Chaintech 7aja vraagjes (die met multiplier sw´s)

Pagina: 1
Acties:

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb een chaintech 7 aja moederbord (voor specs zie http://www.chaintech.com.tw/PROD/7xMB/7AJA.htm)
en nu ben ik aan experimenteren met overclocken en heb ik MBM5 (motherboard monitor) geinstalleerd en krijg ik vreemde waardes voor mijn voltages en temperaturen:

Ik begin bij de voltages:
12 volt schommelt tussen 12,3 en 12,7 volt
5 volt schommelt tussen 5,13 en 4,85 (meeste van tijd onder de 5v!)
3 volt is ongeveer 3,37 volt
1,8 schommelt tussen 1,79 en 1,81

Nu ligt dit allemaal wel binnen de goedgekeurde 5% range van het moederbord toch maak me zorgen, als ik er een tijdje naar kijk zie ik de voltages gewoon schommelen en het ergste vind ik de 5 volt die meestal standaard rond de 4,8 volt hangt, is dit normaal of is mijn voeding aan het trippen?

De temperaturen:
Ik heb 3 sensors op mijn moederbord zitten en ik kwam thuis na koude winternacht met raam open in kamer waar pc staat kijk ik op mijn MBM5 staat er dat me proc. 18 graden is en mijn systeem temp op 16 en een ander waarvan ik niet weet waarvoor die is op 22 graden, nu denk ik dat me proc. sensor niet op me proc zit ofzo maar er naast weet iemand de plaats van die 3 sensoren? en zijn dit reele waarden?

Ook staat er in mijn handleiding dat ik een twinbios heb maar als ik kijk bij de jumper die daar bij hoort zie ik alleen 2 gaatjes in moederbord zitten heb ik die functie nou niet of wel?

(mijn proc stressed 36 graden max en idle 20)

T.I.A.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Die voltages is wel normaal hoor, heb ik hier ook. 5V is vaak maar 4,8-4,9V.
De temperaturen: die van de proc zit direct eronder, de rest zou ik niet weten