Op zondag 16 december 2001 16:15 schreef Sanchez het volgende:
nou het is wel zo dat linux nou eenmaal een stuk langzamer opstart dan windows...
Dat is niet waar. Hoe lang het opstarten duurt is voor een groot deel afhankelijk van wat je allemaal start bij het opstarten (wat weer voor een groot gedeelte afhangt van wat de distro die je draait standaard installeert).
Op mijn laptop duurde win98 een minuut of 2 om op te starten (Laptop van de TU, dus win98 niet door mij geinstalled -> veel zut) en Debian doet er ongeveer 45 seconden over om op te starten (beiden gemeten vanaf het moment dat de BIOS klaar is tot aan het moment dat hij uitgerateld is en je ingelogd bent en je fatsoenlijk kunt werken)
Op mijn desktop viel het nogal op dat Red hat er daar inderdaad langer over deed om op te starten dan win98, terwijl Debian er weer korter over deed (alledrie door mij geinstalleerd).
Blijkbaar loont de minimalistischere aanpak van Debian toch.
[edit] Owja, 10 minuten dus... das idd wel erg lang (ook voor een pI-233/128meg). Duurt het op een specifiek iets lang tijdens het opstarten of doet hij gewoon heel veel tijdens het opstarten?
[/edit]