Toon posts:

Partitieproblemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb winXP en wil m'n partitie waar deze in staat geinstalleerd vergroten, want hij geeft steeds een foutmelding. Ik heb dit met Partition Magic geprobeerd maar die geeft "Error 2005 (One or more lost clusters are present)." Kan iemand mij vertellen hoe ik m'n partitie kan vergroten, zonder dat ik bestanden verlies, want Powerquest komt niet met een concrete oplossing voor dit probleem.
Chkdsk werkt niet, wat dan wel :?

Alvast bedankt,

Eggeric

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 15:54
Doe eens eerst scandisk, en probeer dan nog een partition magic :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen scandisk bij winXP. Chkdsk geft geen fouten, dus het probleem wordt niet opgelost zo. Zijn er nog andere manieren om een partitie te vergroten?

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

backup van de partitie maken met norton ghost of zo en dan de zoot formateren... :) geen hele handige oplossing, maar ik doe het meestal wel. Dan draait alles weer lekker. Wanneer ik voor het eerst een OS op een hdd of partitie zet maak ik er altijd een ghost van.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Gewoon ff met Norton Disk Doctor eroverheen gaan, dan is het waarschijnlijk opgelost

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
Ok...maar is er geen manier waarop winXP niet meer zegt dat er te weinig schijfruimte is, terwijl ik nog 1GB vrij moet hebben als ik zelf alle bestanden optel?

Verwijderd

zoals eerder al genoemd een backup maken met ghost en de partitie formateren....

Verwijderd

Gebruik je wel de laatste versie van PartitionMagic? Zoniet, dan is dat het probleem. XP gebruikt een NTFS5 en niet NTFS4. En FAT32 is ook deels aangepast. Dat is ook de reden waarom Ghost 6 niet werkt.

Groet

Verwijderd

indeed, you need 7.0

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 12:21

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Probeer eens boot floppy''s te maken met partition magic
want als je het in windows zelf doet geeft het vaak meldingen

en ander moet je ff partition magic4.0 downloaden die werkt nog steeds het beste.........

(waar moet je niet vragen weet ik ook niet)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb gisteren nog met Partition Magic 7.0 mijn 60gb hdtje in gedeelt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Op zondag 16 december 2001 13:42 schreef RS het volgende:
XP gebruikt een NTFS5 en niet NTFS4. En FAT32 is ook deels aangepast.
Wie zegt dat hij hem heb geconverteerd naar NTFS heb ik ook nie en ik gebruik ook Partition Magic 6.0 dusssssss... >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 17:10

Snow_King

Konijn is stoer!

neem gewoon 7.0 werkt gewoon goed! check maar mijn server/files/ *D

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en heb ook via dos geprobeert, ook dit had geen effect.

ik heb hier alleen 8 liggen en dus geen anderen versies van partition magic en het moet met deze versie dus ook lukken

heeft iemand het antwoord??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open even een nieuw topic waarin je:

- Duidelijk je probleem verteld
- Aangeeeft wat je al gedaan hebt (dit topic bv. gevonden :P )

Dit topic gaat in ieder geval dicht - de kans dat mensen gaan reageren op de topicstart is erg groot, en het zou jammer zijn als mensen tijd gaan steken in iemands topic die het waarschijnlijk toch niet meer leest :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.