Toon posts:

Scanner Driver Gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A4 Scanner waar ik drivers voor nodig heb. Het liefst XP-drivers maar andere zijn ook welkom (updates).

SCSI-Scanner:
EPC Scanner IIISP (staat op de voorkant)
N-TEK SB1200 (staat op de schterkant)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:43
Geen van beide namen kan ik vinden op internet als scanners. Noch google, noch drivershq.com. Misschien nog andere namen te vinden??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook zitten zoeken en heb wel een naam kunnen vinden: Microtek (zie onderstaande zoekresultaten).

1. Re: Recherche drivers de scanners microtek modele: n-tek sb 1200
Mon scanner est un N-TEK sb 1200 . Ecritures en façade :Contest SP 4800 .J'ai les drivers pour mettre tout en marche , je ne suis pas un crak de l'informatique mais si je peut vous etre utile
more hits from: http://www.afuu.fr/afi/forum/messages/1218.html (4.6 kB)

2. Re: I HAVE drivers for scanner microtek: n-tek sb 1200 SCSII.
I use that scanner together with a SCSII card. If you want the drivers, i have to ZIP 1.9 MB from my HD and send it to you
http://www.afuu.fr/afi/forum/messages/1974.html (4.3 kB)

3. Re: I HAVE drivers for scanner microtek: n-tek sb 1200 SCSII.
I use that scanner together with a SCSII card. If you want the drivers, i have to ZIP 1.9 MB from my HD and send it to you
http://www.afuu.fr/afi/forum/messages/2203.html (4.3 kB)

Resultaat --> Geen ;(

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 06:51
heeft er ook iemand xp-drivers voor een a4 epp scanner van lifetec?

Verwijderd

Was het niet zo dat als de fabrikant de drivers niet aanbiedt, het illegaal is om het op internet aan te bieden? Bij HP vinden ze het in ieder geval zeker niet leuk. Ben jij je driver kwijt? Koop dan maar een nieuwe.....

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:37
bij HP kan je volgens mij gewoon drivers downloaden, en als dat niet werkt kan je ze in ieder geval altijd even bellen.

Nu we toch bezig zijn, ik heb hier een leuke parallele scanner staan van Chieftain, de enige scanner die ze ooit hebben gemaakt, en het bedrijf is nu nogal failliet, maar ze hebben nooit een win2k (of zelfs winNT) driver geschreven en nu wil ik dus weten of er misschien nog een manier is om dat kreng onder win2k aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:32 schreef Wolfensteijn het volgende:
bij HP kan je volgens mij gewoon drivers downloaden, en als dat niet werkt kan je ze in ieder geval altijd even bellen.

Nu we toch bezig zijn, ik heb hier een leuke parallele scanner staan van Chieftain, de enige scanner die ze ooit hebben gemaakt, en het bedrijf is nu nogal failliet, maar ze hebben nooit een win2k (of zelfs winNT) driver geschreven en nu wil ik dus weten of er misschien nog een manier is om dat kreng onder win2k aan de praat te krijgen.
Je kan proberen zelf de drivers te schrijven, maar je kan ook ff rondsnuffelen in nieuwsgroepen....

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:05 schreef 911GT2 het volgende:
heeft er ook iemand xp-drivers voor een a4 epp scanner van lifetec?
Kijk eens op www.mustek.de

Verwijderd

De N-Tek SB 1200 = Contest 4800 = Microtek Scanmaker E3 ........ 8)7

Er is formeel geen ondersteuning voor Win 2k en XP, maar onder 2k draait 'ie nu wel... _/-\o_
Wat ik heb gedaan is het handmatig toevoegen van een Adaptec AHA-1510 met een handmatig ingegeven IRQ en INT (9 en 140). De eigenlijke SCSI-kaart is de AVA-1502AE, maar dit is dezelfde 'familie' en werkt dus...

Vervolgens konden de Scanwizard drivers gebruikt worden (Win 2k versie uiteraard - http://download.microtek.de/pcfiles/SW/sw260ml.exe ), hoewel het exacte type scanner daar niet in zit...

Beetje creatief moet je wel blijven, maar het KAN werken, ondanks de 'ondersteuning' van Microtek... >:)

(Geen idee of dit ook goed werkt met XP, maar de drivers zijn formeel voor zowel 2000 als XP... voor zover dat iets zegt dan - anders kun je natuurlijk ook Windows 98SE pakken!)

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51
beetje oud topic geschopt, diegene zal nu wel onderhand een andere scanner hebben gekocht.

Verwijderd

DyArt schreef op 15 juni 2003 @ 14:45:
beetje oud topic geschopt, diegene zal nu wel onderhand een andere scanner hebben gekocht.
Waarom? Heb zelf pas vrijdag die oude bak weer eens aangesloten via Win2k... voor 2euro50 een dia- en negatiefadapter gekocht, was leuke reden om weer eens te stoeien!
Trouwens, als je zo'n oude bak wegdoet heb je gelijk een gapend gat in je kamer... })

Verwijderd

username driver
password all
Pagina: 1