Verwijderd
Dat kan wel, de fabrikant rekent erg ongunstig. Ze rekenen niet met de gebruikelijke 1024 vermenigvuldiging, maar gewoon met 1000, zo kom je op heel iets anders uit. Kan een paar gig schelen, maar niet zoveel. Download es een demo van partitionmagic en kijk of je schijf nog verborgen partities heb ofsow.
Er is inderdaad een omrekening van de fabrikant waar je rekening mee moet houden, maar dat kan nooit 9 GB zijn op een 40 GB schijf.
Ik denk eerder dat je tegen een limiet van je huidige BIOS aan bent gelopen, en dat er niet meer dan 31 GB geadresseerd kan worden. Ga eens op zoek naar eenb BIOS update, dat lost het probleem wel op denk ik.
Ik denk eerder dat je tegen een limiet van je huidige BIOS aan bent gelopen, en dat er niet meer dan 31 GB geadresseerd kan worden. Ga eens op zoek naar eenb BIOS update, dat lost het probleem wel op denk ik.
Zo'n groot verschill lijkt mij wel eens beetje ver gaanOp zondag 16 december 2001 15:39 schreef Bendertino het volgende:
Dat kan wel, de fabrikant rekent erg ongunstig. Ze rekenen niet met de gebruikelijke 1024 vermenigvuldiging, maar gewoon met 1000, zo kom je op heel iets anders uit. Kan een paar gig schelen, maar niet zoveel. Download es een demo van partitionmagic en kijk of je schijf nog verborgen partities heb ofsow.
Kijk eens met FDisk en partitioneer opnieuw
Dus geef eens wat meer details over je systeem......Op zondag 16 december 2001 15:41 schreef Case het volgende:
AMD XP 1600+ @ 1,4GHZ, 256 MB DDR, Epox 8KHA+, 4x4 illi brander, viper v770 32 mb, 1x 10 gb 7200 rpm WD HD, 1 x 40 GB 7200 rpm Quantum Fireball HD
staat in zijn sig
staat in zijn sig
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Verwijderd
Ik denk dat dat zn bios m limiteerd op 32GB even een bios update en alles is waarschijnlijk oke.
ik had ff op de maxtor site gekeken maar met hun programmaatje veranderd die 31,4 in 2 gig
Het is het limiet van je BIOS, probeer een bios-update of een tool van je hd-fabrikant. Zo'n progje kun je downen van hun site en laadt zich bij het opstarten van je pc en zorgt ervoor dat er wel de volle 40 gig gezien worden.
Maar een bios-update krijgt natuurlijk de voorkeur
Maar een bios-update krijgt natuurlijk de voorkeur
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
haha, dat is niet zo mooi 
en het ligt heus niet aan de bios.. is net nieuw nl, die ondersteund het wel
en het ligt heus niet aan de bios.. is net nieuw nl, die ondersteund het wel
Zit er aan de achterkant van de hardeschijf geen jumper die hem begrenst op 32 Gb? Sommige hd's hebben dat voor mensen die een computer hebben die niet meer als 32 Gb aan kan sturen...
https://powershellisfun.com
zit er niet zo'n mottig jumpertje op die HD wat een max. van 32Gb doorgeeft?
Specs ...ik doe er niets meer aan.
hij deed het eerst wel..
Probeer eens via fdisk en anders de waarden (clinders/heads/etc) handmatig in bios in te voegen. daarna opnieuw met Fdisk partitioneren-> opnieuw opstarten, formateren en verder
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Verwijderd
Met PartitionMagic partitioneren en formateren, ipv met Fdisk.
Dat krijg je boven de 32 GB.
Dat krijg je boven de 32 GB.
Vreemd.. ik heb hier een mammaplank van meer dan een jaar oud, en die ondersteunt mijn 60GB-schijven wel, en Fdisk partitioneert ze gewoon naar behoren.
me was having hetzelfde probleem. Zat hem in biozzz.. oplossing, ik heb er een Udma100 kaartje van Promise ingerost. maar 100 piekermannen. misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel lekker makkelijk
. En partitioneren hielp niet bij mij. ( ik heb het niet over mijn MSI nu, maar over mijn vorige plank )
Als je pinntje eruit zijn als dit: ::.:
Moet je dus voor master |:.: hebben
en voor slave ::.:
Als je het zo heb ||.: of
.:
_______________^_____^
Dan moet je de tweede jumper dus weghalen, want dat is de limit jumper.
Moet je dus voor master |:.: hebben
en voor slave ::.:
Als je het zo heb ||.: of
_______________^_____^
Dan moet je de tweede jumper dus weghalen, want dat is de limit jumper.
nou ik ben er iig uit hij is nu 40 gig maar nu moet ie nog in windows xp worden herkent als 40 gig en niet als 2 met partition magic krijg ik een error als ik wat wil doen dus....suggesties please
hoe, komop vertel. anders blijven we nieuwsgierigOp zondag 16 december 2001 22:50 schreef Houston3 het volgende:
heb het helemaal gefixxed laat maar zitten
gewoon beetje lopen kutten met fdisk en alle jumpers geprobeert en na een tijdje in windows gekregen met partition magic 7
Pagina: 1