Maxtor 40GB D740X ---> NIET STIL!

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
ik heb zojuist een nieuwe schijf gekocht, het is een:

MAXTOR 40GB 7200rpm ATA133 typenmr: D740X MX6L040J2

nu heb ik alles erin zitte en hij draait goed alleen nu vind ik dat mijn HD nogal "rommelt" bij het zoeken naar bestanden. Oude schijven hebben dit ook, alleen dat gaat een stuk harder, nu klinkt het als een holle roffel, net alsof er iemand heel zacht op een trommel loopt te roffelen.

is dit normaal, want mijn andere 40GB harddisk van 1 jaar oud, hoor ik totaal NIET!!

misschien iemand een oplossing hiervoor??
ik wil namelijk dat mijn harddisk muisstil is!

Thanx

ps, verder doet hij het zover ik weet gewoon PERFECT!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
meer stilte, minder performance. Download bij maxtor.com gewoon de Acoustical Management tool. amset /quiet in de dosprompt en afgelopen met de herrie.

• Bartez
ok, probeer het ff, maar het is alleen als ik data aan het verplaatsen ben, of ik aan het surfen ben....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Dat komt ook omdat je een J serie heb, die maakt meer geluidjes dan de L serie :)

Fluid bearing en Ball Bearing.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn Maxtor 40GB ATA133 D740X-L is behoorlijk stil (behoorlijk veel stiller dan mijn 18 GB Quantum Fireball KA 7200 RPM ATA66) en lekker rap ook nog.

Ik denk dat je inderdaad de J versie te pakken hebt ipv de L versie.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Gefeliciteerd met die goede oren. Ik hoor mijn identieke Maxtor bij lezen en schrijven bijna niet en in ieder geval veel minder dan mijn IBM GXP75. Misschien moet je alles inbouwen in een geed afgesloten kast.

Verwijderd

Ik heb dat ook. Hiervoor een 30 en 40GB Maxtor en die kon je absoluut niet horen. Nu de 60GB D740X en die hoor je wel goed, alhoewel ie niet echt lawaai maakt.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 11:30
dat zal idd het vershil tussen de J en de L versie zijn, maar ik vind mijn J versie ook erg stil (tapijt in je kast doet wonderen :) ).

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:09 schreef weertenaar het volgende:
dat zal idd het vershil tussen de J en de L versie zijn, maar ik vind mijn J versie ook erg stil (tapijt in je kast doet wonderen :) ).
Mja, een irriterend geluidje van draaiende platters heb ik ook liever niet, maar het zachte geratel van de koppen die over en weer gaan, dat heeft wel iets vind ik :-)

Trouwens, ik 'hoor' graag mijn harde schijven. Problemen hoor je vaak op voorhand aankomen, behalve als je een hele stille disk hebt. En net dat beetje lawaai kan soms het verschil maken tussen nog net je nieuwste data backuppen, en alles kwijt als het echt mis gaat...

Nu ja, dat is mij idee erover :)

• Bartez
nou, ik vind het irritant dat ik dat ding hoor ratelen als ik aan het surfen ben ofzo, ik wl dat dat ding STIL is, dus ik wil helemaal NIKS horen, hmmm, toch maar ff gaan kijken naar een andere harddisk dan denk ik.......misschien dat dat amset nog iets doet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
meer stilte, minder performance. Download bij maxtor.com gewoon de Acoustical Management tool. amset /quiet in de dosprompt en afgelopen met de herrie.
ik meen dat die tool alleen werkt tot en met de dm 60+ en niet meer op de quantum versies.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik heb de 60gig, en gebruik dat ding alleen om data te backuppen. Dat ding maakt echt een (*%#*-lawaai :(. Ik had beter weer de Dmax 60+ kunnen halen, had ik tevens RAID kunnen draaien :(.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Bartez
juist, dat heb ik dus ook, ik wil gewoon een 7200rpm van maxtor en dan 40GB, maar GEEN klere herrie! die oude modellen konden ze niet meer leveren bij MEMO! bij alternate zag ik maxtor 60Gb 7200rpm voor dezelfde prijs!! damm...ben mooi genaaid heb ik het gevoel, toch proberen mijn poejn terug te krijgen, ik had namelijk gevraagt om een STILLE harddisk en die verkoper zei dat hij stil was....humpfff, yeah sure, ALS HIJ UIT STAAT ZEKER!
het is wel goed, die snelheid boeit me niet zo zeer, als het maar 7200rpm is en hij moet STIL zijn, dat klereding maakt al herrie genoeg.

iemand enig idee of ik mijn poen terug kan krijgen??

• weertenaar
  • Laatst online: 17-04 11:30
Op maandag 17 december 2001 15:43 schreef smvs het volgende:

[..]

ik meen dat die tool alleen werkt tot en met de dm 60+ en niet meer op de quantum versies.
Zover ik weet werkt het nog wel, alleen schijnt het dus (bijna) niets meer uit te maken qua geluid.

• Bartez
bij mij werkt het voor geen meter!

Verwijderd

geef m dan maar aan mij want ik wil alles horen aan een harddisk , dan hoor je precies wanneer hij zal overlijden en onnodige dingen aan het doen is.
en bovendien vind ik 7200rpm ratels mooi :9~

liefhebber zeker? :9 ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
ik vind het dus ook leuek schijven en heb er hier 2 van 40 Gig in hangen.

alleen nu is mijn probleem dat ik een ontiegelijke hoge piep hoor, als ik de voedingen van mn hd's eruit haal dan houdt het op dus het zijn mn hd's beide weet iemand wat dit kan zijn of is dit gewoon de schijf? en wat doet dat progje wat bij maxtor staat nou precies dan?
plz help ff want ik wil graag kunnen slapen terwijl mn computer aan is :) voor mn }:O

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 17 december 2001 15:41 schreef bvstrien het volgende:
nou, ik vind het irritant dat ik dat ding hoor ratelen als ik aan het surfen ben ofzo, ik wl dat dat ding STIL is, dus ik wil helemaal NIKS horen, hmmm, toch maar ff gaan kijken naar een andere harddisk dan denk ik.......misschien dat dat amset nog iets doet
als ik surf hoor ik mijn harddisk al helemaaaaal niet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef bvstrien het volgende:
juist, dat heb ik dus ook, ik wil gewoon een 7200rpm van maxtor en dan 40GB, maar GEEN klere herrie! die oude modellen konden ze niet meer leveren bij MEMO! bij alternate zag ik maxtor 60Gb 7200rpm voor dezelfde prijs!! damm...ben mooi genaaid heb ik het gevoel, toch proberen mijn poejn terug te krijgen, ik had namelijk gevraagt om een STILLE harddisk en die verkoper zei dat hij stil was....humpfff, yeah sure, ALS HIJ UIT STAAT ZEKER!
het is wel goed, die snelheid boeit me niet zo zeer, als het maar 7200rpm is en hij moet STIL zijn, dat klereding maakt al herrie genoeg.

Wat een gezeik om een beetje geluid. :(

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 09:34 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Wat een gezeik om een beetje geluid. :(
Sluit ik me volledig bij aan. Als je kijkt naar de extreem lage geluidsproduktie van de huidige generaties schijven snap ik niet waar dat altijd en eeuwige gehuil vandaan komt.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 17:49

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef bvstrien het volgende:

Niet. Hoe kan een verkoper tegen jouw zeggen dat een harddisk stil is. Wat een verkoper stil vind hoef jij nog niet stil te vinden. Voordat je hem koopt moet je luisteren naar die schrijf bij iemand in zijn systeem, als die schrijf stil is dan ga je hem pas kopen in een winkel en zeg je dat je die schrijft wilt. Niet naar binnen lopen en dan later klagen dat ie niet stil is .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• juanp
laag geluid vind ik prima maar een hele hoge piep vind ik toch echt minder. (word een beetje ziek van die piep).

iemand die me kan vertelen wat dat progje van maxtor precies doet?

• Predator
  • Laatst online: 14:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 december 2001 23:36 schreef juanp het volgende:
ik vind het dus ook leuek schijven en heb er hier 2 van 40 Gig in hangen.

alleen nu is mijn probleem dat ik een ontiegelijke hoge piep hoor, als ik de voedingen van mn hd's eruit haal dan houdt het op dus het zijn mn hd's beide weet iemand wat dit kan zijn of is dit gewoon de schijf? en wat doet dat progje wat bij maxtor staat nou precies dan?
plz help ff want ik wil graag kunnen slapen terwijl mn computer aan is :) voor mn }:O
ik heb dat ook :)
resonantie... trillingen die versterkt worden

je kan er rubber tussen hangen...
* Predator doesn't care
mijn delta 8x8 maakt toch genoeg lawaai zodat ik het niet vaak hoor

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• juanp
tussen mn hd's en het rack waar ze in hangen??

(het was al heeeeeel irritant om ze erin te krijgen maar ik heb het er wel voor over want ik word helemaal gek. maar volgens mij zitten die heel goed vast geschroeft.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 13:04

WiD

Op zondag 16 december 2001 18:47 schreef tazzman het volgende:
Mijn Maxtor 40GB ATA133 D740X-L is behoorlijk stil (behoorlijk veel stiller dan mijn 18 GB Quantum Fireball KA 7200 RPM ATA66) en lekker rap ook nog.
Alles is stiller dan die Quantum. Dat was nog eens een lawaaimaker.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 20 december 2001 12:31 schreef juanp het volgende:
tussen mn had's en het rack waar ze in hangen??

(het was al heeeeeel irritant om ze erin te krijgen maar ik heb het er wel voor over want ik word helemaal gek. maar volgens mij zitten die heel goed vast geschroeft.
Ja :)
ik heb hier zo gelezen dat je op die manier die hoge tonen weg kan krijgen...
niet zelf getest. Ik zou het er ook moeilijk tussenkrijgen.
Maar zoals ik zei delta overstemd alles :)

• juanp
ja ik heb er dus geen delta fannetjes in hangen maar van die 80mm fannetjes van coolermaster. die draaien op 7V en die piep overstemt alle zes de coolermaster fannetjes. maar ik zal het eens gaan proberen.

(zal wel heel snel zijn, want ik word die piep echt zat).
bedankt :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 20 december 2001 15:23 schreef juanp het volgende:
ja ik heb er dus geen delta fannetjes in hangen maar van die 80mm fannetjes van coolermaster. die draaien op 7V en die piep overstemt alle zes de coolermaster fannetjes. maar ik zal het eens gaan proberen.

(zal wel heel snel zijn, want ik word die piep echt zat).
bedankt :)
Tis wel irritant ja :r
waarom denk je dat mijn delta nog op 12V zit ;)

• juanp
Op donderdag 20 december 2001 15:27 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Tis wel irritant ja :r
waarom denk je dat mijn delta nog op 12V zit ;)
dan heb je die hoge piep niet :D ach ja anders kan ik niet slapen en dat was wel de bedoeling continu mn comp aan laten alleen iedere keer is er weer wat waardoor ik niet kan slapen :(

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 20 december 2001 15:29 schreef juanp het volgende:

[..]

dan heb je die hoge piep niet :D ach ja anders kan ik niet slapen en dat was wel de bedoeling continu mn comp aan laten alleen iedere keer is er weer wat waardoor ik niet kan slapen :(
Ik hoor alles als ik snachts in mijn bed lig :)
ik kan zelf niet tegen het standby lampje op mijn keyboard
Hem laten aanstaan in zelfde kamer als ik in slaap kan ik wel vergeten als was ie stil :) 100% geruisloos is een pc nooit.

Leg hem anders eens je JD een rubber matje als ie aanstaat. Als ie veel minder piept kan je er rubber stripjes tussen hangen anders zal je ermee moeten leven })

• juanp
ja ik ga dat ff proberen en anders leef ik er wel mee alleen zal mn }:O dan maar wat minder moeten draaien :'(

maar ja daar kom ik wel overheen dankje :)
Pagina: 1