Zelfs geen POST!

Pagina: 1
Acties:

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Ik heb een oud 233 gekregen van iemand want hij had er zelf nix meer aan. In ieder geval eerst deed ie het wel, toen moest ik bij het moederbord wezen en heb wat kabeltje losgehaald en precies hetzelfde weer terug gedaan en nu boot ie niet meer! :( Er staat wel stroom op want het LED'je brandt wel.

Ben ik nu zo stom geweest om wat verkeerd terug te doen of ligt het ergens anders aan?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ie het eerst wel deed, dan zal ik als ik jou was eerst nog eens alle kabeltjes langs lopen :)
eerst alles los halen en dan weer alles goed stevig aandrukken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Loop nog es alle kabels goed na, of haal alles weer los en doe ze er opnieuw in. Als het dan nog steeds niet werkt moet je ff wat onderdelen gaan ruilen om uit te zoeken wat er kaduuk is :)

edit:

genius minds think the same ;)

• Casteloni
Klinkt wel leuk allemaal, maar eerst deed ie het wel en zou ik dan hardware gesloopt hebben? Welke kabeltjes zijn noodzakelijk voor het booten? Welke hardware zou kapot moeten zijn? Ik heb de videokaart al gecheckt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ide kabels, stroomkabels. Kijk die ff goed na.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat heb je op het moederbord veranderd :?
omdat je zegt dat je bij het moederbord moest zijn :?
het belangrijkste zijn je voeding kabeltjes en de ide kabeltjes.
heb je mischien een ide kabeltje er omgedraait inzitten :?

• Casteloni
Ik zocht een jumpertje om het CMOS te legen maar die kon ik niet vinden dus heb alles losgehaald. Het maakt toch niet uit hoe de IDE kabeltje zitten? Ik heb CD->primair en HD-> sec. Maar dat stond eerst wel zo toen ie het deed.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

bij AT:

stekkertjes mobo <-> voeding zijn er 2.
Je moet ze er zo op doen dat de zwarte draadjes naar elkaar staan (kan dus op 1 manier).

en idd de meeste pc's posten niet als je IDE kabel verkeerd om zit...
de kant waar het rooie randje aan zit moet altijd aan de kant van pin 1 en 2. (staat meestal wel op je IDE aansluiting en harddisk)

Verwijderd

je hebt toch niet toevallig ALLE jumpertjes eraf getrokken he??

Als dat zo is wens ik je veel plezier (zonder boekje)

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 16 december 2001 12:20 schreef Techwarrior het volgende:
je hebt toch niet toevallig ALLE jumpertjes eraf getrokken he??

Als dat zo is wens ik je veel plezier (zonder boekje)
och mobo type ff opzoeken en googlen vind je heel vaak nog de handleiding in pdf. Is me gelukt met 2 oude socket7 (va n een p133 en n p120) moederborden. Daar kan je ook al die info uithalen.

• Casteloni
Ik ben ook niet zo dom geweest om alle jumpers eraf te halen! Maar welke kan bedoel je dan? Aan de HD of het moederbord? Zitten pin 1 en 2 links of rechts?

• Casteloni
Ik ben nou ook niet zo'n expert dat ik weet wat Mobo is :o . En wat bedoel je nou precies?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 16 december 2001 12:28 schreef VampireSlayer het volgende:
Ik ben nou ook niet zo'n expert dat ik weet wat Mobo is :o . En wat bedoel je nou precies?
mobo=moederbord :)
op de ide kabel zit er aan 1 kant een rode streep, deze moet aan de kant zitten van de voeding kabel.
als je de kast open hebt moet de rode kant naar je toe zitten :)

• Casteloni
De IDE-kabel kan je maar op een manier vast maken want er zit namelijk een blokje op en dat schuift er precies in.

Maar als ik de HD loskoppel dan doet ie het wel! De CD doet ie ook dus ik kom er wel in, maar als ik geen HD heb dan is het wel vervelend.

De HD is ingesteld op Master, en ik heb 'm ook getest op een andere compu. Wat wel gek is, is dat er een heel klein stukje uit dse IDE kabel weg is :? en ik dacht dus dat het daar aan lag. Andere IDE-kabel erbij gehaald maar dan doet ie het nog niet! Wat nu?

• m-m
  • Niet online

m-m

toch waarschijnlijk dan een master/slave probleem, haal die cdspeler eens los?

• Casteloni
Zelfs al de CD-speler los is doet ie nix, maakt het uit of de HD op de eerste poort of de 2e(laatste) poort van de kabel zit?

Verwijderd

Doet de harddisk het wel in een andere machine?

Niet vergeten om in de bios de IDE-kanalen te enabelen?

Niet vergeten om in de bios harddisk-type op auto te zetten?

Niet vergeten om in de bios de harddisk te laten herkennen?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Boot ie helemaal niet meer of blijft ie tijdens het booten hangen ? Lijkt me fijn te weten, toch.

Mother, will they like this song?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

zit de videokaart niet gewoon los?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 14:24 schreef VampireSlayer het volgende:
Zelfs al de CD-speler los is doet ie nix, maakt het uit of de HD op de eerste poort of de 2e(laatste) poort van de kabel zit?
Zet je HD op de eerste poort.

En als dat niet werkt, probeer een andere HD.

• Casteloni
Ik heb de HD van mijn eigen compu erin gezet en dan doet ie het ook niet. Ook als ik 'm op de eerste poort zet dan doet ie het niet. En ik kan ook niet in de BIOS komen want daar staat een pasword op. Die probeerde ik te wissen maar kon het jumpertje niet vinden. het ligt dus aan de kabel van de primaire IDE naar de Master HD. de kabel heb ik ook getest en die is ook goed. Hij boot helemaal niet meer, dus echt helemaal niks.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
batterij loshalen = ook password weg :)

• Casteloni
Het probleem is eigenlijk heel simpel en dan zal het antwoord ook wel heel simpel zijn: Als ik de HD op de primaire IDE-poort aansluit doet ie het niet. En ik heb alle ombinaties met primair/secundair en master/slave al geprobeert.

Verwijderd

Mischien IDE1 op je mobo kapot
Pagina: 1