Toon posts:

DVD over netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD speler geshared (XP) en wil die op mijn PC (XP)afspelen over het netwerk (100Mb). De DVD wil wel beginnen (introfilmpje en zo) maar als de film echt moet beginnen gaat er iets mis. Of hij begint weer bij de intro of programma (Power DVD 4, WinDVD2000) klapt er uit. Dolby geluid is er wel.
Iemand tips?
Marcel.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 14:23 schreef marcelmg het volgende:
Ik heb een DVD speler geshared (XP) en wil die op mijn PC (XP)afspelen over het netwerk (100Mb). De DVD wil wel beginnen (introfilmpje en zo) maar als de film echt moet beginnen gaat er iets mis. Of hij begint weer bij de intro of programma (Power DVD 4, WinDVD2000) klapt er uit. Dolby geluid is er wel.
Iemand tips?
Marcel.
waarschijnlijk wil powerDVD het niet.

Verwijderd

Misschien heeft het iets met de streaming te maken.

Want hij gaf al aan dat ie 2 dvdappz heeft gebruikt dus daar ligt het denk ik niet aan. Heb je wel bij alle2 de computers het zelfde besturingssyteem?

Verwijderd

Topicstarter
Beide PC's XP pro. Op de PC waar de DVD speler fysiek zit ingebouwd is er geen enkel probleem. Firewall/virusscanners gedisabled, niks helpt. Moet ik nu een 2e DVD speler kopen............?

MMG

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Heb je PowerDVD op de goede pc gezet :?

Beetje vreemd dat het niet lukt dan ...

I got a problem-solver and its name is revolver

• peter99
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

peter99

Als je toch XP pro hebt kun je dan niet extern bureaublad gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
Denk toch dat het een performance probleem is over het netwerk. 'k ga maar een gigabit netwerk aanleggen......

Bedankt voor de hulp.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op zondag 16 december 2001 15:07 schreef marcelmg het volgende:
Denk toch dat het een performance probleem is over het netwerk. 'k ga maar een gigabit netwerk aanleggen......

Bedankt voor de hulp.
Alleen voor dvd?
Is volgens mij wel een stukkie duurder dan alleen een speler, die heb je al voor 150,-

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 16 december 2001 14:58 schreef peter99 het volgende:
Als je toch XP pro hebt kun je dan niet extern bureaublad gebruiken ?
ghehehe, en dan uncompressed 30fps beeld over het netwerk pompen :P. Dat zal zelfs de 100mbit niet leuk vinden :o.

ff rekenen: 700x300(pixels,ongeveer))x32(bit/pix)x30(fps)=201.600.000bits/sec.

Met een 200Mbit netwerk zou het nog net niet moeten kunnen lukken dus :o.

Ik ben bang dat dit alleen gaat lukken als je die bestanden echt als bestanden gaat afspelen, en dat je een speler zo gek moet zien te krijgen dat-ie dat gaat snappen. Vrees het ergste. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het. Dus nog een DVD speler kopen. Nogmaals bedankt.

MMG.
Pagina: 1