Toon posts:

computer blijft soms hangen bij opstarten!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit gebeurt 1 keer in de paar dagen ongeveer. hij blijft dan hangen meteen na het aandrukken. volgens mij bij iets van PnP ofzo. dit is pas zo toen ik de bios geflashed had naar de nieuwste versie vanwege andere problemen die nu gefixed zijn. kheb ook XP erop. het is een Asus P3B-F mobo'tje. het vreemde is dat wanneer die hangt ik hem dus uitzet en weer opnieuw opstart hij dan opeen PIII 333mhz aangeeft (en ik heb een PIII 500) daarna gaat hij meteen de bios in en dan doe ik bijv discard changes en exit en dan geeft ie weer 500mhz aan en loopt ie perfekt :? weet iemand een oplossing????

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Lijkt op een brakke BIOS (zowel voor als na het flashen).

Verwijderd

Topicstarter
brakke bios? lijkt me sterk en hij deed het voor het flashen (via asus hulp progje) nog perfecto. maar jongens hij dee het net weer dus weet niemand een oplossing? (laatste keer dat ik het vraag ;( )

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zet in bios
pnp os op no
misschien dat dat helpt
soms zijn vage problemen al te verhelpen met dat ene domme instellinkje

Tweakers Discord

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Het kan van alles zijn (voeding, ram). In ieder geval is het niet gek dat je na een reset 333MHz krijgt; de P3B-F heeft een 'failfeature' die de bus automatisch op 66MHz zet als 'ie niet door de POST heen komt (dus daar hoef je je geen zorgen om te maken).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen tweakerduke, we zullen zien iig bedankt en is ook goed te horen dat het zo hoort met die 333mhz

Verwijderd

Topicstarter
nope niet geholpen en hij doet het ook vaker nu.misschien moet ik hem terug flashen naar een oudere bios versie?
Pagina: 1