Toon posts:

Abit KG7 beep error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me zijn pc heeft een probleem bij het opstarten.
Druk je de knop de 1ste keer in dan krijg je een lange beep toon die zich constant blijft herhalen en de pc doet niks. Doe je hem uit en terug aan dan werkt alles perfect.

Ik heb hier in de search, op google en op de site van Abit en Award bios gezocht naar een antwoord op die beep code.
Maar de beep errors van de Award bios zijn niet afhankelijk van Award maar van de fabrikant van het moederbord, Abit dus. Ik heb daarna dus een mail naar Abit gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

Zijn hier mensen met een KG7 of iets van een KG7 weten die me kunnen zeggen wat die beep error code wil zeggen.

Verwijderd

Dat heb ik ook als ik mijn Dane Elec geheugen in het 3e geheugenslot zet, of als het geheugen er niet goed in zit. Misschien moet je daar eens naar kijken. Suc6!!

Verwijderd

Klopt heeft meestal met het geheugen te maken bij de kg 7 begin je het geheugen te plaatsen vanaf bank 4 beetje weird maar ja :?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zit in de correcte banken. Hij had ze inderdaad eerst verkeerd gestoken maar de pc gaf wel beeld en gaf zelf de melding dat de DDR latjes vanaf bank 4 moesten beginnen. Vind ik eigenlijk ook een vreemde manier maar kom.

Als ik morgen langs ga ik het het geheugen eens opnieuw erop steken. Indien hij hierna nog blijft piepen, iemand nog een sugestie?