Toon posts:

Pc aanbiedingen Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van die 4 pcs die in het nieuwe foldertje staan van mediamarkt?

www.mediamarkt.nl

Die 80 gig spreekt mij wel aan, zoudden jullie het slim vinden om die te kopen of zou je een andere pc aanraden en zo ja welke en waar??

/Me gamed graag, heeft graag veel programma's open, internet heel veel etc. :)

Thanx

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

je kan beter zelf een pc samenstellen.
Kan je hem helemaal naar eigen smaak inrichten, en je bent waarschijnlijk nog goedkoper uit ook

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat voor :) en hoe duur ben je dan uit??

en hoe laat je hem in elkaar zetten enz.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Die van 80 GB nemen

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
Ja die leek mij ook wel aardig, maar vind je dat ik daar nog iets bij moet kopen dan??

Behalve speakers en netwerkkaartje!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Aan die site van mediamarkt heb ik altijd al veel gehad :r Mijn mening, stel er zelf 1 samen

4015Wp west (Dordrecht)

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Op zondag 16 december 2001 16:14 schreef kruitje het volgende:
Ja maar wat voor :) en hoe duur ben je dan uit??

en hoe laat je hem in elkaar zetten enz.
Neem die met 80 GB gewoon joh, hoef je niets meer aan te
doen, ready to go enzo! :)
Op zondag 16 december 2001 16:17 schreef kruitje het volgende:
Ja die leek mij ook wel aardig, maar vind je dat ik daar nog iets bij moet kopen dan??

Behalve speakers en netwerkkaartje!
dat ligt eraan wat je zelf wil .. ik denk dat 'tie zo wel
goed is, maarja als jij er nog extra geheugen in wil of een
printer ofzo, dan moet je dat zelf weten :)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
UHmm ik zie die pc's niet meer op die site staan maar...
Zelf bouwen is niet altijd goedkoper dan een nieuwe pc...
Tegenwoordig zie je bij aldi enzo... En voor die prijs kan je m echt niet zelf bouwen...Dan kom je veel duurder uit... Maar je zit dan wel met dingen die je niet wil hebben of anders wil hebben...Zoals meestal de goedkoper moederplanken enzo met sound onboard en video enzo ^%$^%#%^$#%# en that sucks HARD....
Dus ja kiek maar ff :P
Latazzzzz

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het slim om een pc aan te schaffen met SDRAM?

En ja hij heeft idd geluil onboard en er stonden nog mooie speakers bij mediamarkt van philips 4 boxxen met subwoofer en die wilde ik ook nemen is het dan verstandig met sound onboard

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

zelf samenstellen

ik heb er ook 1tje bij de MM gekocht maar nu kom je toch wel achter wat dingen die niet zo fijn zijn

zeer slecht mobo :(
rare kast, sommige mobo's fitten gewoon niet
slechte voeding 235Watt!!! :(
langzame cdspeler voor die tijd

maar toen was ik nog geen tweaker :)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

gewoon ff bij norrod samen stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar vaak ben je dan nog duurder uit, ik denk als ik bij die 80 gig van mediamarkt, speakers plus printer/scanner/kopieerapparaat in 1 en netwerkkaart koop + monitor, dat ik dan een hele mooie pc heb voor een hele leuke prijs.

En ja ik moet dan wel ff vragen hoeveel PCI slots enzo er vrij zijn op dat mobo!

Maar overklokken enzo doe ik toch niet aan, me RAM upgraden bv wel dus is het wel verstandig om SDRAM te nemen als DDR de toekomst is??

Verwijderd

ik heb ook een pc van de mediamarkt, en alles werkt gewoon goed! ik heb een tijd problemen gehad en heb erg geklaagd over de pc maar alles wat er gedaan moest worden was de bios flashen!
Verder is het een goed ding en hij was veel goedkoper dan een vergelijkbaar systeem die ik zelf samenstelde

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op zondag 16 december 2001 17:49 schreef zorba het volgende:
ik heb ook een pc van de mediamarkt, en alles werkt gewoon goed! ik heb een tijd problemen gehad en heb erg geklaagd over de pc maar alles wat er gedaan moest worden was de bios flashen!
Verder is het een goed ding en hij was veel goedkoper dan een vergelijkbaar systeem die ik zelf samenstelde
ooit zul je spijt krijgen :9

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb nog steeds niet echt antwoord op me vraag en dat zit me nog een beetje dwars

Maar ja het lijkt me wel een hele lekkere pc

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 16:12 schreef Metalium- het volgende:
je kan beter zelf een pc samenstellen.
Kan je hem helemaal naar eigen smaak inrichten, en je bent waarschijnlijk nog goedkoper uit ook
idd helemaal mee eens.. meestal zitten er bij die standaard pc's altijd dingen die je anders wil of die gewoon overbodig zijn en dan zit je met overbodige hardware daarvoor kun je dan beter andere dingen voor in de plaats kopen.

Verwijderd

Zelf samen stellen kan duurder zijn ligt eraan wat je er allemaal bij neemt maar het kan ook goedkoper.

Neem een pc met ddram als je zelf 1 samenstelt ben je gelijk up to date.

Laat hem in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft niet door beundepchaas :)

Het leuke van zelf 1 bouwen is dat je er steeds meer van leerst zo'n huis tuin en keuken machine is meestal toch niet,wel goed spul maar neem nou bijv. HP pc's moederbord onbekend up date's onbekend!!!
PACKARD HELL <---do i need say more?????

COMPAQ EEEEEEEEEEEEEW :(

maar je moet zelf beslissen!!!

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat is zo, maar die pc van mediamarkt lijkt geen troep.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
ik heb vorig jaar een computer gekocht bij mediamarkt.een pentuim 3 800 mhz.
thuis kwam ik erachter dat hij maar 2 pci sloten heeft!!
balen
dus als je je computer zelf samenstelt dan weet je in ieder geval wat je hebt

Verwijderd

Ziet er vrij goed uit, het systeem wat je koopt staat op papier en moet je dus wel in de winkel ff navragen (geen verrassingen als cgok), je hebt een behoorlijke garantie.
Het enige nadeel wat ik er in zie is de smak geld die je in 1 kéér kwijt bent :p

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat geld ben je dan kwijt ja maar ja het is wel wat :)

En natuurlijk vraag ik in de winkel zelf eerst ff hoeveel pci sloten er vrij zijn?
Hoeveel slots voor meer RAM?

Wat zal ik nog meer vragen??

En wat vinden jullie de slechte dingen aan het systeem als je het zo ziet :)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
(jarig!)
Het is wel een leuk systeem, maar zoals zoveel van dit soort systemen is het een beetje jammer dat er SDram |:( is zit i.p.v. RIMM :P. Dit kost erg veel aan performance. Als je dan toch een P4 wilt, neem er dan een met RIMM, en als dat te duur is, en je wilt zooooo graag een P4, neem er dan een met DDR ram.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zat ik ook al aantedenken want RIMM is de toekomst, denk je niet dat ik de SDRAm ergewoon uit kan halen en RIMM inzetten of is dat onmogelijk?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 17:01 schreef kruitje het volgende:
Ja maar vaak ben je dan nog duurder uit, ik denk als ik bij die 80 gig van mediamarkt, speakers plus printer/scanner/kopieerapparaat in 1 en netwerkkaart koop + monitor, dat ik dan een hele mooie pc heb voor een hele leuke prijs.

En ja ik moet dan wel ff vragen hoeveel PCI slots enzo er vrij zijn op dat mobo!

Maar overklokken enzo doe ik toch niet aan, me RAM upgraden bv wel dus is het wel verstandig om SDRAM te nemen als DDR de toekomst is??
Nee, gewoon een andere bak halen. Ben ziek vandaag dus heb wel ff tijd om iets uit te zoeken voor je. Hoeveel wil je uitgeven? 2000? 2500? kweenie voor hoeveel die machines bij de mm kostten? ze staan er niet meer... zou alleen oppassen met sdram... gewoon ddr of rimm... rimm is meteen stuk duurder en op dit moment is de performance en niet zoveel hoger in gewoon gebruik als sommige mensen je willen laten geloven.

Edit: wil je per se intel?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:02 schreef Orange het volgende:
Zelf samen stellen kan duurder zijn ligt eraan wat je er allemaal bij neemt maar het kan ook goedkoper.

Neem een pc met ddram als je zelf 1 samenstelt ben je gelijk up to date.

Laat hem in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft niet door beundepchaas :)

Het leuke van zelf 1 bouwen is dat je er steeds meer van leerst zo'n huis tuin en keuken machine is meestal toch niet,wel goed spul maar neem nou bijv. HP pc's moederbord onbekend up date's onbekend!!!
PACKARD HELL <---do i need say more?????

COMPAQ EEEEEEEEEEEEEW :(

maar je moet zelf beslissen!!!

succes
Lul nie man ;) HP gebruikt bijna uitsluitend AsusTek als partner. Hoezo onbekend? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Linuxaap, moet je naar www.mediamarkt.nl gaan en dan update (zie je rechts in het midden staan)

ik wil iets van 3000,- totaal uitgeven ja en dan wel mooi systeempje.

En wil geen troep :)

Verwijderd

zijn overigens allebei leuke systeempjes die bij mm... jammer alleen van die sdram...

die 3000 piek, daar heb je de monitor wel of niet al bijgerekend?

enneh... wil je per se intel of mag iets anders goeds ook? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil er ook monitor bij, en het liefst ook nog een printer/scanner/kopieer in 1 zoals in mm krantje. En zeer goede speakers

Daarom leek die van MM me zo kick want ze hadden ook nog goede speakers en printer/scanner/kopieer in 1 in de aanbieding , alleen het sdram vind ik een minpunt.

Verwijderd

maar bij die machines zit de monitor er volgens mij ook niet bij... of heb ik verkeerd gekeken? Ik bedoel... dan zou het dus 3500 worden...

Verwijderd

www.mediamarkt.nl
zo he wat een bagger site :(

on topic:
Maar zoals velen hier al wisten te melden, zelf samenstellen roeleert grote tijden :Y)

En er wordt altijd wel veel geschermd met grote, bekende merknamen, maar dat zegt natuurlijk neit zoveel IMO

Verwijderd

oke... ik heb ff het meest simpele wat ik kon doen gedaan, ben naar de site van computerland gegaan en heb daar een in mijn ogen goed systeem samengesteld:

AMD Athlon XP 1600+ Socket A Hfl 438 / € 199
Asus A7V266-E VIA chipset Socket A Hfl 477 / € 216
Asus V7700Ti 64Mb Geforce 2 Deluxe Hfl 531 / € 241
DDR 256Mb PC2100 Samsung/Micron T. Hfl 174 / € 79
40 Gb Maxtor 7200r U100/U133 Hfl 309 / € 140
CDROM Lite-on 52x IDE Hfl 89 / € 40
Lite-on 16x10x40 IDE Retail Burnproof Hfl 266 / € 121
Twister/Wisecom PCI 10/100mbit Hfl 42 / € 19
1,44Mb Floppydrive Hfl 39 / € 18
Creative FPS1600 4 Point Surround Hfl 180 / € 82
Multimedia Keyboard USB of PS/2 Hfl 41 / € 19
Logitech Mouseman Dual Optical Hfl 106 / € 48
17" LG E700B Dynaflat Hfl 610 / € 277
Normale Behuizing 100 piek
OK Koelertje 50 piek

En dan kom ik op 3452 gulden uit... ok... geen alles in 1 scanner, maar WEL een goed systeem.

Edit: via www.magna.nl of www.prijsindex.net of de pricewatch van tweakers gaan hier natuurlijk nog een x aantal honderd guldens af. Kijk eens bij magna... is zeker met intel systemen vergeleken met bijvoorbeeld een mycom echt HEEL VEEL goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 12:41 schreef LinuxAap het volgende:
oke... ik heb ff het meest simpele wat ik kon doen gedaan, ben naar de site van computerland gegaan en heb daar een in mijn ogen goed systeem samengesteld:

AMD Athlon XP 1600+ Socket A Hfl 438 / € 199
Asus A7V266-E VIA chipset Socket A Hfl 477 / € 216
Asus V7700Ti 64Mb Geforce 2 Deluxe Hfl 531 / € 241
DDR 256Mb PC2100 Samsung/Micron T. Hfl 174 / € 79
40 Gb Maxtor 7200r U100/U133 Hfl 309 / € 140
CDROM Lite-on 52x IDE Hfl 89 / € 40
Lite-on 16x10x40 IDE Retail Burnproof Hfl 266 / € 121
Twister/Wisecom PCI 10/100mbit Hfl 42 / € 19
1,44Mb Floppydrive Hfl 39 / € 18
Creative FPS1600 4 Point Surround Hfl 180 / € 82
Multimedia Keyboard USB of PS/2 Hfl 41 / € 19
Logitech Mouseman Dual Optical Hfl 106 / € 48
17" LG E700B Dynaflat Hfl 610 / € 277
Normale Behuizing 100 piek
OK Koelertje 50 piek

En dan kom ik op 3452 gulden uit... ok... geen alles in 1 scanner, maar WEL een goed systeem.
Scanner enzo zat er nog niet bij en monitor ook niet maar met monitor kom je dus ongeveer op dezelfde prijs uit en dan vind ik die van MM toch beter want er zit ook dvd speler in en een 80 gig die ik heel hard nodig heb want download heel veel, 40 gig is te weinig. Ik hoef niet perse Athlon want ik ga toch niet overklokken.

Kan je in dat systeem van mediamarkt de SDRAM vervangen voor 256 mb DDRAM of is dat onmogelijk??

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:47 schreef kruitje het volgende:
Kan je in dat systeem van mediamarkt de SDRAM vervangen voor 256 mb DDRAM of is dat onmogelijk??
volgens mij doen ze dat niet

edit:
hhmmm of begrijp ik je nu verkeerd, je kan natuurlijk zelf ander geheugen erin proppen

Verwijderd

ik zou eens bij magna kijken als ik jou was... daar kan je denk ik een soortgelijk systeem als wat er bij MM staat zelf samenstellen voor minder geld.

Athlon koop je trouwens niet omdat je perse wilt overklokken. Ik heb hem gekocht omdat ik vind dat de prijs/prestatie verhouding veel hoger ligt dan bij intel. Zeker als je het hebt over de RIMM systemen. DDR intel systemen en AMD beginnen nu qua prijs wel bij elkaar in de buurt te komen. Dus wat dat betreft hoef je intel voor de prijs ook niet meer te laten.

Denk niet dat je je blind moet staren op die dvd speler en die 80gig drive... als je een beetje speurt kan je datzelfde systeem MET ddr ook vinden voor minder geld.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:51 schreef Oracle het volgende:

[..]

volgens mij doen ze dat niet

edit:
hhmmm of begrijp ik je nu verkeerd, je kan natuurlijk zelf ander geheugen erin proppen
en als de chipset in dat systeem de ddr nou eens niet ondersteunt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoel ik dus, dat ik er gewoon zelf DDR ingooi, is dat mogelijk of niet?

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Athlon XP 1700+/1,47 GHz 266 MHz Socket A Hfl 479,-
ECS K7S5A Socket A + LAN & Sound Hfl 179
PowerColor GeForce 2 GTS-T200 Hfl 299,-
Kingston 256 MB DDR/266 PC2100, 184pin Hfl 195,-
Maxtor 6L080J4 80GB 8ms 7.200RPM 2048 KB UDMA133 Hfl 549,-
Lite-On 16x10x40 IDE Retail Burnproof Hfl 229,-
Lite-On 16x48 DVD Speler Hfl 209,-
1,44Mb Floppydrive Hfl 29,-
Creative Labs PCWorks 1600 4 point Surround speakerset Hfl 169,-
Trust Internet Keyboard WIN98 US Hfl 39,-
Neolec Optical Wheel Mouse cordless Hfl 79,-
Iiyama A702HT* 17" 27-96 kHz 160 MHz 0,25 (DiamondTron) Hfl 799,-
CodeGen MidiTower 300Watt Hfl 99,-
Coolermaster EP5-6I51 Hfl 29,-
Totaal= Hfl 3382,- bij Gistron

Is toch wel een relaxter systeempje dan dat geval bij MM. Zitten tenminste goede en snelle onderdelen in!

webOS all the way!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 17 december 2001 13:10 schreef Hermanvh het volgende:
Athlon XP 1700+/1,47 GHz 266 MHz Socket A Hfl 479,-
ECS K7S5A Socket A + LAN & Sound Hfl 179
PowerColor GeForce 2 GTS-T200 Hfl 299,-
Kingston 256 MB DDR/266 PC2100, 184pin Hfl 195,-
Maxtor 6L080J4 80GB 8ms 7.200RPM 2048 KB UDMA133 Hfl 549,-
Lite-On 16x10x40 IDE Retail Burnproof Hfl 229,-
Lite-On 16x48 DVD Speler Hfl 209,-
1,44Mb Floppydrive Hfl 29,-
Creative Labs PCWorks 1600 4 point Surround speakerset Hfl 169,-
Trust Internet Keyboard WIN98 US Hfl 39,-
Neolec Optical Wheel Mouse cordless Hfl 79,-
Iiyama A702HT* 17" 27-96 kHz 160 MHz 0,25 (DiamondTron) Hfl 799,-
CodeGen MidiTower 300Watt Hfl 99,-
Coolermaster EP5-6I51 Hfl 29,-
Totaal= Hfl 3382,- bij Gistron

Is toch wel een relaxter systeempje dan dat geval bij MM. Zitten tenminste goede en snelle onderdelen in!
Ik zou alleen een ander mobo nemen (in mijn sign staat ie nog uit respect voor de 3 die ik er versleten heb, heb nu msi) en een ander toetsen bord.. niets verotter dan een verot toetsenbord :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Ja HermanVH idd mooi systeem alleen is die videokaart wel zo goed??

Ik wil nou MM een email gaan sturen, wat zoudden jullie voor vragen hebben als je die pc wilt gaan kopen?? Wat zou je erover willen weten??

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 17 december 2001 13:18 schreef kruitje het volgende:
Ja HermanVH idd mooi systeem alleen is die videokaart wel zo goed??

Ik wil nou MM een email gaan sturen, wat zoudden jullie voor vragen hebben als je die pc wilt gaan kopen?? Wat zou je erover willen weten??
Wat voor moederboard erin zit. Waarschijnlijk MicroATX met alleen SDRAM support :( Over dat ECS boardje-> Er zijn inderdaad slechte series, maar de huidige zijn weer ok. Ik heb er al 6 systemen mee gebouwd, zonder problemen :) Die ECS boardjes lopen beter dan Asus A7V133 en MSI K7T Pro2A en K7T Master >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Van moederbord dat zal ik zeker vragen, wat nog meer?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:39 schreef kruitje het volgende:
Van moederbord dat zal ik zeker vragen, wat nog meer?
Waarom twijfel je nog als je onze 2 andere configuraties hebt bekeken? Allebei met kwalitatief veel betere en snellere spullen, met name de monitor... voor hetzelfde geld of minder zelfs... je ne comprends pas ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik hoef die monitor er toch niet bij te nemen bij MM.

En ik wil gewoon wat meer info over die pc van MM, vandaar :)

Dus als je wilt help je me met nog paar dingen die ik moet vragen :P?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:57 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

en als de chipset in dat systeem de ddr nou eens niet ondersteunt?
ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het mobo dat ondersteund. ;)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:42 schreef kruitje het volgende:
Nou ik hoef die monitor er toch niet bij te nemen bij MM.

En ik wil gewoon wat meer info over die pc van MM, vandaar :)

Dus als je wilt help je me met nog paar dingen die ik moet vragen :P?
of je bij die koop voor een meerprijs ander geheugen kunt krijgen

Verwijderd

dat logitech stuurtje bij de mm voor 200 piek is ook niet zo duur toch?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:44 schreef Oracle het volgende:

[..]

of je bij die koop voor een meerprijs ander geheugen kunt krijgen
Zou wel fijn zijn ja, denk alleen dat dit pre-configged systemen zijn die de deur uitgaan as-is. Vraag idd welk mobo erin zit, verder valt er niet veel te vragen over het systeem. De specs zijn vrij duidelijk.
Pagina: 1