Een PDA is trouwens ook op wat meer plaatsen te gebruiken. Ik ga niet midden op straat met een laptop werken
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Tis inderdaad een beetje appels met peren vergelijkenOp zondag 16 december 2001 13:35 schreef jasperj het volgende:
Wat zal ik kopen, een fiets of een auto??
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Wat er ook gebeuren moogh...
Dan kun je hem net zo goed NIET kopen. Je PDA gaat overal heen mee naar toe (met misschien uitzondering van bv uitgaan), anders gebruik je hem verre van optimaal.Op maandag 17 december 2001 13:41 schreef BitBit3r het volgende:
En het lijkt me dat je een PDA van meer dan 1000 piek ook niet overal heen sleept....
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Dat doe ik dus echt wel!Op maandag 17 december 2001 13:41 schreef BitBit3r het volgende:
En het lijkt me dat je een PDA van meer dan 1000 piek ook niet overal heen sleept....
Maakt niet uit of dat ding nou 50 of 1000 piek kost.
Nee, inderdaad. Ik zou mijn mobiele telefoon van 1000 piek ook thuislaten, want stel je voor dat je m kwijtraakt! En mijn auto van 50.000 piek ook! En ik heb er ook geen lekker gevoel over dat mijn huis zomaar in de buitenlucht staat!Op maandag 17 december 2001 13:41 schreef BitBit3r het volgende:
Maar even serieus. Zo'n PDA koop je natuurlijk in de eerste plaats omdat ie zo handzaam is en je m overal mee naartoe kunt nemen. Anders kun je beter een notebook kopen
Disclaimer: Mijn mobiele telefoon kost geen 1000 piek en ik heb geen auto
Verwijderd
PDA:
- Korte notities
- Telefoonnrs/(mail)Adressen enz opzoeken
- Agendaatje makkelijk bijhouden
- Kleine programmaatjes draaien
Notebook:
- Lange brieven/verslagen typen
- Overzichtelijke planningen maken
- Overzichtelijk e-mailen (Outlook ed)
- Grote programma's draaien (Office ed)
- Grote bestanden overal naartoe meenemen
Een notebook moet je eerst nogaltijd aansluiten en opstarten, terwijl een PDA binnen 1 seconde tot je beschikking staat.
Tip: Wanneer je thuis al een pc hebt, die je kan gebruiken om de "grote" dingen te doen, kan je met een kabel/cradle oid nogaltijd je PDA'tje sync'en zodat je al je spul van de PDA ook op je pc hebt.... heel makkelijk.... (Met een notebook gaat dat altijd net iets lastiger).
Tip2: Verder wat je ook koopt, ik zou in geen geval voor de Compaq-spullen gaan. Beide zijn behoorlijk duur, voor de prestaties die ze leveren.
Groets !
Verwijderd
Ik ga nu waarscheinlijk voor de PDA, maar dan wel een mooie; een HP Jornade 565 en de toshiba pocketpc e570.
Beide hebben erg veel functionaliteit en hebben als erg groot voordeel dat ze veel mobieler en ergonomischer zijn dan laptops. Je kunt er mee mailen,textverwerken, mp3-en
Al met al denk ik dus dan je met een PDA beter uit bent dan met een lappie, pda's zijn nog goedkoper ook
grtz
Verwijderd
Koop dan maar eens een Dell Inspiron 8100 met GF2go of nog beter, de ATI mobility radeon 7500 (al te krijgen bij dell zwitserland, USA en UKOp maandag 17 december 2001 17:23 schreef TheKiwi het volgende:
Gamen zal er niet echt bij zijn, maar dat is op een laptop ook niet echt het geval.
Verwijderd
Ok, das idd waar.Op maandag 17 december 2001 17:44 schreef ForMatPrO het volgende:
[..]
Koop dan maar eens een Dell Inspiron 8100 met GF2go of nog beter, de ATI mobility radeon 7500 (al te krijgen bij dell zwitserland, USA en UK)
Maar voor dat geld kun je wel 4 PDA's kopen
De iPaq 3630 is de goedkoopste PocketPC 2002 PDA die je nu kunt krijgen. 989 piekOp maandag 17 december 2001 17:17 schreef Metallator het volgende:
Tip2: Verder wat je ook koopt, ik zou in geen geval voor de Compaq-spullen gaan. Beide zijn behoorlijk duur, voor de prestaties die ze leveren.
Groets !
met mijn Inspirion 4000 kan ik ook al goed CS spelenOp maandag 17 december 2001 17:44 schreef ForMatPrO het volgende:
[..]
Koop dan maar eens een Dell Inspiron 8100 met GF2go of nog beter, de ATI mobility radeon 7500 (al te krijgen bij dell zwitserland, USA en UK)
btw doe nou gewoon wat 01V gedaan heeft!! owja hij heeft daartussen nog ff een digicam gekocht
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Is dus bedoeld als vervanger van zakagenda (en ja, je kan er nu veel meer mee) maar een thingie van 1800 piek ga ik echt niet meenemen in me broekzak .
Beste is denk ik om eerst een simpele PDA (Palm, Handspring, Xircom) te kopen, zien of je hem gebruikt en daarna desnoods veel geld uitgeven aan een PocketPC.
En ja ik heb een Rex6000 die ik idd overal mee naartoe sleep
En een auto valt niet echt snel kapot uit je broekzak (of is niet snel te jatten.
Wat er ook gebeuren moogh...
Nee, een auto heeft alleen een extreem hoog risico om in een ongeluk betrokken te raken of gejat te worden terwijl je ff niet kijkt.Op dinsdag 18 december 2001 15:18 schreef BitBit3r het volgende:
En een auto valt niet echt snel kapot uit je broekzak (of is niet snel te jatten.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
ik zou de ipaq 3630 nooit kopen... want die heeft maar 32 mb geheugen. Nu zul je wel zeggen: "meer ga ik toch nooit gebruiken", maar om alle functionaliteit uit het apparaat te kunnen halen heb je toch echt de 3660 nodig, met 64 mb geheugen. Ik heb de 3660 met 64 mb, en ik zit nu al te denken aan een microdrive, want dan kan ik er tenminste wat meer op kwijt.... dus als je een 3630 van plan bent te kopen, kijk dan ff verder of een palm niet wat meer voor je is... die heeft zoveel functionaliteit als geheugenOp maandag 17 december 2001 18:11 schreef ErectionJackson het volgende:
[..]
De iPaq 3630 is de goedkoopste PocketPC 2002 PDA die je nu kunt krijgen. 989 piekMijn tip: wacht gewoon op de aanbiedingen.
De iPaq is het levende bewijs van dat dat goed kan uitpakken
Op maandag 17 december 2001 13:41 schreef BitBit3r het volgende:
de mijne kostte destijds ruim 1800 piek, maar ik heb em altijd bij me hoorOp dinsdag 18 december 2001 15:18 schreef BitBit3r het volgende:
Probleem van Compaq PDA's (en eigenlijk alle PDA's) is toch dat ze te duur zijn...
Is dus bedoeld als vervanger van zakagenda (en ja, je kan er nu veel meer mee) maar een thingie van 1800 piek ga ik echt niet meenemen in me broekzak .
(en dit keer ben ik niet diegene die begon
ho ho ho ik heb helemaal niets negatiefs gezegd over de pocketpc hoor! alleen gezegd dat de geheugenruimte van de 3630 zo weinig is dat je beter aan een 3660 kan denken (zoals ikzelf heb gedaan!)Op dinsdag 18 december 2001 17:31 schreef Acolyte57 het volgende:
En doet datgene waar je 'm voor koopt beter dan zo'n patserig PocketPCtje
(en dit keer ben ik niet diegene die begon)
en daar ben ik heel tevreden over!
Als je veel teksten moet schrijven of je hebt wat zwaardere (grafische) toepassingen nodig, dan moet je toch echt een laptop nemen.
Ik heb echter een jaar geleden gekozen om een Cassiopeia te kopen. Dat kan namelijk precies wat ik wil: agenda, MP3's luisteren, simpele word en excel (ik ben nog een vwo-student, dus leuk voor samenvattingen e.d.), en niet te vergeten notities.
Maar als je dus 's zegt wat je precies ermee wilt doen, dan kan men je hier pas helpen.
Om maar verder te gaan met de vergelijking tussen de auto en de fiets. Als je elke dag alleen maar naar je werk hoeft dat 2 kilometer van je huis ligt, dan is het pure onzin om een auto te kopen, terwijl als je elke dag naar je werk midden in de stad moet, en dat is vijftien kilometer rijden, dan is het weer onzin om een fiets te kopen.
( Ik heb nu net vier dagen een laptop, en reeds een jaar een Casio E-115.
Verwijderd
Jaja, zo kan ie wel weerOp dinsdag 18 december 2001 02:35 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
met mijn Inspirion 4000 kan ik ook al goed CS spelen![]()
btw doe nou gewoon wat 01V gedaan heeft!! owja hij heeft daartussen nog ff een digicam gekochtFuji Finepix 6900Zoom
P@trick