cubase gewerkt en dat moet goed gaan klinken.
Heeft iemand advies over boxen en versterker en raad iemand mij aan meteen ook over te stappen op een nieuwe soundcard? :9~

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
nou als je nog geen 5.1 hebt ga dan gewoon onmiddellijk voor een audigy misschien een platinum ex maar als je die uitgangen vooraan niet nodig hebt neem dan de player
zit zelfs cubasic bij ook ;)
(ben wel niet zeker of het de voledige versie is)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmzz... ik hoop dat je er mee uit komt..
et schijnt dat ie behringer truth monitoren erg goed zijn,...
200 watt is wel erg veel voor op zo'n pc.

Iig als je met cubase en alles werkt, neem ik aan dat je muziek producties maakt : koop dan een goed stel studiomonitors rond die prijs..
ik d8 dat ie Truth monitoren tegen de 1100 a 1200 piek waren,.. dus net ietsjes meer (dan heb je dus actieve... dat wil zeggen met ingebouwde versterker(voor et geval dat je et niet wist :P ))

Voor Spirit Absolute Zero inclusief versterker ben je etelfde kwijt.. de behringer schijnen een stuk beter te zijn

hier een linkje waar dit spul staat
http://www.feedback.nl

klik dan op dat plaatje in het midden > dan studio > dan monitoren. En daar staan ze tussen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je alleen maar stereo nodig hebt, dan moet je gewoon je live houden. Verder is "het moet wel 200Watt zijn, anders is het niet goed" echt dikke vette onzin. Ga even de FAQ lezen en zie wat er onzin aan is :).

Koop een mooi klein cambridge versterkertje bij richersounds voor 300 piek en sluit er twee B&W DM303'tjes op aan, dan heb je wel een Heel leuk muzieksysteempje bij je PC. veel beter dan welk PC setje dan ook. Laat je niet zo gek maken door specs, die zeggen helemaal niets.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 16 december 2001 16:09 schreef Scalle-- het volgende:
nou als je nog geen 5.1 hebt ga dan gewoon onmiddellijk voor een audigy misschien een platinum ex maar als je die uitgangen vooraan niet nodig hebt neem dan de player
zit zelfs cubasic bij ook ;)
(ben wel niet zeker of het de voledige versie is)
bij de platinum zit een gestripte cubase bij..voor de kleinere consument,.. dat programma stelt weinig voor.. en de audigy platinum,..tja... ik vind dat je met de sblive zelf ook al behoorlijk kan opnemen hoor. en die LIVEDRIVER 2 extra,..ja ach..voor die prijs die je ervoor moet neerleggen? kan je beter een goeie terratec kaart kopen (of een uitgebreidere met ook coaxiaal en optisch erop)

dit heeft vind ik alleen maar nut als je echt met digitaal gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 16 december 2001 16:12 schreef JvS het volgende:
Als je alleen maar stereo nodig hebt, dan moet je gewoon je live houden. Verder is "het moet wel 200Watt zijn, anders is het niet goed" echt dikke vette onzin.

Koop een mooi klein cambridge versterkertje bij richersounds voor 300 piek en sluit er twee B&W DM303'tjes op aan, dan heb je wel een Heel leuk muzieksysteempje bij je PC. veel beter dan welk PC setje dan ook. Laat je niet zo gek maken door specs, die zeggen helemaal niets.
damn wat geeft iedereen snel reacties :P

hier ben ik het helemaal mee eens.
ALS je dan echt een profi geluid nodig hebt, zou ik et zelf neit aanraden, en dan nog steeds die behringer dingen aanhouden (die komen in die prijsklasse het dichtst bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Het gaat hier inderdaad om echt profi geluid! Het is de bedoeling dat er professioneel muziek mee wordt gemaakt. Het gaat hier om een producer achtige opleiding aan het conservatorium!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30

FFF

Vind de post best wel grappig, hier ga je echt veel commetaar op krijgen :P

minimaal 200 watt lol.

Met 50 watt en een speakers van 92 db/m ofzo, dan gaat het echt wel hard genoeg. Verder is er geen versterker, met een beetje kwaliteit die 200w aankan zeker niet op 8ohm, voor onder de 1000 gulden.

Graag adviseer ik om het volgende setje te gaan beluisteren,

B&W 303 Fl 600,- per set
Cambridge A500 800,-

speakers:
Sensitivity 88dB spl (2.83V 1m)
Nominal Impedance 8 ohms (minimum 4.3 ohms)
Power Handling 25W - 100W into 8 ohms on unclipped program

De versterker is:
65 watts RMS (8 Ohms)
85 watts RMS (6 Ohms)

danb zit je al aan 1400,- bij stassen.nl Misshcie krijg je nog een set korting ofzo, maar dan heb je kwalitatief een zeer goede set. En droom over die 200W lekker verder of lees de FAQ.

da's echt niet nodig, en wil je een beetje fatsoenlijke speakers hebben van 200 watt, kun de voor 1600 per set, kappa 100's halen, voor 2000,- een vincent versterker erop, dan praat je over een voordelige set, echte aanbiedingen, maar zelfs dan zit je al aan de 3500,- terwijl je dat echt niet nodig hebt.

Dit gaat ehct loeihard en je hebt kwaliteit, 200 watt is echt voor hele grote kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm
zo'n audigy kan veel beter weer een stereo aan hoor =)
maar mijn player kan het ook
ligt eraan wat je wilt
maar ik vind sony zelf altijd erg goed met versterkers
heb zelf speciale magnat boxen laten maken en dikke sony versterker boxen zijn 175 wat
en dat klinkt goed =)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zondag 16 december 2001 16:19 schreef Viper2k1 het volgende:
Het gaat hier inderdaad om echt profi geluid! Het is de bedoeling dat er professioneel muziek mee wordt gemaakt. Het gaat hier om een producer achtige opleiding aan het conservatorium!
check mijn setje dan :D, toen ik begion te typen stond er nog nix :D

Verder als je beter wilt, zou je moeten kijken bij een setje van dik 2000,- dan kun je echt iets moois samnestellen. Wat ik net heb getypt is een hele mooie set, voldoende power, en zeer veel geluidskwaliteit, iemand die een opleiding doet met muziek, mag toch wel weten hoe het met het aantal watt zit. Als versterker zou ik eigenlijk de Rega brio aanraden, maar dan komt er nog 300,- bij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

15-0 voor de reclame dudes van Creative

verder: geen commentaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Dus als ik het goed begrijp kunnen de boxen een set maken of breken. Hoe zit dat dan met geluidskaarten? Die Audigy is dus goed? Lees: beter dan mijn oudere versie van de Live! kaart?
En is het dus zo dat een echt profi setje zeker boven de 1000,- te zoeken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 16 december 2001 16:28 schreef JvS het volgende:

[..]

15-0 voor de reclame dudes van Creative

verder: geen commentaar :X
lol :)

als je echt profi wilt gaan doen..kan je beter.. (ff hier kijken)

Egosys waveterminal 2496 en de Behringer Truth monitors!

dan heb je pas wat..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Op zondag 16 december 2001 16:05 schreef Viper2k1 het volgende:
Ik heb nu een Sblive card (geen 5.1) en daaraan zitten dan twee speaker setjes aangesloten. 1 hiervan is een setje bestaande uit een subwoofer en 2 satelietjes. Nu willen we hier het geluid een beetje opschroeven door nieuwe boxen aan te schaffen en dan hebben we het over een setje dat incl. versterker toch nog rond de fl 1000,- mag gaan kosten en toch zeker 200W aan kan. Er wordt hier namelijk met Cubase gewerkt en dat moet goed gaan klinken.
Heeft iemand advies over boxen en versterker en raad iemand mij aan meteen ook over te stappen op een nieuwe soundcard? :9~
is niet als flame bedoeld, maar dit laat toch echt zien hoe dom mensen kunnen zijn, en hoe ons forumpje overspoelt van de newbies...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 16 december 2001 16:34 schreef Viper2k1 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kunnen de boxen een set maken of breken. Hoe zit dat dan met geluidskaarten? Die Audigy is dus goed? Lees: beter dan mijn oudere versie van de Live! kaart?
En is het dus zo dat een echt profi setje zeker boven de 1000,- te zoeken is?
De audigy heeft theoretisch een betere geluid ruis verhouding, maar die verschillen zijn ZOOO ZOOO klein. Alleen als je analoog master opnamen vanaf je PC gaat maken, gaat dat een beetje meespelen. Voor monitoren van opnamen is die oude live meer dan goed genoeg...

Die klinkt namelijk prima. Mensen die beweren dat de audigy beter is, praten een eigen koop goed of zijn gebrainwashed door creative >:).

Niet dat het een slechte kaart is hoor, maar qua geluidskwaliteit valt het allemaal heel erg mee (is ook gewoon goed enzo :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Als je echt een hifi set zoekt, en je hebt hulp nodig, contact me dan maar icq/mail/msn of dit forum, Het is zo, dat je voor 1200,- ofzo een redelijk mooi setje kunt bouwen, met versterker en speakers. Dan heb je hoge kwaliteit, niet top, maar dat kan niet voor dit geld. Voor 2000,- kun je al een heel stuk meer kopen, en hoeft je niet echt te bezuinigen, wil je een beetje kwaliteit, wat 100watt continu voortbrengt (wat ook beterkend, dat je een goede versterker nodig hebt die dat ook leverd) moet je kijken rond de 4000,- Dat heb ik dus, ik heb stevige speakers, maar dan heb je daarbij ook een flinke versterker nodig. De kwaliteit is dan ook niet te vergelijken met de kwaliteit van sony, met uitzondering van de duurdere ES serie. Het is maar net waar je voor kies, voor minder geld, kijk je bij merken als sony etc. (sony is eigelijk jix maar ok) In die prijsklasse kun je volgens mij beter kijken naar kenwood, pioneer en technics. Maar als je zegt dat je echt iets ghoed wil, denk dan aan 2000,- voor een echt goed setje, wat makkelijk genoeg is om je hele kamer te voorzien, Dan heb je echt een set, waar geluid uit komt dat echt niet te vergelijken is, met een sony stereo toren ofzo. zeker niet van dezelfde prijs. Die set die ik eerst zij is al redelijk wat, maar dan heb je een redelijk goedkoop merk versterker, die overgen heel goed is voor die prijs, en de goedkoopste speakers van B&W volgens mij.

Je moet kijken wat wil je ermee, je kan ook PA (disco) spullen kopen, voor ongeveer hetzelfde geld. net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Op zondag 16 december 2001 16:38 schreef MGSNK het volgende:

[..]

is niet als flame bedoeld, maar dit laat toch echt zien hoe dom mensen kunnen zijn, en hoe ons forumpje overspoelt van de newbies...
Nou lekker dan! Ben je ingenieur, en hoewel het niet mijn werkgebied is werk ik nu in een computerzaak en ik ben aan het testen om bij de KLS toe te worden gelaten!
Kan ik er wat aan doen dat mijn broer het conservatorium doet en mij vraagt op het internet te zoeken naar gegevens over boxen ed.! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Kreatiev SB is zoieso Pauper en is meer voor Games dan voor echte audio. Raad je aan een Terratec DMX (geen fire of 1024) of hoger te kopen met een mooie Denon versterker en 2x Energy XL16
Die B&W is ook alleen voor diegene die de bas weer eens zonodig(onnodig) moeten laten klinken. Echt OVERKILL

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 16 december 2001 16:46 schreef Dethroned het volgende:

Die B&W is ook alleen voor diegene die de bas weer eens zonodig(onnodig) moeten laten klinken. Echt OVERKILL
Die B&W staat hier in mijn kamer en er komt gewoon mooi geluid uit. Juist geen onnodige hoeveelheid laag enzo. Erg correcte speaker, zegmaar. Waarom je die juist gaat afzeiken? :?. Verder is voor het afluisteren van opnames een Live gewoon goed genoeg hoor... Maar ik zal me terugtrekken uit deze verstandige discussie :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha... je kan het beste luisteren die alles zo natuurgetrouw weergeven met monitors en koptelefoons (met name AKG en byer dynamic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zondag 16 december 2001 16:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Die B&W staat hier in mijn kamer en er komt gewoon mooi geluid uit. Juist geen onnodige hoeveelheid laag enzo. Erg correcte speaker, zegmaar. Waarom je die juist gaat afzeiken? :?. Verder is voor het afluisteren van opnames een Live gewoon goed genoeg hoor... Maar ik zal me terugtrekken uit deze verstandige discussie :o.
d8 ik ook, als ik het moest kopen, een mooie rega brio erop, en je echt een prachtige combi. Maar geluid blijft persoonlijk.

Ik heb zelf ook gekozen voor een redleijke krachtige speakerset, krijg je gewoon spijt van, of je moet genoeg geld hebben, maar je kunt beter betere kwaliteit kopen, en dan wat minder watt, en speakers met een hoger redement. Dan gaat het nog net zo hard. Ik zit nu met spekaers van 100 watt continu, aan 89db/m. Moet er nog een goede versterker bijkopen, maar maar dan kom je er niet onderuit, een beetje kwaliteit kom je al snel op 2000,- tot 3000,- gulden, en dan heb je nog niets speaciaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CreAtive DTT 2200 bevalt mij wel :) alleen m'n ouders niet *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Mijn advies, als je goed geluid wilt, voor 1000,- heb je een leuke hoofdtelefoon, en evnetueel zelfs met versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Het gaat hier om een producer achtige opleiding aan het conservatorium!
Dan zou jij toch zeker moeten weten hoe nietsnuttig het is aan te geven hoeveel "watt" speakers je wilt.
mm
maar mijn player kan het ook
ligt eraan wat je wilt
maar ik vind sony zelf altijd erg goed met versterkers
heb zelf speciale magnat boxen laten maken en dikke sony versterker boxen zijn 175 wat
en dat klinkt goed =)
Interpunctie. Leg mij eens uit waarom een Audigy geluidskaart "beter een stereo aankan" ?

Als het voor producer achtige opleiding is zou ik toch zeker voor monitor-speakers gaan. Dat lijkt mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een audiofiel ben eis ik zeer hoge kwaliteit van het geluid wat uit mijn PC komt.
Een aantal jaren geleden dacht ik dat dat niet mogelijk was.
Nu denk ik er anders over.
Wat heb ik gedaan :
Uit een tweedehands blad een gemodificeerde Harman Kardon HK 6200 gekocht (F 175,-) Via een audio winkel twee JBL Control 1X speakertjes (F 300,-)en een paar goeie kabels er tussen.
Dit alles aangesloten op een TERRATEC DMX ( F 300,-)
Klinkt voortreffelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Op zondag 16 december 2001 16:58 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dan zou jij toch zeker moeten weten hoe nietsnuttig het is aan te geven hoeveel "watt" speakers je wilt.
Ik ben dus niet de persoon die het conservatorium doet.
Is dit trouwens wat:

http://www.genelec.com/products/1037b/1037b.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat is zeker wat.. de beste monitors zijn nog steeds de Genelecs.. Zijn deze dan niet wat prijzig??
maar las je wat zoekt..is dit et wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben dus niet de persoon die het conservatorium doet.
Nee, maar hoe kom je dan bij die 200Watt? (whatever ik ga een beetje offtopic).

He gitaartje, ken jij wat zaken waar ze een redelijke assortiment uit MONITOR speakers hebben?

Hier nog een stel Paradigm monitors

http://www.paradigm.com/Website/SiteReferenceProduct/RModels/StudioSeries/studioseries.html

De Studio100 is vrij prijzig: F1500,-/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ken er hierin helaas maar 1 : speaker en co
ik was laatst langs geweest, en ze hadden wel wat liggen.
Monitors is wel een ruim begrip..maar ik neem aan dat je nearfield wilt ?(das ook een manier van bouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Nee, dit was als geintje! Ik zat even op hun site :9~
Maar goed, de Live! is goed en qua prijs zit de B&W DM300 heel goed! Nu nog een versterker. Dus daar is nog +/- fl 500,- voor over. Komt u maar! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
En ja, een extra cursus "Wat zijn boxen" kan van pas komen merk ik nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

SAMSON.... das een studioversterker... die geeft alles zo natuurgetrouw weer.. zitten alleen volume knop op. :)
talking bout professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zondag 16 december 2001 17:29 schreef Viper2k1 het volgende:
Nee, dit was als geintje! Ik zat even op hun site :9~
Maar goed, de Live! is goed en qua prijs zit de B&W DM300 heel goed! Nu nog een versterker. Dus daar is nog +/- fl 500,- voor over. Komt u maar! *D
Cambridge A300 (600,- ofzo)
Cambridge A500 (800,-)
Rega brio (1200,-) zware aanrader.
NAD 350 (1000,- ofzo)

Bij deze prijzen, is het hjoe duurder hoe beter, met zulke leuke speakers, zou ik kwa kwaliteit niet lager nemen als dit, weet niet of je je pc als voorversterker wilt gebruikne, en dus misschien alleen een eind-versterker nodig hebt, anders kan het nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Behringer Truth Monitor (actief):

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/uitverkoop2001/behringer-b2031.jpg

F526,69 p/s Incl. BTW

Allemaal bij FEEDBACK
B&W DM300 heel goed! Nu nog een versterker. Dus daar is nog +/- fl 500,- voor over. Komt u maar!
Een Marantz PM4000 (2x 50watt aan 8Ohm) stereo versterker met 2 DM303's lijkt mij een perfecte combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 16 december 2001 19:01 schreef Yokozuna het volgende:
Behringer Truth Monitor (actief):

[afbeelding]

F526,69 p/s Incl. BTW

Allemaal bij FEEDBACK
deze ist DE monitor voor deze prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Misschien is het een goed idee om even te wachten tot Creative de MegaWorks speakers uitbrengt.
Deze schijnen erg goed te zijn. Helaas zullen ze niet goedkoop worden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..ik ben er zeer benieuwd naar..
creative word ook wat duurder met alles nu, maar je kan et wel zien aan de kwaliteit.. ik heb niets tegen die dTT 2200 speakertjes.. lekker goedkoop..en er komt mooi geluid uit voor die prijs (verster+decorder+speakerjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brrr die dt creative onzin? uit een melpakje krijg je nu eenmaal niet zo snel een natuur getrouw geluid.

Ik zou voor de optie van JVS gaan. Niet omdat ik een naprater ben, maar omdat die dm303's een heel degenlijk geluid neerzetten. Die camebridge heb ik nooit gehoord. maar heb er wel vrij veel goeds over gelezen.
Heb je met een relatief "klein" budget, een hele nette set.

je kan natuurlijk beter gaan luisten, maar dat wordt altijd al geroepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Op zondag 16 december 2001 19:01 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

Een Marantz PM4000 (2x 50watt aan 8Ohm) stereo versterker met 2 DM303's lijkt mij een perfecte combi!
Kijk, nou komen we ergens! Lui jullie worden bedankt voor alle hulp en ik ga kijken wat dit setje teweeg gaat brengen!

Jullie horen het nog! :7

Pagina: 1