Ik heb een filmpie gemaakt met Ulead VideoStudio die bij m'n ATi Radeon ViVo zat. Opgeslagen in diverse MPEG(2)-formaten om met Nero als SVCD te branden. Op VCDHelp.com staat dat mijn Lenco DVD-02 speler max. een bitrate van 5000kbps bij XSVCD aankan. Dus ik dat geprobeerd, maar het ding begint nog niet eens te spelen. Ben netjes binnen de XSVCD-waarden gebleven. Hoe kan dit? Wat is dan een veilige instelling met een zo hoog mogelijke kwaliteit?
Verwijderd
Kan je de svcd wel spelen met winDVD (op de comp dus). Anders is er toch iets fout gegaan.
Ik vind het heel vreemd, maar de MPEG2 bestanden die ik in Ulead VideoStudio maak, werken niet, maar als ik dezelfde instellingen in TMPGEnc gebruik, werken deze wel degelijk...
Ik heb alleen geen zin om het MPEG bestand dat uit VideoStudio komt rollen nog een keer te compressen met TMPGEnc, enerzijds vanwege het kwaliteitsverlies, anderzijds omdat het eigenlijk gewoonweg niet nodig hoeft te zijn: de formaten zijn theoretisch gelijk aan elkaar...
Ik heb alleen geen zin om het MPEG bestand dat uit VideoStudio komt rollen nog een keer te compressen met TMPGEnc, enerzijds vanwege het kwaliteitsverlies, anderzijds omdat het eigenlijk gewoonweg niet nodig hoeft te zijn: de formaten zijn theoretisch gelijk aan elkaar...