Toon posts:

USB-netwerkkaart werkt, 2 PCI netwerkkaarten niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen, ik zit met een vervelend probleem

Sinds 24 uur kan ik genieten van kabelinternet (telenet). Nu wil ik via een crossed cable een netwerkje aanleggen naar een laptop, die een USB netwerkkaart heeft. Dus heb ik 2 PCI netwerkkaarten liggen, maar daar geraak ik allebei niet op internet mee, behalve als ik die USB-netwerkkaart gebruik, die dus eigenlijk voor mijn laptop bestemd is (als ik dit doe kan ik dus geen netwerkje aanleggen tss PC en laptop).alles is correct geïnstalleerd van die PCI-kaarten: drivers, TCP/IP instellingen, browserinstellingen, configuratiescript...alles.
Ik krijg bij beide geen geldig IP-adres toegekend, maar bij de USB wel. Bij telenet weten ze ook niet wat het is.Ik werk met een Celeron 366, WIN98SE, BI440ZX moederbord, en de 2 PCI netwerkkaarten zijn: een Genius GE2500III SE en een PCI fast ethernet NIC UNET2100(van het merk PRONET). Weet er iemand een oploqqing

Verwijderd

Topicstarter
ter verduidelijking: 1 netwerkkaart zal gebruikt worden voor de internetconnectie de ander voor netwerkje natuurlijk. het is niet dat ik probeer om beide netwerkkaarten teglijk op het internet te krijgen.

Verwijderd

hoeveel pci-kaarten gebruik je al, ivm die limieten van de ZX chipset (een uitgeklede BX dus...)?

Eventueel kun je nog een USB netwerkkaart halen, die zijn tegenwoordig ook al 10/100mbit compatible en voor minder dan 100 piek te verkrijgen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik neem aan dat die Nic's goed geinstalleerd zijn en zo ?

Probeer dit es ->
Disable NIC (als ie in je systray staat gewoon rechtermuisknop en disable)
zet hem op DHCP ( obtain ip addy autom... )
Steek kabel die naar je kabelmodem gaat in je NIC.
Loop naar je kabelmodem.
Zet die uit ( als ie knop heeft ) anders trek de stroomkabel uit het stopcontact.
w8 ff en steek er hem weer in.
w8 nu een tijdje tot ie zicht weer geregistreerd heeft ( kan best wel tijdje duren )
loop weer naar je pc
enable je NIC weer.
w8 ff

nu zou ie wel ip moeten krijgen.

Die kabelmodem werkt waarschijnlijk wel met ARP cache en wil dus je nieuwe NIC niet kennen. als je em ff uitzet zal die cache wel leeg zijn.

Alternatief kan je ook gewoon kabel in je NIC steken en lange tijd wachten ( die timeout kan best lang zijn 5-60mins) en vraag dan nog es na nieuw ip.

PS: ik zit ook op telenet :) vertrouw niet op de informatica kennis van de helpdesk of monteurs

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Doet ie het nu wel ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs