Toon posts:

Aan: LG 915FT+ bezitters --> osd instellingen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sh*t, ik heb wat zitten spelen met OSD en ik rkijg het niet meer goed :(
Aan mensen die ook een 915FT+ bezitten: Wat zijn jullie instellingen aub?
Damn, ik had beter afgebleven van die OSD |:( want het stond perfect afgesteld maar heb het nu verprutst :(

Thx

Verwijderd

Dat is voor iedereen verschillend, maar ik zal mijn instellingen geven:

[BRIGHTNESS]
13

[CONTRAST]
100

[COLOR]
9300K

RED: 100
GREEN: 86
BLUE: 93

[POSITION]
VERTICAL: 51
HORIZONTAL: 48

[SIZE]
VERTICAL: 48
HORIZONTAL: 71

[SHAPE]
42
46
42
35
43
35
44

[SPECIAL]
MOIRE: H:6 / V:12
CONVERGENCE: H:52 / V:48
PURITY: 50

[edit]
Ik draai inderdaad 1600*1200 :) thanks
93.8kHz/75.0Hz

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Moet je er wel bij vertellen dat je op 1600x1200 draaid.
Iedere resolutie heeft ook weer andere waarden voor je settings. Daarnaast is iedere monitor anders en is het moeilijk de settings te vergelijken met elkaar. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf 1280 x 960

1600 x 1200 vind ik iets te klein.
Maar 1280 x 1024 is ook goed.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik draai op 1024x768x32

-brightness: 23
contrast: 98

-position: 52/54

-size: 63\78

-shape: 53 46 40 56 48 42 25

-convergence: 45/31

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een email verzonden naar LG want ik krijg het echt niet meer goed. :(
Ik denk dat die monitor toch niet zo goed was want mijn beeld staat scheef. Heel de dag met OSD beziggehouden en niets hielp. Teveel vervorming ...

Eens benieuwd hoe snel ze zullen reageren want ik heb namelijk een goeie 'rechte' monitor nodig voor mijn werk aangezien ik veel met grafische programma's werk.

Zijn er nog mensen die met dezelfde problemen te kampen hebben?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ie echt kapot is en je wil een nieuwe (en geen gerepareerde) dan kan je nog wel even wachten.. ik wacht dus nu al 3 weken op een nieuwe 915 :(

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Was een niet zo slimme actie. Maar wat heb je veranderd voordat je aan je OSD ging prutsen? Als je dat nog weet kan je misschien een recall doen en dan kan je met een schone lei beginnen. Het is maar een voorstel. Ik heb een LG 795FT+ en ik heb last van vage waas aan mijn randen. Iemand die weet of dat door instellingen van OSD kan komen of door mijn vid. kaart? Ik heb een MSI 8806 TNT2 Pro 32 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta erop om een nieuwe te krijgen, ik heb mijn monitor maar amper 4 dagen. Ik kan recall oproepen maar krijg het echt niet meer goed. Er is gewoon een vervorming over heel het scherm. Het loopt niet recht, heel miniem hoor want de anderen zien het amper maar ik zie het wel, wat me mateloos irriteert. Vooral als ik photoshop open en daarin moet werken zie ik het overduidelijk.
De anderen vinden het misschien niet nodig om een andere monitor te vragen maar ik kan zo onmogelijk mijn werk goed en precies uitvoeren.
Maar ze hebben zojuist gebeld naar me, dus qua service is het echt dik in orde.
Ik moest naar Nederland mailen (ik ben een Belgische).
Nu even afwachten, moest mijn SN en RMA doorfaxen zodat ze acties konden ondernemen.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Mensen.

Ik heb 4 keer een 'nieuwe' LG 915FT+ gekregen en nu is het nog steeds niet perfekt (maar wel het best tot nu toe..). Aan de randen is mijn beeld nog wat vaag (zie je vooral goed bij lettertjes), maar het beeld is niet meer scheef of iets dergelijks (na urenlang gepiel uiteraard.. :r ).

Het heeft me aardig wat irritatie bezorgd alvorens ik steeds een nieuwe monitor thuis gestuurd kreeg (ook 1 keer zonder doos en kabels..beetje vaag geval: was ook helemaal verrot).

Ik ben uiteindelijk aardig tevreden over het resultaat, het is werkelijk een mooie monitor, maar de service van Lg is niet alles.

suc6.

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een telefoontje gekregen van LG vanuit jullie thuisland (Nederland dus :) ) Ik heb nog eens expliciet gezegd dat ik een nieuwe monitor wil krijgen en geen gerepareerde, lijkt me ook vrij logisch want ik heb die maar 4 dagen. Het zou schandalig zijn indien ze geen nieuwe zou geven. Maar ze heeft het zelf bevestigd dat ik een nieuwe zou ontvangen, alleen kon ze daar geen datum op plakken, maar van zodra die binnen zijn zullen ze het omruilen. Dus afwachten nu.
En inderdaad, qua scherpte en zuiverheid ben ik heel erg tevreden. Mijn vorige monitor van LG was echt perfect , een 17" flat en daarom blijf ik nog steeds in LG geloven.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:56 schreef Symphony-X het volgende:
Mensen.

Ik heb 4 keer een 'nieuwe' LG 915FT+ gekregen en nu is het nog steeds niet perfekt (maar wel het best tot nu toe..). Aan de randen is mijn beeld nog wat vaag (zie je vooral goed bij lettertjes), maar het beeld is niet meer scheef of iets dergelijks (na urenlang gepiel uiteraard.. :r ).

Het heeft me aardig wat irritatie bezorgd
Same here... 5 keer ingeruild en daarna geswitched met een Iiyama.

LG heeft gewoon de slechtste service die er maar is, 5 maal een slechte monitor is gewoon geen toeval meer

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 20:12 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Same here... 5 keer ingeruild en daarna geswitched met een Iiyama.

LG heeft gewoon de slechtste service die er maar is, 5 maal een slechte monitor is gewoon geen toeval meer
Kreeg je toen je geld terug? Anders doe ik dat ook als het bij mij zo loopt. (Still hoping i don't have to do that)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Wat een onzinnig topic dit, de settings lopen voor ieder LG915+ exemplaar uit elkaar, en nog meer met andere videokaarten. Ik ga mijn settings dan ook niet doorgeven.

Jammer dat onzinnige topics niet net zo goed gemodereerd worden als topics over warez en heling van goederen.

Edit: volgens mij snapt de topicstarter de settings ook niet zo goed, want een scheef beeld is altijd recht te krijgen, maar nooit helemaal recht over het HELE scherm. Wat ik hiermee bedoel: de randen kunnen bijvoorbeeld 100% recht zijn, maar dan zul je altijd meer naar het midden weer een minieme barreldistortion hebben. Etc etc. Net zoiets als proberen over het hele scherm 100% scherpte te krijgen, dit lukt je ook niet. Een analoge monitor heeft altijd meetbare en meestal ook zichtbare afwijkingen. Als je dit niet kan accepteren dan moet je naar een LCD flatpanel toe, wat weer andere nadelen met zich meebrengt.

Ik zeg het nog 1 keer: bij een analoog apparaat als een monitor is het de bedoeling dat je de fouten die er inherent aan het apparaat zitten (scherpte, moire, geometrie, helderheidsverdeling etc etc etc etc etc etc), uitmiddelt. Dus niet zorgen dat 1 hoekje 100% op de micrometer recht en hoekig is en dan vervolgens met de volgende hoek aan de slag gaan :z

P.S. ik heb soms medelijden met monitorfabrikanten, die al die klachten van gebruikers moeten aanhoren die verwachten dat ze een apparaat krijgen waarbij ze met veel turen geen fout kunnen ontdekken. Nogmaals dit is inherent aan de technologie, en de koper zou dit moeten weten als hij tot aanschaf overgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, ik weet wel degelijk dat je nooit 100% alles perfect kunt krijgen maar ik merk heus ook wel dat wat ik nu heb echt niet normaal is. Mijn vorige monitor had ook heel klein beetje afwijkingen.
En wat scheef is, is altijd recht te trekken zeg je ? Wel als je mij bij mijn beeld recht kunt trekken dan mag je het onmiddellijk proberen hier.
Maar bespaar je die moeite maar want het lukt je toch niet.

Hier werd ook al reeds aangehaald dat alle schermen een verschillende osd instellingen hebben.
Ok, volgens je is dit onzinnig maar waarom reageer je dan hierop? Als je alleen maar pseudointellectueel wilt voorkomen door zo te reageren heb ik liever dat je niet reageert dan alleen maar zo'n ONZINNIGE reactie geven, waarvoor dank.

• Cap
  • Niet online

Cap

op onzinnige vragen krijg je inderdaad onzinnige reacties. Vragen om settings van andere monitoren is een onzinnige vraag. Maar dit terzijde. Als jij het beeld van je monitor niet recht krijgt dan condoleer ik je daarmee.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 17 december 2001 21:46 schreef Evelien het volgende:

Wel als je mij bij mijn beeld recht kunt trekken dan mag je het onmiddellijk proberen hier.
Maar bespaar je die moeite maar want het lukt je toch niet.
:) Haha... Lees eens wat hier staat.. Moet iemand jouw proberen recht te trekken bij je beeld ?

Sorry kon het niet laten. |:(

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 21:47 schreef Cap het volgende:
op onzinnige vragen krijg je inderdaad onzinnige reacties. Vragen om settings van andere monitoren is een onzinnige vraag. Maar dit terzijde. Als jij het beeld van je monitor niet recht krijgt dan condoleer ik je daarmee.
Ok Cap, komt dit je bekend voor ?

Bij netfront.nl:
Western Digital 100GB 8MB Cache !

Deze super snelle harddisk is binnenkort leverbaar bij Netfront. Schrijf je nu in om een van de eerste te zijn die deze snelle harddisk zal ontvangen. Stuur een mail naar info@netfront.nl met onderwerp Western Digital

Specificaties: 100GB,7200PRM,8MB cache

NLG 1125,-
Lekker prijsje...

Wel wel wel, eenmaal raden wie de topicstarter was ?
Wat voor een ONZINNIGE topic is dit nu ?
Kijk eerst maar eens in je eigen boezem vooraleer kritiek te uiten op anderen, getuigt van weinig volwassenheid.

• Cap
  • Niet online

Cap

Grappig dat je nu echt gaat zoeken wat ik zoal heb geschreven op GOT, vermoedelijk om te proberen mij terug te pakken, om zo wat gemoedsrust te bekomen.

Maar goed, ik wil het wel even aan je uitleggen. Dit was inderdaad een nuttig topic voor degenen die geinteresseerd waren in dit type HD (vanwege zijn hoge performance). De verkrijgbaarheid was in Nederland tot op dat moment nog nul, dus het was interessant om te weten wat dit ding kostte zodra iemand hem in Nederland te koop aanbood.

Verder ga ik niet met je discussieren, ik heb je mijn mening gegeven en de discussie is nu gesloten (van mijn kant in ieder geval, maar voel je vrij door te gaan - misschien een leuke suggestie; richt je pijlen nu op Rick2001 vanwege zijn 'stuitende' opmerking ;)).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 01:33 schreef Pollewob het volgende:
Als ie echt kapot is en je wil een nieuwe (en geen gerepareerde) dan kan je nog wel even wachten.. ik wacht dus nu al 3 weken op een nieuwe 915 :(
Krijg net dit mailtje binnen :(
Beste Alexander,

De nieuwe monitoren van het type 915ft+ zijn besteld en de verwachting is dat deze binnen 3 weken aanwezig zijn. Zodra die dus binnen zijn en geregisteerd staan in ons systeem wordt er contact met u opgenomen. Onze excuses in ieder geval voor het lange wachten.

Met vriendelijke groet,

LG-Servicecenter
Teleplan Benelux
Nog minstens 4 weken wachten dus :r
Pagina: 1