Toon posts:

hoe lang kan een pc aanstaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff een vraag over hoe lang een pc eigenlijk aan kan staan? kan de processor niet doorbranden?

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

In theorie kan een comp wel een paar jaar onafgebroken aanstaan...dan gaat-ie zelfs langer mee!

(Als je fans en je HDD tenminste blijven draaien... }:O )

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je CPU kan heel wat jaartjes hebben als je hem niet overclocked enzo.

Eerste wat kapot gaat zijn meestal je HD's

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd athlon 1200 mhz. + maxtor 7200 rpm 30 gb. Dus dat gaat wel even mee denk ik. Bedankt. dit wou ik ff weten want ik was bezig met project van distributed.net

thanks

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
met windows (9x kernel): max een paar dagen :D
met windows (nt kernel): best lang! (paar maandjes)
met linux: oneindig (als de componenten het uithouden)

Verwijderd

Ik heb me computer met windows98se wel eens langen aan gehad dan een week, maar toen ging ie ook echt wel gek doen......(weg uptime ;( )

Verwijderd

Totdat je geen stroom meer hebt.

Draai zelf een server die afgelopen 2 jaar nauwelijks stil heeft gestaan. Met NT4 erop.

Verwijderd

M'n eerste pc, een P200 heeft een goede 3 maand Seti@Home gedraaid.
M'n volgende, P3 450 @ 630 heeft een goed jaar Seti@Home, Folding@Home gedraaid.
M'n huidige, T-bird 1Ghz @ 1.46Ghz draait al sinds januari Genome@Home, en sinds kort UD.

M'n pc'tjes staan altijd constant 24/7 aan, en nog niks kapot gegaan. Allemaal Win2k beestjes.

Verwijderd

P120@133 met een 2,5 gig fireball en een 3,6 gig IBM met 40MB ram en s3 virge heeft hier 5 jaar achterelkaar 24 uur aaneenstuk aangestaan, helaas is nu de 2,5 gig fireball overleden, en heb ik hem uit moeten zetten voor onderhoud, hij was een beetje stoffig enzo. Het OS was linux met nog een vroege SuSe distro

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

in princiepe merk je dus dat wat je doet met de pc ook gelijk het belangrijkste is. Als je veel CPU belastende zaken draait zoals DPC }:O en je doet er voor de rest niks mee dan kan je het makkelijk 3 jaar laten aanstaan.

maar ga je spellen tussendoor doen, zooi installeren en Win9x draaien dan is de kans DAT ie het nog blijft doen aanmerkelijk kleiner

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Het is beter voor je pc om je comp gewoon altijd aan te laten staan.

en als je je pc veel gebruikt gaat waarschijnlijk je cdrom speler als 1e stuk.

En als je net als mij vroeger vaak tegen je bak aan ramt als het gamen niet lukt.. dan gaat je hd het 1e stuk :)

Als je een dure pc hebt leer je dat wel af :P

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
mijn pc kan eenvoudig een paar jaar aanstaan
bij me pa staat een Pentium 233 windows nt server en die draait al meer als 3 jaar >:)

misschien komt dat ding nog in het guiness book of records :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Die van mij staat meestal 24/7 aan, behalve als weer es de stroom uitvalt [werkzaamheden aan kabelnetwerk, etc].
Verder heb ik nooit problemen.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 15:08 schreef -OverSoft- het volgende:
met windows (9x kernel): max een paar dagen :D
met windows (nt kernel): best lang! (paar maandjes)
met linux: oneindig (als de componenten het uithouden)
bs. met alle genoemde besturingsystemen kan een systeem oneindig aan staan.

Bij win95 is daarbij wel de kanttekening dat een default ongepatchte install na 47.3 dagen oid zal vastlopen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

als je maar goed coolt enzow idd oneindig jah :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1