Toon posts:

Simpel netwerkje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo all,

ik krijg het niet voor mekaar om mijn pc internet te laten delen....althans niet helemaal.

Mijn pc : Fujitsu PIII800 Win98 SE Kabel --> chello
De client : Compaq PII 350 Win 98 (met compaq 10/100)

Om internet te delen gebruik ik winproxy 4. Het interne IP adres van de host is 90.0.0.1 en winproxy geeft die client dan ook netjes 90.0.0.2. Als ik de host ping met de client dan doet ie dat gewoon. Start ik IE op de client(6.0 op de host, 5.0 op de client) dan pakt hij maar een aantal paginaŽs zoals startpagina.nl en ilse.nl, bij de rest zegt ie gewoon "kan geen verbinding maken met de server", hoe kan dat nou??? vind ie die paginaŽs niet leuk ofzo? :D Andere programmaŽs zoals mIRC en MSN pakt ie ook niet.

Sluit ik een gewone IBM pc op de host aan (AMD 350 Win 98) dan pakt hij wel alle internetadressen en werkt alles gewoon.
Beetje vage compaq, weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen?? Ik kan redelijk met pcŽs omgaan, maar niet té moeilijke termen svp ;)

thanks

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Je moet IP-adressen gebruiken die voor thuisgebruik zijn gereserveerd. Oftewel ip-adressen beginnend met 192.168.*.* of 10.0.0.*. En de subnetmask moet ook hetzelfde zijn op alle PC's (bijvoorbeeld 255.255.255.0 voor IP-adressen beginnend met 192.168.*.*). Lees anders deze eens:

[topic=309398/1/50]
[topic=152460/1/50]

Welkom trouwens! :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Kan je wel gewoon zonder problemen pingen en bestanden sharen?? Misschien is het idd zo dat je lokale ip conflicten geeft met de ip's die je van internet opvraagd (de servers van de sites die je opvraagt)

(Misschien heel stom, maar zitten alle kabels en de nic goed vast? Geen slechte contactjes enzo?? Of misschien een hub die het niet helemaal goed wil doen?)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Winproxy adviseerde adressen beginnend met 90.0.0.blabla ,deze schijnen ook voor thuisgebruik te zijn, of hebben ze hier geen gelijk in? (de andere client deed het dus wel). Ik heb overigens nog geen hub dus ik wissel de clients nu ff af totdat ik die compaq aan de praat heb. De subnetmask klopt wel trouwens.

Pingen en bestanden sharen gaat idd wel. Uhm, de lampjes branden wel op allebei de nics dus ik neem aan (of die lampjes f00ken met mij) dat dat wel goed zit. het is een crossed UTP cable trouwens.

snelle reacties btw, kewl :)

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de server (die rechtstreeks met internet is verbonden) een 2de netwerkkaart zetten, deze geef je als ip 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0 defaultgateway is je ip, maar dan de laatste string ipv bv 150 alleen een 1
Als je je ip 212.148.150.150 is maak je van je gateway dan 212.148.150.1
De netwerkkaart in de andere pc, die via de server op internet moet, geef je op ip: 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0 en default gateway het ip van je 2de netwerk in de server, dus 192.168.0.1
Je kunt nu internetten en netwerk benaderen zonder winproxy.
Simpel :)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 18:00
defaultgateway is je ip, maar dan de laatste string ipv bv 150 alleen een 1
Als je je ip 212.148.150.150 is maak je van je gateway dan 212.148.150.1
is dat een wereldwijde afspraak dan dat de 1 in een domain altijd gate is ?? (niet toch?)
De netwerkkaart in de andere pc, die via de server op internet moet, geef je op ip: 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0 en default gateway het ip van je 2de netwerk in de server, dus 192.168.0.1
Je kunt nu internetten en netwerk benaderen zonder winproxy.
Simpel :)
denk dat je dat toch ngo even aan moet geven in 98 se , je moet namelijk aangeven dat hij die protocollen wel door route.. se kan dit wel zelf (ergens in de setup van windows zelf "internet deling" dan is hij gewoon gate, op (hij maakt dit geloofik zelf) 192.168.0.1

windows probeerd zulke dingen vort zelf :) en is er nog een keer best goed in ook

Raar is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb precies gevolgd wat je zei proxar maar helaas doet ie nu nog minder dan eerst :S hehe.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Als je sommige sites wel kan bereiken dan heb je geen problemen met ip en conectivity. Ik denk dat je dan naar de configuratie van je dns server moet kijken. geeft je DHCP server wel DNS serevere uit aan je clients?

Verwijderd

uitvoeren, winipcfg, alle vernieuwen...

Misschien kun je als je dat hebt gedaan wel alle site bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winproxy eraf gegooid, en sygate geinstalleerd en tot mijn grote verbazing werkte het! :D
Pagina: 1