Pinnetje weg of pinnetje er nooit gezeten?

Pagina: 1
Acties:

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Hallo,

Een maat van mij heeft gisteren bij een onbekende compu-boer een P4 systeem gekocht (socket 478, 1.8GhZ).

hij zet gisteren zijn pc aan en nada, geen beeps niets noppes.

zoon handige lompe boer als hij is alles eruit en er weer in (inclusief de proc).

nog steeds niets.

mem eruit ander erin, agp eruit->pci erin, alles los behalve mem/vid/proc... niets.

toen ik vanmorgen even ging kijken heb ik ook weer alles los en vast gehad, de proc eruitgehaald en gekeken of er niet een krom pinnetje tussen zat/ontbrak.

nu ben ik geen P4 kenner maar, op het hoekje wat aangeeft hoe je em erin moet doen, zit een gouden pad, ter grootte van een pinnetje.
het pinnetje lijkt te ontbreken, maar ik weet het niet zeker.

heeft iemand een p4 2478 liggen, of plaatjes hiervan zodat ik kan kijken of het pinnetje niet is afgebroken, of dat het zo hoort.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Zoiets geeft toch te denken...

Hij mag hopen dat de computerboer hem terug neemt, want meestal vervalt de garantie als de kast is geopend... |:(

Kijk eens op www.intel.com

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
in principe neemt de compu boer hem niet terug, want het was zelfbouw |:( |:(

neemt niet weg dat de proc bij aanschaf GECONROLEERD moet worden, zekers als je oem/tray koopt. tja zonde van de 850,-. als ie stuk is dan.

ik heb op intel.com wel een plaatje gevonden, maar dat is hele slechte kwaliteit, ik kan het er niet op zien.

Afbeeldingslocatie: http://support.intel.com/support/processors/procid/pix/p4p_b.jpg

Sinlath | Opinions may contain latency

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die proc ziet er gewoon goed uit hoor
en je hebt gewoon garantie ook al is het zelfbouw

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op zondag 16 december 2001 16:51 schreef Bamibal het volgende:
en je hebt gewoon garantie ook al is het zelfbouw
Tuurlijk, behalve als ie dus een pinnetje heeft afgebroken, dan is z'n garantie ook verbroken. (haha)

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 december 2001 16:06 schreef Fryotech-XP het volgende:
Hij mag hopen dat de computerboer hem terug neemt, want meestal vervalt de garantie als de kast is geopend... |:(
Ja sure!! ALs je een pci kaartje bij plaatst zou dus de garantie van je comp vervallen als je hem bij een pcboer heb gekocht! NOT. Dit is gewoon een fabel, want de pcboer kan niet eens controleren of jij je case open heb gehad.

Hier is het dus zelfbouw en dan heb je garantie op de onderdelen, als je ze goed hebt gebruikt of geinstalleerd natuurlijk.

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Niet slaan! ;)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• superbikkel
Op zondag 16 december 2001 17:07 schreef memendo het volgende:

[..]
Dit is gewoon een fabel, want de pcboer kan niet eens controleren of jij je case open heb gehad.
Wij kunnen het wel zien, waarom een andere 'boer' dan niet?
Garantie vervalt dat overigens over het geheel (dus op de door ons geleverde PC), niet op de losse onderdelen.
Iemand die dus bv een ander mobo inbouwt krijgt nog steeds garantie op z'n CPU, maar we kijken niet meer naar de PC als geheel.

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 december 2001 17:11 schreef superbikkel het volgende:

[..]

Wij kunnen het wel zien, waarom een andere 'boer' dan niet?
Garantie vervalt dat overigens over het geheel (dus op de door ons geleverde PC), niet op de losse onderdelen.
Iemand die dus bv een ander mobo inbouwt krijgt nog steeds garantie op z'n CPU, maar we kijken niet meer naar de PC als geheel.
Ben benieuwd hoe jij dat kunt "zien". Als je gewoon goed te werk gaat valt er niets te zien namelijk. En ja ik heb zelf ook gewerkt bij een pcdealer (om het woord boer maar ff niet te gebruiken) Je zou het kunnen zien aan de schroeven, maar dan moet je gewoon een goede schroevendraaier gebruiken. Maar verder kun je het nergens aan zien hor.

• superbikkel
Wel eens van garantiezegels gehoord?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26
jongejonge.. moet niet gekker worden.....

verkoper: 1 PC.. Dat is dan 3000 gulden.. wilt u garantiezegels????

lol

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:46 schreef superbikkel het volgende:
Wel eens van garantiezegels gehoord?
ja >:)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

Op zondag 16 december 2001 19:49 schreef Sjoko het volgende:
jongejonge.. moet niet gekker worden.....

verkoper: 1 PC.. Dat is dan 3000 gulden.. wilt u garantiezegels????

lol
zou wel verdomde handig wezen !
altijd al eens me harddisk willen openschroeven, maar die zegeltjes...

kunnen we niet als tweakers.net een garantiezegeltjesdrukkerij (leuk scrabblewoord!) kunnen opzetten ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 16 december 2001 19:54 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

zou wel verdomde handig wezen !
altijd al eens me harddisk willen openschroeven, maar die zegeltjes...

kunnen we niet als tweakers.net een garantiezegeltjesdrukkerij (leuk scrabblewoord!) kunnen opzetten ?
haha, dat zou vet zijn, kan ik mun cdrom openschroeven en raampje dur in douwen, simpel, alleen die zegeltjes he, maar met onze eigen zegeltjes kunnen ze ons nix maken ;)

raampje of geen raampje, zegeltje zit er nog op, kom maar op met de garantie ;)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

:) leuk zeg, mensen die lachen om iets wat ze niet snappen :)

nog leuker: die mensen worden dubbel zo hard uigelachen door de mensen die het wél snappen ;) >:)
Pagina: 1