Toon posts:

(xp)krijg netwerk niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
@home komt binnen op mijn PIII pc met win xp op een intel pro/100+ kaart. dan heb ik een 2e nic erin zitten namelijk een realtek RTL8029 en daar zit een crosskabel aan verbonden met mijn 2e pc. dat is een fujitsu pentium II 400 met een intel netwerkkaart onboard.

ik heb de faq uitgeprint en alle stappen van het ICS verhaal ondernomen, naar mijn mening staat alles goed ingesteld maar krijg geen internet verbinding op de andere pc. iemand een idee wat ik verkeerd doe.

PS: er word in de faq gesproken over een tabblad sharing in winxp/2000 maar bij mij kan ik die niet vinden hoor bij properties van de netwerkverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen hoe ik het snelst een netwerkverbinding inclusief internet tot gang krijg. server is win xp en client is win ME

dat ics verhaal uit de faq werkt niet bij mij.

Verwijderd

Kun je wel gewoon bestanden uitwisselen tussen beide pc's, m.a.w. werkt je netwerk wel gewoon, branden de LED's van beide netwerkkaarten en zoals ik al zei kun je bestanden uitwisselen tussen beide pc's.

Heb je trouwus bij de tweede pc als gateway het ip van de eerste pc ingevuld?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
gooi ze even dezelfde werkgroep

ip1: 192.168.0.1
ip2: 192.168.0.2

subnetmask ff instellen.
klaar.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 13:52 schreef AdrianP het volgende:
gooi ze even dezelfde werkgroep

ip1: 192.168.0.1
ip2: 192.168.0.2

subnetmask ff instellen.
klaar.
hoe doe ik dat dan ? (ben nog niet zo thuis in thuisnetwerken)

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eigenschappen van netwerk, netwerkkaart kiezen die niet met internet is verbonden maar is bedoeld om door te geven aan ander pc, dan klik je op tcp/ip, daarvan de eigenschappen bekijken, bij ip geeft je dan op 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0, andre pc hetzelfde alleen dan met ip 192.168.0.2 en dezelfde subnet, anders doet ie het niet.
Even controleren of je in de zelfde werkgroep zit en dan moet ie het doen.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 16:17 schreef Proxar het volgende:
Eigenschappen van netwerk, netwerkkaart kiezen die niet met internet is verbonden maar is bedoeld om door te geven aan ander pc, dan klik je op tcp/ip, daarvan de eigenschappen bekijken, bij ip geeft je dan op 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0, andre pc hetzelfde alleen dan met ip 192.168.0.2 en dezelfde subnet, anders doet ie het niet.
Waarom wil toch iedereen de zelfde workgroup?
dat maakt helemaal nix uit.. als zet je de ene in pietje puk en de andere in pukje piet. zolang jij de ip adressen goed hebt staan dan heb je ene netwerk...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 16 december 2001 18:54 schreef jst2000c het volgende:

[..]

Waarom wil toch iedereen de zelfde workgroup?
dat maakt helemaal nix uit.. als zet je de ene in pietje puk en de andere in pukje piet. zolang jij de ip adressen goed hebt staan dan heb je ene netwerk...
Omdat er nog steeds door vele mensen wordt beweerd dat je dan niet op shares van de andere kan :)
De wereldbol is een platte schijf enz... ;)
Der zijn zelfs vele die beweren dat de workgroup WORKGROUP moet zijn LOL :D

Maakt indd geen bal uit.
Neem gewoon RIESHOME of zo :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 19:32 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds door vele mensen wordt beweerd dat je dan niet op shares van de andere kan :)
De wereldbol is een platte schijf enz... ;)
Der zijn zelfs vele die beweren dat de workgroup WORKGROUP moet zijn LOL :D

Maakt indd geen bal uit.
Neem gewoon RIESHOME of zo :)
Ja maar ik moet mijn werkgroep toch op @home laten staan in combinatie met mijn cp... nr, anders heb ik toch geen verbinding met @home. of bedoelen jullie dat ik op de client pc de werkgroep kan veranderen in een andere naam.

maaruh ik denk trouwens dat mun crosskabel niet goed is, xp zegt dat er op de 2e nic geen netwerkkabel is aangesloten, maar die kabel is gloedjenieuw dus dat snap ik dan ook weer niet !!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 16 december 2001 19:50 schreef riesje het volgende:

[..]

Ja maar ik moet mijn werkgroep toch op @home laten staan in combinatie met mijn cp... nr, anders heb ik toch geen verbinding met @home. of bedoelen jullie dat ik op de client pc de werkgroep kan veranderen in een andere naam.

maaruh ik denk trouwens dat mun crosskabel niet goed is, xp zegt dat er op de 2e nic geen netwerkkabel is aangesloten, maar die kabel is gloedjenieuw dus dat snap ik dan ook weer niet !!
De werkgroup maakt geen moer uit zeker niet voor @home.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 19:53 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

De werkgroup maakt geen moer uit zeker niet voor @home.
ow....dus ook al zou ik maar 1 pc gebruiken voor @home dan zou ik bij workgroup ook iets ander neer kunnen zetten....

jij beweerd dus dat zolang je cp nr van @home ingevuld staat dat het werkt....

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ik heb geen @home hoor =)
maar sinds wanneer kijkt een provider in welke workgroup jij zit. Daar hebben zij trouwens geen zaken mee ook.

Verwijderd

dat deacht ik ook..
een isp kijkt toch niet naar een workgroup? dat vindt ik onzin..

dat zou wat wezen als je isp gaat uitmaken hoe jij je pc insteld..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 20:03 schreef Pr3d4t0r het volgende:
ik heb geen @home hoor =)
maar sinds wanneer kijkt een provider in welke workgroup jij zit. Daar hebben zij trouwens geen zaken mee ook.
ja maar ik heb toch kabelinternet via @home en zit dan toch ook in een netwerk en werkgroep van @home

maar goed, ik zal het eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo de laatste dagen al jullie tips opgevolgd en uitgeprobeerd maar krijg het zaakje voor geen mogelijkheid aan de praat. ook als ik alles instel volgens het ICS verhaal in de faq werkt het niet.

wel is het me opgevallen dat xp mijn andere pc wel weergeeft in netwerkomgeving maar dat is dan ook alles.

ik zal nog eens alles op een rijtje zetten:

PC1= server pentium III met 2 netwerkkaarten namelijk een realtek (daar komt @home op binnen) en een intel pro/100+ (die zit met cross aan PC2) hier draait win XP pro op.

PC2= client pentium II met een intel 10/100 onboard (zit met cross aan de intel pro/100+ van PC1)hier draait win ME op.

alle lampjes van de netwerkkaarten branden gewoon dus de kabel en kaarten zijn verder in orde. of ik nu via ics instel of zelf ip adressen opgeef, ik krijg gewoon geen enkele verbinding.

en welke kaart op PC1 moet ik nu op delen zetten, is dat de realtek kaart waar @home op binnen komt of juist de intel kaart die met andere pc verbonden is ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het dus nu als volgt ingevuld:

Bij PC1 (server win xp) komt op de realtek kaart @home binnen vanaf kabelmodem en daar heb ik internet delen ingeschakeld, verder niets veranderd.

Dan heb ik de tweede netwerkkaart (intel kaart) in PC1 bij tcp/ip protocol de volgende gegevens ingevuld:
-ip 192.168.0.1
-sub 255.255.255.0

Bij PC2 (client win me) heb ik de volgende gegevens ingevuld bij tcp/ip protocol:
-ip 192.168.0.2
-sub 255.255.255.0

ze zien elkaar niet, bij pingen krijg ik de melding "time-out bij opdracht"

de lampjes op de kaarten branden gewoon en de crosskabel is nieuw. wat nu ???
Pagina: 1