Toon posts:

Doorvloeimeter

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die dingen van conrad zijn elektronisch, dus die geven een signaal af dat je kan 'vertalen' met je comp oid...
Je kan ook gewoon een soort propellor in een doorzichtige behuizing nemen, dan zie je gewoon het propellortje draaien... (maar ik weet natuurlijk niet wat je precies wil, zien of het stroomt, of precies meten hoe hard het stroomt)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• scorpionv
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Het zal best werken, maar wat moet je ermee? Als je een PLC oid hebt liggen waarmee je eea kunt meten en regelen als de flow te laag wordt is het wel aardig. En wat een geld...

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je pomp ineens uitvalt kan je je comp automatish laten uitschakelen! En ik vind 240 gulden wel meevallen als je er een proc en mischienn zelfs mobo en kaarten mee kan redden

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

D'r zijn ook goedkopere flowmeters bij conrad, ik geloof vanaf 80 piek ofzo...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• scorpionv
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Op zondag 16 december 2001 11:44 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Nou als je pomp ineens uitvalt kan je je comp automatish laten uitschakelen! En ik vind 240 gulden wel meevallen als je er een proc en mischienn zelfs mobo en kaarten mee kan redden
Via software neem ik aan? Software can and will fail. Ik heb hier ook al een keer een Athlon 1000 (gelukkig @ standaard) op 75 graden gehad => crash. Dat was dan ook de redding van de proc denk ik. Terwijl MBM de PC bij 45 graden de PC al uit had moeten zetten. Blijkbaar wilde Apache niet meewerken => PC bleef gewoon aan, en warm :(

Moraal van dit verhaal; wil je een sluitende beveiliging, doe dat dan ook echt los van de PC. Oftewel een hardwareschakeling die tijdig ingrijpt, of zoals gezegd, met een PLC.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Je moet dan ook allemaal kleppen in je systeem gaan bouwen want ook al zet je je pomp uit, lekken doet het echt wel. Mits je lek niet op het hoogste punt van het cirquit is.

Ik zit eraan te denken om met een led een een lichtgeleidende diode iets te maken. Een gesloten waterkoelingsysteem zonder recevoir. Je weet wel zo'n T splitsing om de luchtbelletjes eruit te halen en te vullen en te ontluchten enzo. Als je in een doorzichtig buisje een drijvend staafje doet kan je er dat straaltje van de led op schijnen. Zakt het waterpijl en het balletje dan schijnt de led op de diode en zo kun je goedkoop en sneller dan met flowmeter een lek meten. Dan kun je ook de pomp uit zetten.

Voor iedereen die opzoek is in de toekomst naar een soort PLC waar scorpionv over praat moeten maar eens op op die link in mijn sig klikken en dan doorklikken naar pc-dok developer. Een apparaatje die meet, aanstuurt en de voeding doorlust naar het modem om alles uit te zetten als het verkeert gaat. Iets als de digi-dok. Maar dan met rekenkracht ipv lochica. Helemaal naar je eigen wensen aan te passen enzo. Vraag maar eens wat als je vragen hebt in het support forum.

Verwijderd

Ik heb ook ingesteld dat m'n systeem software matig wordt uitgeschakeld, en dat werkt wel prima.. ik heb die 240 gulden er iig niet voor over..

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
240 is ook absurt voor iets waar je voor 20 gulden zelf iets voor kan knutselen. En dat is veel leuker. Maar er zijn mensen met geld over. De meeste tweakers iig niet.
Pagina: 1