[MSDOS Batch] Hoe stel je het opslaan in??

Pagina: 1
Acties:

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HOi

Hoe stel je in een batch waarin bv user Danny & user Arp zitten verwerkt dat danny alleen kan opslaan A:\data\danny & arp in a:\data\arp

Please help :)

Bedankt

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

en nu in het nederlands

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:44
Dat kan niet. Misschien heb je hier wat aan:

subst b: a:\data\%username%

b: is dan a:\data\danny of a:\data\arp

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

maar dos kent zowiezo geen usernames, en volgens mij heeft een batch bestand nog nooit van variabele gehoord, behalve ERRORLEVEL

• PieterJ
  • Laatst online: 14:44
Op zondag 16 december 2001 16:03 schreef Timpie2000 het volgende:
maar dos kent zowiezo geen usernames, en volgens mij heeft een batch bestand nog nooit van variabele gehoord, behalve ERRORLEVEL
Jawel hoor:
code:
1
2
set username=danny
echo %username%

werkt perfect in dos 5/6
alleen het aanmaken van variablen kan alleen vanuit een batch of de prompt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat met die subst is zo gek nog niet!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

me1299

$ondertitel

Je kan ook naar zogenaamde batch enhancers zoeken (BEN.EXE) die gebruikte ik vroeger veel meer functionaliteit in mijn programma's te krijgen. Je kan dan vanalles doen met variablen e.d.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• _JGC_
  • Nu online
als je dan toch met batch enhancers begint, moet je het ook maar direct goed doen 4DOS

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:43 schreef DeathKnight het volgende:
Je kan ook naar zogenaamde batch enhancers zoeken (BEN.EXE) die gebruikte ik vroeger veel meer functionaliteit in mijn programma's te krijgen. Je kan dan vanalles doen met variablen e.d.
haha en ik maar denken dat ik de enigste was die met BEN.EXE heb lopen spelen.....

Verwijderd

Ik heb vroeger ook WHICH nog wel 'ns gebruikt als batch enhancer. Geen idee waar je eraan kan komen, maar als je het net afstruint naar WHICH kom je'm misschien wel tegen.

Just my 2 cents.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

me1299

$ondertitel

4dos kan je wel leuke dingen mee, maar dat valt in het niets vergeleken met BEN.exe je kan het het beste combineren. Maar je kan heel moeilijk zomaar een dos-shell inladen en dan nog dingen doen. Ben gooi je erbij, en het werkt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

MSDOS » Utilities » Batch files
http://www.bookcase.com/library/software/msdos.util.batch.html

Bijna alles wat er aan enhancers te vinden is.. moet vast wel wat bruibaars tussen zitten toch?
Pagina: 1