Leadtek Ti200 Hardware monitoring

Pagina: 1
Acties:

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 22:19
Ik heb gisteren een Leadtek Winfast Titanium 200 TDH kaart gekocht (retail versie, met fan). Hij doet het prima moet ik zeggen.
Nu heb ik even een vraagje:
Mijn hardware monitor doet het niet.
In het Winfox programma is de optie "Display Hardware Monitor" uitgeschakeld

(Ook "Display advanced settings" en "DirectX Device Viewer"zijn uitgeschakeld", maar dat is minder erg.

Iemand een id hoe ik dit aan de praat krijg, of werkt dit überhaupt niet met een TDH 200 ?
Alvast bedankt.

Sjoerd

Verwijderd

Weet jij wel echt heel zeker dat je de 'TDH' versie gekregen hebt? Er is ook een 'T' versie, dus zonder Hardware Monitoring. Misschien ben je wel genaaid en heb je die gekregen.

• Sured
Hmmm.
op de doos staat TDH 200, maar dat zegt niets.
kan ik het ergens anders ook zien ?
Onder de display settings kom ik weinig tegen, de enige referentie die daar wordt gemaakt naar mijn kaart zegt bij model: Winfast Titanium 200.....

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 11:58 schreef Sured het volgende:
Hmmm.
op de doos staat TDH 200, maar dat zegt niets.
kan ik het ergens anders ook zien ?
Onder de display settings kom ik weinig tegen, de enige referentie die daar wordt gemaakt naar mijn kaart zegt bij model: Winfast Titanium 200.....
Dat zegt op zich wel wat. Ik geloof dat de T in TDH staat voor tv-out, de D voor DVI-out en de H voor hardware monitoring. Vooral van die laatste ben ik bijna zeker. Het zou dus moeten werken, als de doos hoort bij de kaart die je gehad hebt, zo simpel is het. Wat staat er op de kaart zelf? Anders moet je ff op www.tomshardware.de kijken, daar staat een test van allerlei titanium videokaarten, ook leadtek geloof ik, inc. plaatjes. Kun je hem daarmee vergelijken...

Verwijderd

Op de site van Leadtek staan ook plaatjes van alle kaarten. Misschien werkt de hardware monitor niet onder bepaalde OS-en. Welk OS gebruik je?

• Sured
Er zit een vga-connector, een tv-out en een uitgang voor lcd-schermen op.
Oom Tom zegt weinig specifieks over de kaart. wel noemt hij "...die aufwändige Hardware-Überwachungsfeatures."
verder is mijn kaart hetzelfde als op het plaatje op de site.
Ook op de leadtek site staat een identieke kaart afgebeeld bij de 200 tdh (200 t is duidelijk anders)
Ik gebruik Win XP trouwens.
vreemd

Verwijderd

Sorry, ik denk niet dat ik je verder kan helpen. Ik heb zelf niet eens een kaart met nvidia chipset, laat staan een Leadtek Ti200 TDH. Misschien een instelling ergens dat je HWM aan kunt zetten? Ik vind het ook raar dat die andere opties ook niet werken. Anders moet je hem toch echt eens uitproberen in de compu van iemand anders, er zit denk ik niks anders op.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

heb je een koelblok of ook een fan? misschien heb je dan de oem versie.
Dit topic: [topic=350124/1/25] was er ook al over de leadtek.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Klopt, heb ik ook, dat winfox harewaremonitoring niet werkt :(.
Ik denk dat het programma niet wil draaien onder winxp... :( ;(

• Sured
Ik heb geen OEM versie maar de retail, fannetje etc zit er dus gewoon op.
Het WinFox programma werkt prima verder, de hardwaremonitor functie in het programma is gewoon niet actief.

Verwijderd

Ik zut nu ook al een tijdje met het probleem dat ik mijn hardware monitor van mijn Leadtek niet kan gebruiken.
Maar het gekke is het volgende;

WinFast Titanium TH

die kaart heb ik, dat is dus een TH, Tv-out, Dvi-out en geen H van hardware monitor, zoals eerder op het forum beschreven en besproken.

maar wat staat er nou een stukje naar onder op de site.

//
The WinFox and Hardware Sensor Monitors:

Chip Edge Temperature
Chip Voltage
Board Voltage
chip Surface Temperature
Active Cooling Fan Speed
Critical Temperature
//

Wel een monitor dus, ik snap het niet meer, of heb ik verkeerd gelezen.

bron: http://www.leadtek.com.tw...infast_titanium_th_1.html

Verwijderd

Ik heb maar een mailtje naar leadtek gestuurd en kreeg het volgende terug;

Hallo .... :),

Als er op de kaart 3 LED's zitten dan heeft u kaart een hardware monitor en
dus ook een temperatuur sensor. Als u kaart een hardware monitor heeft dan
zit er maar 1 sensor op die de temperatuur leest van de GPU.

Leadtek Support
Pagina: 1