Toon posts:

Ik ben het HARTSTIKKE ZAT!!! (zonder SEARCH)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<h3>Tot 'SEARCH' weer werkt stel ik voor om het Forum te boycotten!!
Ik roep hierbij op tot een algemene staking!!
</h3>

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-02 09:45
Okay, zorg jij voor de hardware van de server? Dan hebben we binnenkort wel weer misschien een search.

Doe AUB niet zo overdreven, alsof wij er iets aan kunnen doen. De server die gaat gewoon plat op zo'n bek, doorborend nog door de grond, als de search weer aangezet wordt. Please een beetje begrip dat hij uitstaat. Je kan ook zelf zoeken naar de topics als je wilt, je zet in je Preferences 'Show topics from last....' naar Last year ofzo, dan heb je ook nog een beetje de mogelijkheid om het op te zoeken.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
dat werkt ook niet hoor, in mijn profile staat show topics from last 5 days, maar krijg alleen topics van laatste dag te zien

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Dit zie ik meer als:

we gaan stoppen met roken omdat roken schadelijk is voor de gezondheid en pas als roken gezond wordt beginnen we er weer aan!!!!! wie doet er mee????

niemand dus!

iedereen is een beetje verslaafd aan GoT en gaat dus echt niet staken omdat de search functie het niet doet.

• havana
  • Laatst online: 06-02 09:21
Doe es rustig man. Er wordt hard gewerkt aan het PHP Forum en als dat af is kun je weer zoeken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Sjees, dat gekat op het forum! Hou daar nou toch eens mee op man! :)

Ik vind dat je eens een keer mag gaan klagen als jezelf zo'n goedlopend forum hebt, MET 'Search', tot die tijd... hou gewoon je ..... :( :(

Grtz,

Rose :(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
En als r00sje dat zegt dan......!!!!

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Houd idd eens op met dat zeuren. Wees blij dat er zo'n goed forum is. Als het je niet bevalt dan ga je maar weg.
Lees ook eens wat andere forums (oa Lieve Adjes idd) want ongeveer en elk forum is al uitgelegd waarom en tot wanneer search het niet doet.
Je bent toch geen 'Junior' zeg ;)...

PS: Als jij wilt gaan boycotten, ga je gang. Ik zal je niet missen.

Verwijderd

Tuurlijk is het *&#!@^!!! dat de search het niet doet, dat vind iedereen. Ik heb ook zat dingen wat ik moet heb zoeken maar liever geen search dan dat t.net op z'n bek gaat :)

Niet zeiken en gewoon geduld hebben. :)

Niemand kan er wat aan doen. Hoe sneller CTW is met de hardware des te sneller kunnen we weer zoeken :)

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

...voor de hardware van de server?

Er was toch al nieuwe hardware gevonden voor de servers? If not, wat is er dan nog nodig?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
kan iemand mij uitleggen waarom jullie nou niet gewoon de swap van de server groter maken...dan kan het wel

en bij bijv. Anandtech kan het wel, het is niet onmogelijk...

• havana
  • Laatst online: 06-02 09:21
Het forum wordt steeds groter --> meer geheugen nodig --> Rackspace kan het niet aan. Oplossing: Vuurwerk + PHP Forum :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
"kan iemand mij uitleggen waarom jullie nou niet gewoon de swap van de server groter maken...dan kan het wel"

De swap is momenteel 9Gbytes groot... Daar is 46Mbytes van in gebruik. Denk dat 't geen zin heeft een nog grotere partitie toe te voegen.

Het gaat om de processorload/geheugengebruik die de zoekfunctie genereert. Die is niet gezond en daarom staat ie uit. :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Zoeken en indexeren zijn inderdaad meestal de dooddoeners :(..

Hoeveel data dient er geindexeerd te worden?

Een aantal tips welke zeker snelheids verhogend werken:

1) Als je meerdere schijven en/of raid controllers hebt, verdeel het dan zo goed mogelijk over deze schijven/raidcontrollers.

2) Ik weet niet hoeveel geheugen erin zit maar ook hier geldt de regel, hoe meer hoe beter!

3) Indien mogelijk, gebruik een aparte server voor het zoek/indexeer proces.

4) meer zoeken = meer processoren :(

5) Indien mogelijk, de common wordslist van de indexeer engine aanpassen en er meer standaard termen als de, het, een, hij, zij, die, tot, enz... aan toe te voegen. Deze worden vervolgens niet geindexeerd en zijn dus niet doorzoekbaar, scheelt veel!!!

Hopelijk hebben jullie er iets aan, en werkt de zoekfunctie binnenkort weer :)

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

UBB maakt gebruik van platte files met een aparte index. Het werkt iig nogal ranzig. In de Tweakers.net hangen bijna 85.000 reacties en daar kun je gewoon snel in zoeken, omdat 't in een database zit.

Als we ooit bij Vuurwerk komen te draaien met twee servers hebben we een dedicated MySQL server (800MHz met 384MB), dat is voorlopig snel zat voor de toekomst.

Verwijderd

Kunnen we WhatUseek of zo de boel niet laden indexeren. Zij de load, wij zoeken!

Verwijderd

allemaal interessante plannen... alleen zou het mooier zijn dat er op z.korte termijn verandering in komt. Het zou zonde zijn als tweakers.net door dit soort dingen z'n goede naam verliest :( Misschien is het een id om ipv 1 banner 2 banners te plaatsen. Ik weet dat dit leleijk, langzaam & etc. is, maar hiermee krijg je wel de pecunia om beter materiaal te huren.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Als we ooit bij Vuurwerk komen te draaien??
Is dat nog niet zeker dan?

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zitten al 3 weken op de servers van CTW te wachten.

Verwijderd

Da's lekker! :( :(
Pagina: 1