hoi,
ik was op zoek naar een nieuwe snelle processor en ik hoorde van iedereen dat de celly 900 met gemak op de 1200 kon, vooral de SL5MQ (dit stond ook op overclockers.com)
Dus ik die celeron 900 kopen, stop hem in mijn mobo, waterkoeling erop en draaien maar.
ging goed: spelletjes gespeeld enz. Later wilde ik wel weten of hij daadwerkelijk makkelijk op de 1200 draait dus ik naar de bios en begin met overclocken:
103fsb, alles perfect, geen vastlopers.
112fsb, bootte, maar midden in windows-opstartscherm een vastloper,
133fsb, bootte, zei piep en toen een vastloper
ik heb verschillende voltages geprobeert, zelfs 2.25v, maar niks hielp.
de enigste "stand" waarop de proc stabiel loopt is dus 103fsb = 927mhz. Ik heb de "goeie" SL5MQ met cDO...
waarom lukt het nou bij mij niet?
wat doe ik verkeerd???
Kan het misschien wel als ik hem ga inburnen?
ik was op zoek naar een nieuwe snelle processor en ik hoorde van iedereen dat de celly 900 met gemak op de 1200 kon, vooral de SL5MQ (dit stond ook op overclockers.com)
Dus ik die celeron 900 kopen, stop hem in mijn mobo, waterkoeling erop en draaien maar.
ging goed: spelletjes gespeeld enz. Later wilde ik wel weten of hij daadwerkelijk makkelijk op de 1200 draait dus ik naar de bios en begin met overclocken:
103fsb, alles perfect, geen vastlopers.
112fsb, bootte, maar midden in windows-opstartscherm een vastloper,
133fsb, bootte, zei piep en toen een vastloper
ik heb verschillende voltages geprobeert, zelfs 2.25v, maar niks hielp.
de enigste "stand" waarop de proc stabiel loopt is dus 103fsb = 927mhz. Ik heb de "goeie" SL5MQ met cDO...
waarom lukt het nou bij mij niet?
wat doe ik verkeerd???
Kan het misschien wel als ik hem ga inburnen?