Toon posts:

Opstarten duurt minimaal anderhalve MINUUT!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zodra de machine opgestart is loopt alles werkelijk als een zonnetje. Alleen het opstarten duurt zo vreselijk lang.
IBM 45GB nu als master, 60GB als slave op IDE2. LiteOn brander als master en Pioneer dvd als slave op IDE1. Dit was de tip die ik eerde van iemand op GOT kreeg. Maar het maakt dus geen zak uit. Het verwisselen van de IDE-kabels maakt het allemaal juist nog langzamer.

Iemand nog goede tips? Want zo kan ik net zo goed blijven werken op m'n Duron650.....|:(

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Defragmenteren en regcleanen die handel!

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel vreemd op een schone installatie..... Misschien een andere tip?

In ieder geval bedankt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
welk os gebruik je :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Probeer eens op te starten zonder die Pioneer DVD, dan kan je ff kijken of het daar aan ligt, want ik ben al meer mensen tegen gekomen met een opstart probleem, en die hebben ook die Pioneer DVD, dus dan weet je iedergeval of het daar niet aan ligt

Verwijderd

Waarom zitten je hd's op IDE2??? Ligt het niet aan je cd-rom spelers???

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Via 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 16 december 2001 14:17 schreef kreischer2000 het volgende:
Waarom zitten je hd's op IDE2??? Ligt het niet aan je cd-rom spelers???
Omdat dit anders een van de redenen zal zijn dat hij er lang over doet om het OS op te starten.
Als je bij sommige nieuwere boarden de harddisk(s) aan de eerste controller hangt, en de cdrom/burner(s) aan de tweede, dan duurd het allemaal erg lang.
Wissel je dit om zodat je harddisk(s) aan de tweede controller hangt en de cdrom/burner(s) aan de eerste, dan gaat het gewoon binnen enkele seconden. (Afhankelijk van machine dan. ;) )

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
98se... en aan de pioneer ligt het ook niet....

Verwijderd

bij mij duurd het ook rond die tijd maar dat komt vooral doordat voordat ie begint aan windows al 30 seconden voorbij is. 6 seconden daarvan zit bij het zoeken naar opstarten via netwerk press n nog wat heb een 3 com 905 c mar zie nergens wara ik dit kan disabelen.
verder de andere minuu zit ie bij opstartbalk op de helft ongeveer te zoeken naar scsi en netwerk.
ik gebruik trouwens win2k proffesional

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
mijn hp 7500 writer (ja heeeeeel oud) die vertraagd het opstarten ook als dr een cdrom in zit. windows wacht dan totdatie weet wat er op die cd staat maar mn writer heeft wel is kuren alstie cds gaat lezen, dan gaatie de cd lezen en dan weer opnieuw en weer opnieuw etc..

denk dat mijn writer beteje versleten is ofzo.. maaruh misschien bij jouw ook zoiets?

ooh btw als ik die cd dr uit haal dan startie wel gewoon normaal op.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Of ik nu wel of geen cd in m'n brander heb zitten, het maakt gewoon niets uit.....

Verwijderd

Ik gebruik Win2k en duurt het zeker anderhalve minuut, lang voordat ie in Windows is ook. Maar ik heb ook een hele zooi programma's die die moet opstarten ;)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

anderhalf minuut van knop AAN tot geladen desktop (weet niet eens wat er in je systemtray staat) of "bezig met opstarten van Win98" tot werkend desktop ? scheelt nog al en heb je veel rand app?
Heb je een Raid ? ( nee zeker, maar ook daarvan kan ej een menu in beeld krijgen).

En heb je nog een BootLogo ? Scheelt ook weer tijd.
Loopt je mem wel synchroon geen bankjes van pc100 en pc133 door elkaar omdat dat ook voor kleine vertragingen kan zorgn

En wat netwerken en dergelijke heb ik er geen verstand van

I got a problem-solver and its name is revolver

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op zondag 16 december 2001 14:39 schreef Dethroned het volgende:

Loopt je mem wel synchroon geen bankjes van pc100 en pc133 door elkaar omdat dat ook voor kleine vertragingen kan zorgn
volgens mij is dit niet correct. Als pc133 op 100mhz loopt, is het PRECIES hetzelfde als "gewoon" 100mhz RAM, alleen stabieler :)

Vertraging zijn volgensmij onzin.

Verwijderd

Misschien een erg domme vraag, maar istie niet gewoon aan het zoeken naar een DHCP-server ofzo? Dat doettie geloof ik als je geen vast IP-adres binnen je lokale netwerk toekent, dan gaattie er automatisch één toekennen en dat gaat lang duren ja als je geen server hebt draaien die dat zou moeten doen.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 16 december 2001 15:02 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien een erg domme vraag, maar istie niet gewoon aan het zoeken naar een DHCP-server ofzo? Dat doettie geloof ik als je geen vast IP-adres binnen je lokale netwerk toekent, dan gaattie er automatisch één toekennen en dat gaat lang duren ja als je geen server hebt draaien die dat zou moeten doen.
Als ie uberhaupt netwerk heeft zou dat een oplossing kunnen zijn.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:02 schreef LinuxUser het volgende:
Als ie uberhaupt netwerk heeft zou dat een oplossing kunnen zijn.
Dat vraag ik me dus ook af, of hij een netwerk heeft. Maar ik heb het al vaker meegemaakt, van die mensen die klagen over hun lange opstarttijd. Blijkt dat ze geen IP-adres gespecificeerd hebben voor hun LAN. Of dat ze de een of andere DNS-server hebben ingesteld, die helemaal niet bestaat.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Dat ligt duidelijk aan W98se ; heb het laatst nog op een LAN party gezien. Hij had eerst 98(2min. opstarten) daarna XP eropgezet en dat duurde iets van 30sec!

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:29 schreef cooolkast het volgende:
Dat ligt duidelijk aan W98se ; heb het laatst nog op een LAN party gezien. Hij had eerst 98(2min. opstarten) daarna XP eropgezet en dat duurde iets van 30sec!
Ik start in 17 sec op onder 98SE, inclusief inloggen op LAN.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Als je SCSI of RAID controler hebt dan meot die ook tijdens bootup hun bios ook verwerken dus meer tijd.

dus vga-,mobo-,IDERAID-,SCSI BIOS kost allemaal tijd.

Zolang je je PC niet dagelijks 20x of meer aan uit zet maakt het geen ruk uit of je 'n minutje of 2 moet wachten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Anderhalve minuut is niks, ik heb ong 3min maakt niet uit welk os.

Eerst ideraid(2x30gb ibm) dan scsi(36,4gb seagate u160 + 2x 18gb seagate u160) en dan nog netwerk(3com905c)

Verwijderd

Ik heb ongeveer een half minuutje....800 mhz,256 Mb ram..gewoon vaak defragmenteren en kijken of wat Wietse zegt over die Pioneer dvd waar is. :r

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
Op zondag 16 december 2001 14:25 schreef steve-a17 het volgende:
bij mij duurd het ook rond die tijd maar dat komt vooral doordat voordat ie begint aan windows al 30 seconden voorbij is. 6 seconden daarvan zit bij het zoeken naar opstarten via netwerk press n nog wat heb een 3 com 905 c mar zie nergens wara ik dit kan disabelen.
verder de andere minuu zit ie bij opstartbalk op de helft ongeveer te zoeken naar scsi en netwerk.
ik gebruik trouwens win2k proffesional
moet je ff de setup van de diskette runnen daar kan je dat disablen
Pagina: 1