Video capture problemen

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Pinnacle pctv rave capture kaartje en Premiere 6. Ik wilde alleen binnenkort wat video gaan bewerken, en nu kom ik er achter dat het niet helemaal goed werkt... Ik kan met Premiere 720x480 met 15 fps capturen zonder lost frames.

Problemen:
- het geluid wordt niet mee gecaptured. Ik heb normaal het geluid via de Auxilary (vd soundcard) lopen, maar ook een apart kabeltje naar de line-in heeft geen zin. Met Studio TV van Pinnacle kan ik wel video+geluid capturen, maar niet hoger dan 320x240 |:( Vandaar dat ik met Premiere wil capturen.

- Ik kan niet realtime in DIVX opnemen. Ik selecteer bij vfw-opties in het menu capture bijv Divx 4.11, maar vervolgens wordt deze weer op no compression teruggezet zodra ik op OK druk...

Doe ik nou iets verkeerd? Ik gebruik trouwens Windows XP.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

15 frames is wel erg laag, je kan in principe beter 25 nemen omdat dat gelijk is aan tv beeld.

maar ik heb ook zo'n PCTV kaartje en mijne wil niet hoger dan 352x288 ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 12:35 schreef dreeke het volgende:
15 frames is wel erg laag, je kan in principe beter 25 nemen omdat dat gelijk is aan tv beeld.

maar ik heb ook zo'n PCTV kaartje en mijne wil niet hoger dan 352x288 ?
Ja precies! Daarom ;) Op 25fps krijg je dus 25% loss. op 15 fps gaat alles goed. En dat ie niet hoger kan dan 352x288: is dat in Premiere? Want Studio TV kan inderdaad niet hoger. Anders kun je het in Premiere wijzigen bij een van de opties van vfw.

Maar nu nog antwoord op mijn vragen... ;)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 12:05 schreef banaan-X het volgende:
Problemen:
- het geluid wordt niet mee gecaptured. Ik heb normaal het geluid via de Auxilary (vd soundcard) lopen, maar ook een apart kabeltje naar de line-in heeft geen zin. Met Studio TV van Pinnacle kan ik wel video+geluid capturen, maar niet hoger dan 320x240 |:( Vandaar dat ik met Premiere wil capturen.
Je kunt ook bijv. vidcon/vidcap gebruiken om te capturen, dat kan als het goed is wel in volledige pal-resolutie.
- Ik kan niet realtime in DIVX opnemen. Ik selecteer bij vfw-opties in het menu capture bijv Divx 4.11, maar vervolgens wordt deze weer op no compression teruggezet zodra ik op OK druk...
divx 4.11 is geloof ik langzamer in encoderen dan divx 3.11. Bovendien heb je er een systeem van ik schat ongeveer 900-1000 Mhz voor nodig, minimaal.
Ik gebruik trouwens Windows XP.
Niet alles werkt lekker onder WinXP. Ik heb win98 eerste editie, met PCTV studio, duron 750, 384 MB ram en het werkt bij mij allemaal prima. Onder win95SE kon ik inderdaad ook geen compressie kiezen.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 13:48 schreef trinity het volgende:

[..]

Je kunt ook bijv. vidcon/vidcap gebruiken om te capturen, dat kan als het goed is wel in volledige pal-resolutie.
[..]
URL? Maar ik kan met Premiere dus wel 728x? capturen, alleen met 25 fps redt de kaart het denk ik niet. Dus als ik een ander prog gebruik zal dat wel niet veel uitmaken...
divx 4.11 is geloof ik langzamer in encoderen dan divx 3.11. Bovendien heb je er een systeem van ik schat ongeveer 900-1000 Mhz voor nodig, minimaal.
[..]
Dat heb ik ongeveer... En 5% framedrops is ook niet zo erg, maar ik wil t gewoon proberen ;) Of dan in ieder geval realtime mpeg, dat moet toch kunnen... Maar het probleem is dat als ik een compressie selecteer hij dan uiteindelijk gewoon weer op n/a komt te staan...
Niet alles werkt lekker onder WinXP. Ik heb win98 eerste editie, met PCTV studio, duron 750, 384 MB ram en het werkt bij mij allemaal prima. Onder win95SE kon ik inderdaad ook geen compressie kiezen.
Ik heb ook nog een Win98SE op deze pc staan, maar als ik daar iets ga capturen van een uur ben ik bang dat vervolgens de pc crasht...
En win95SE, bestaat dat?? Of bedoel je OSR2.0 ofzo?

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Gebruikt de Pinnacle PCTV Rave de BT8x8 chipset?

Zoja, dan staat op http://www.iulab.com staat wat uitleg en een mogelijke oplossing.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 14:39 schreef banaan-X het volgende:

URL? Maar ik kan met Premiere dus wel 728x? capturen, alleen met 25 fps redt de kaart het denk ik niet. Dus als ik een ander prog gebruik zal dat wel niet veel uitmaken...
[..]
ALs het goed is wordt vidcon meegeleverd bij studio pctv. Dan staat ie geinstalleerd in het startmenu bij "studio pctv" en dan "tools". De kaart redt het overigens wel als je in 768x576 captured.
Maar het probleem is dat als ik een compressie selecteer hij dan uiteindelijk gewoon weer op n/a komt te staan...
Dat probleem had ik ook met win95. Nooit een oplossing voor kunnen vinden helaas.
Ik heb ook nog een Win98SE op deze pc staan, maar als ik daar iets ga capturen van een uur ben ik bang dat vervolgens de pc crasht...
Kan zijn. Die pctv dingen zijn erg instabiel is mijn ervaring. Ik heb laatst in 384x288 met 25 frames per seconde realtime divx 3.11 nog een aflevering van startrek opgenomen en dat werkte wel in elk geval, zonder vastlopers.
En win95SE, bestaat dat?? Of bedoel je OSR2.0 ofzo?
Ehmm... ik bedoelde win95 OSR2.1 inderdaad.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 14:48 schreef gpex het volgende:
Gebruikt de Pinnacle PCTV Rave de BT8x8 chipset?

Zoja, dan staat op http://www.iulab.com staat wat uitleg en een mogelijke oplossing.
Bedoel je die drivers of dat capture programma? En kan dat dan realtime divx en/of mpeg?

Verwijderd

Realtime DivX opnemen kun je nog wel even vergeten. Een P4 2000 lukt het met de juiste optimized tools amper realtime, als het geluid ook meegecodeerd moet.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 16:43 schreef HlpDsK het volgende:
Realtime DivX opnemen kun je nog wel even vergeten. Een P4 2000 lukt het met de juiste optimized tools amper realtime, als het geluid ook meegecodeerd moet.
Mwa, dat hangt wel van de resolutie af hoor... Maar zoals ik al zei mpeg2 zou ook fijn zijn... Maar iemand nog een idee waarom Premiere geen audio opneemt, want dat is toch het vervelendste probleem...

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 16:43 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb net VirtualDub gedownload, en die werkt wel goed met realtime encoden. en 728x576 met 15 fps kon ik realtime met 0% frames dropped encoden in divx4.11 :) :)

MAAR, geen geluid! :( :(

Wat is dat nou dat geen enkel programma geluid erbij opneemt... Heeft niemand anders daar last van? Anders moet ik het nog maar eens in win98 proberen, alleen daar heb ik nog die drivers niet geinstalleerd, en dat is een kl*te klus, 4x opnieuw opstarten ofzo |:(

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik heb het geluid via mijn geluidskaart lopen

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 17:51 schreef dreeke het volgende:
ik heb het geluid via mijn geluidskaart lopen
:+

[fluistermode] ik ook ;) [/fluistermode]

Maar wat ik dus ook probeer met programma's. Het geluid wordt niet bij het capturen van video meegenomen...
Nou ja, behalve bij dat tv-programma van pinnacle, maar dan kan ik maar 320x240 opnemen...

• dreeke

dreeke

outdated icon

staat je line in niet gewoon gedempt bij de Windows Mixer ?
dus bij OPNEMEN niet bij AFSPELEN ;)

probeer voor de gein eens of je wel wat kan opnemen met geluid bewerkingsprogramma's

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 18:40 schreef dreeke het volgende:
staat je line in niet gewoon gedempt bij de Windows Mixer ?
dus bij OPNEMEN niet bij AFSPELEN ;)

probeer voor de gein eens of je wel wat kan opnemen met geluid bewerkingsprogramma's
Zucht... |:( Ik dacht dat de programma's dat wel even voor je deden... Nou ja, bedankt! :)
Pagina: 1